.

Beantwoord

Nieuw simkaartje nog steeds geblokkeerd! Waarom werkt de van Simyo ontvangen pincode werkt niet in mijn iPhone-4S?

  • 16 September 2015
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Badge
Gisteren per e-mail van Simyo-klantenservice pincode en PUKcode voor het nieuw Simyo-simkaartje -in mijn iPhone-4S- ontvangen.
Sindsdien vruchteloos geprobeerd het simkaartje gedeblokkeerd te krijgen! En het apparaat moet vandaag rond het middaguur werken!!!

(En dan is het probleem van het bellen met en in het buitenland nog niet opgelost…..Ik begin terug te verlangen naar mijn vorige provider!)

Dit alles kost mij onverantwoord veel tijd!!

JoMa.
icon

Beste antwoord door Tiury 18 September 2015, 14:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi JoMa, welkom op ons forum!

Wat lastig dat je je simkaart maar niet werkend krijgt in je iPhone :(
Kun je me aangeven of en zo ja, welke foutmelding je op je scherm te zien krijgt nadat je de pincode hebt ingevoerd? Als de pincode die je van ons gekregen hebt niet klopt, dan zie je dat namelijk op je scherm terug.
Kan het anders een simlock zijn? Je krijgt dan een soortgelijke melding te zien:


Als dit zo is, kun je je vorige provider vragen je de unlockcode te geven.
Badge
Mijn iPhone 4S blijft hardnekkig l-boven in het beeldscherm aangeven:"Sim vergrendeld", en in het midden in grote witte letters:"iPhone is geblokkeerd", met daaronder in kleiner wit schrift:"verbind met iTunes"
In de voorbije dagen inmiddels drie maal aangesloten aan iTunes, 2x op mijn MacBookPro en 1x op de MacProQuad
van een kennis. Resultaat: idem!!! In het iTunesherstelprogramma komt, bij vraag naar "meer details" van Apple-Support het omkaderde antwoord dat er geen contact tot stand kan komen omdat de iPhone geblokkeerd is.
En dus ben ik daarmee weer bij "af", want dat wist ik al, maar weet nog steeds nóch waarom, nóch hoe te deblokkeren!!!….

Bij voorbaat dank aan alle meedenkers en meedenksters voor bruikbare suggesties en/of oplossingen!!!!!!

Forale groeten,

JoMa.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JoMa,

Het is erg vervelend voor je ondanks je toch erg veel hebt geprobeerd, nog steeds je iPhone niet ontgrendeld hebt. Ben je er al mee naar een Apple store geweest? Ook wil ik even weten of het nou aan je simkaart ligt of niet. Wil je de Simyo simkaart in een andere telefoon testen en een andere simkaart in de iPhone? Daar wordt ons meer duidelijk van 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Beste Tiury,

Dank voor uw meedenken!

Op de 1e. plaats 2 andere vragen over een onderwerp dat mij intrigeert, -(omdat het ergens te maken kan hebben met zowel een vroegere beroep alsook met bepaalde activiteiten in het verleden: 1. Is de voornaam "Tiury" een jongens- of meisjesnaam?, 2. uit welke cultuur en/of volk komt die voornaam?

Wat betreft mijn Simyosimkaartje in mijn iPhone 4s het volgende:
a. zolang het toestel geblokkeerd was, was niet te achterhalen of de pincode voor het Simyosimkaartje nu korrekt zou
weaken of niet bij gedeblokkeerd toestel;
b. omdat al ons pogen geen effect had, begonhet er op te lijken dat er op de een of andere wijze een, mij onbekende,
Apple-Id. het toestel blokkeerde.

Ten einde raad naar het Tilburgse iCentre gegaan, waar ik normaal nooit kom, -(omdat een juppenachtige en/of studentikoze en/of scholierse cliëntèle er meer dan 90% van die cliëntèle uitmaakt)- , waar een zeer kundige en vrien-
delinkje jongedame er, met de MacBook Pro 15" - nieuwste versie - van de winkel, in slaagde , met dus ook het nieuwste herstelprogramma voor iPhone's, mijn iPhone vlot te deblokkeren!
Vervolgens kon ook de Simyosimpincode getoetst worden, die, in eerste instantie, niet werkte, doch na nog een ander
herstelprogramma via haar MacBook Pro, ook die pincode deed werken!

Wat uiteindelijk de oorzaak was, c.q. de oorzaken waren weten wij niet omdat in die winkel geen technische analyse-mogelijkheden voorhanden zijn….

Het toestel is helemaal leeg gemaakt, en daarna via de iCloud > iTunes > winkelMacBook Pro weer geladen met de standaard fabrieksinhoud/configuratie.

Ofschoon de iCentredame mij voorhield dat dit niet zo hoeft te zijn, heb ik toch de indruk dat de blokkadeproblemen
wel eens ontstaan kunnen zijn doordat in 1e. instantie via een MacPro met OS-X-10.5.6-besturingssysteem, en later
via mijn MacBook Pro met besturingssysteem OS-X-10.7.5 een discrepantie kan zijn ontstaan met het veel modernere iOS-besturingssyteem van mijn (geüpdatete) iPhone 4s.

Wat denkt u te dezer zake?

Hartelijke groet,

JoMa.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JoMa,

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in mijn naam 🙂. Het is een jongensnaam uit het Nederlandse kinderboek; De brief voor de koning. Echter wel een klein beetje aangepast.

Goed dat de zeer kundige en vriendelijke medewerker van het iCentre in Tilburg je heeft kunnen helpen. Als er iets is waar Apple in uitblinkt, dan is het de service die ze leveren. Zoals de dame aangeeft, hoeft de blokkade niet door de software van je computer te zijn ontstaan. Dit probleem kan meerdere oorzaken hebben, waar ik persoonlijk niet de vinger op kan leggen.

Werkt de iPhone en je simkaart naar wens? Wij vinden het toch erg fijn dat je er dan eindelijk gebruik van kunt maken 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer