Skip to main content
Via website gistermiddag geactiveerd. Oude sim doet het nu niet meer, maar de nieuwe doet het ook nog niet.
Update:

- activatie via website Simyo is gisteren gelukt

- sim in telefoon en code ( van nieuwe sim ) werkt

- kan wel bellen, maar niet gebeld worden

- internet werkt niet

- sms werkt niet



Diversen malen opnieuw opgestart.

Terug naar fabrieksinstellingen.

Alle instellingen gecontroleerd.

- zonder resultaat
Telefoon is Lumia 930
Hoi Tjjb,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat is niet handig! Het is natuurlijk de bedoeling dat jouw nieuwe simkaart zo snel mogelijk goed werkt.



Ik zie dat je ondertussen contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice. Hier heb je aangegeven dat je op dit moment nog geen internet hebt. Kan ik hieruit opmaken dat gebeld worden en sms'en ondertussen wel lukt? Zo niet, laat het dan even weten!



Mijn collega heeft jouw de instellingen voor het gebruik van internet doorgegeven. Heb je deze stappen doorlopen? Je vindt ze eventueel ook via onze toestelhulp. Heeft dit het probleem opgelost voor je?



Groetjes,

Angela
Na telefonisch contact met Simyo, waar aangegeven werd dat er door hen niets aan gedaan kon worden, heb ik niets aangepast. Dit had ik namelijk al het hele weekend gedaan conform de websites waar probleem oplossingen aangegeven staan.

Na het telefonisch contact had ik wel ineens internet, wordt mijn telefoonnummer weer herkend, kan ik weer gebeld worden en werkt de sms. Voor zover toch goed nieuws. Jammer dat ik de reden niet te weten ben gekomen. Handig voor een volgende keer.



Vreemde aan dit verhaal is ook dat mijn vrouw ook een Windows Lumia 930 heeft, ook een nieuwe simkaart heeft en zaterdag binnen een paar minuten alles werkte in tegenstelling tot mijn telefoon. Voor beide telefoons heb ik dezelfde stappen uitgevoerd. Enige verschil was de dat het op een andere dag gebeurde.



Nu werkt alleen Whatsapp bij mij nog niet. Verificatiecode komt op de één of andere manier niet binnen via sms of via bellen. Dit terwijl deze functionaliteiten wel werken zoals aangegeven, maar dus niet bij Whatsapp.

- Misschien kan iemand mij hier bij helpen.
Hoi TJJB,



Het is inderdaad een vreemd geval, maar helaas zien wij ook geen reden waarom dit bij jou langer heeft geduurd.



Over WhatsApp durf ik niet te zeggen waarom je deze sms of belletje ter verificatie niet ontvangt. Ik heb je simkaart voor de zekerheid even opnieuw aangemeld bij het netwerk. Wil je de telefoon uitzetten en je simkaart voor 15 minuten uit je telefoon halen? Hierna kun je meteen even testen of het heeft geholpen.



Mocht dit niet werken, kun je het beste om support vragen bij WhatsApp. Die hebben misschien meer tips en tricks voor dit soort gevallen 🙂.



Groetjes, Tiury

Reageer