Skip to main content
Hallo,

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen. Deze geactiveerd en nu kan ik niet bellen.

Ik zie wel streepjes van netwerkbereik, maar als ik bel dan komt de boodschap:

Datanetwerk niet beschikbaar.



Ik heb een Samsung Galaxy S.



Enig idee wat ik moet doen?



Groeten,



B
Welkom op het forum besselbloem,



Na activatie kan het nog een poosje duren voordat het werkt, lukt het na een tijd nog niet, dan een harde reset, dus batterij en simkaart verwijderen, even wachten en weer terugplaatsen en opnieuw starten.



Succes.
Hoi besselbloem, leuk om je op het forum te zien! Ik heb je topic even naar het "simkaart" subforum verplaatst 🙂 Zo kunnen andere forumleden je vraag makkelijker vinden.



Zoals franswon al goed had ingeschat, heeft bij jou de activatie iets langer geduurd dan normaal. Volgens mijn gegevens staat de simkaart nu wel helemaal goed aangemeld bij het netwerk en hoor je er gebruik van te kunnen maken 🙂



Ondanks dat je simkaart nu volledig is geactiveerd, reset ik toch al je simkaart instellingen. Hiervoor hoef jij alleen even je telefoon uit te zetten en je simkaart uit je telefoon te halen. Na een minuut of 15 zet je het geheel weer in elkaar en zet je de telefoon aan. Als je telefoon na het opstarten nog niet automatisch verbinding maakt, zoek dan even handmatig naar het KPN netwerk.



Omdat je ook de melding "Datanetwerk niet beschikbaar" krijgt, vraag ik je ook om de volgende stappen langs te lopen :):



Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.

Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:



• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.

• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.

• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.

• Bij Proxy, voer niets in.

• Bij Poort, voer niets in.

• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

• Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.

• Bij MCC, voer 204 in.

• Bij MNC, voer 08 in.

• Bij Verificatietype, kies PAP.

• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.

• Kies de menu-toets.

• Kies Opslaan.





Ik hoor het graag van je of het na deze handeling werkt of niet 🙂 Laat je me dat even weten?



Thanks voor je reactie franswon!

Reageer