.

Beantwoord

Nano simkaart iPhone 5 ?!

  • 4 February 2014
  • 8 reacties
  • 446 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo,

Ik heb een nieuwe iphone 5. De pincode die Simyo mij gegeven had van hun niewue NANO simkaart blijkt niet te kloppen. 
Zodoende heb ik dus 3 maal de verkeerde pincode in getoetst. Ik had namelijk gelezen op dit forum ergens dat hij de pukcode soms wel kan pakken.
Dit is bij mij dus niet het geval. Ik heb nu al 5x de pukcode die Simyo mij gegeven heeft ingetoetst en deze blijkt blijkbaar niet juist te zijn.

Enig idee wat ik moet doen? Ik heb de iphone ook al meerdere malen gesychroniseerd met Itunes. Ook dit werkt niet -.- ...

M.v.g. Erwin
icon

Beste antwoord door Charlene 7 February 2014, 09:25

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi erw, welkom op het Simyo forum.

Er lijkt inderdaad iets aparts te zijn met je simkaart 😕
Normaal gesproken zie op op Mijn Simyo de juiste pin en puk code nadat je je simkaart hebt geactiveerd. Ook krijg je deze via e-mail toegestuurd.
Ik zie dat je op 3 februari een nanosim hebt besteld, maar inmiddels twee keer een mailtje hebt gehad met een pin en puk code.
Als zelfs de puk code niet werkt, nouja, dan klopt er dus iets niet.
Best balen, want een iPhone 5 is mooi spul.

Ik heb onze IT afdeling gevraagd om er naar jou probleem te kijken. Als ik antwoord heb, kom er er bij je op terug.
Badge
Never mind,  het is gelukt. 
De gegevens (puk en pin code) die mij waren toegestuurd bleken van mijn eerder 'gekregen' simkaart te zijn die kwijt was gegaan op de post. 
Dit verklaarde dat deze het natuurlijk niet deden op deze simkaart. Ik ben langs een telford winkel gegaan en die heb is effe goed gekeken met mij. 
Met de service van Simyo hoop ik voorlopig even niet meer te maken te hebben wat een gedoe allemaal!

Toch bedankt voor uw reactie, en iphone 5 is zeker fijn spul. 

M.v.g. Erwin
Badge +8
Never mind,  het is gelukt. 
De gegevens (puk en pin code) die mij waren toegestuurd bleken van mijn eerder 'gekregen' simkaart te zijn die kwijt was gegaan op de post. 
Dit verklaarde dat deze het natuurlijk niet deden op deze simkaart. Ik ben langs een telford winkel gegaan en die heb is effe goed gekeken met mij. 
Met de service van Simyo hoop ik voorlopig even niet meer te maken te hebben wat een gedoe allemaal!


Toch bedankt voor uw reactie, en iphone 5 is zeker fijn spul. 

M.v.g. Erwin



Hoi erw,

Dat was waar wij uiteindelijk ook op uitkwamen. Wanneer er twee simkaarten achter elkaar worden verstuurd, moet de eerste vervangende simkaart ook nog geactiveerd. Vandaar dat jij de PIN en PUKcode van de eerst verstuurde kaart kreeg.
Fijn dat ze je bij de Telfort winkel wilde helpen. Wij waren ook voor je bezig, hoor 😉
Maar hoe eerder je met je nieuwe iPhone kan spelen, hoe beter 🙂
Mocht je weer een vraag hebben, dan hoop ik je toch terug te zien.

Groetjes,

Charlene
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan zonder dat ik 2x een nieuwe simkaart opgestuurd heb gekregen. Ik heb er maar 1 aangevraagd, kwam vandaag binnen. De pincode was 3 keer fout. Pukcode nam hij wel, vraagt dan om een nieuwe pincode. Dit typ ik in, hij vraagt dan om bevestiging van mn nieuwe pincode.
Als ik deze echter invoer, dan zegt ie dat mn pukcode niet klopt. Ondertussen heb ik nog maar 4 pogingen oid over..
Hoe los ik dit probleem op?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan zonder dat ik 2x een nieuwe simkaart opgestuurd heb gekregen. Ik heb er maar 1 aangevraagd, kwam vandaag binnen. De pincode was 3 keer fout. Pukcode nam hij wel, vraagt dan om een nieuwe pincode. Dit typ ik in, hij vraagt dan om bevestiging van mn nieuwe pincode.
Als ik deze echter invoer, dan zegt ie dat mn pukcode niet klopt. Ondertussen heb ik nog maar 4 pogingen oid over..
Hoe los ik dit probleem op?



Ik heb de oplossing al. In mijn mail stonden andere puk/pincodes dan op mijn simyo, wel raar... Deze deden het gelukkig wel.
Zo raar is dat niet. Die codes op je Mijn Simyo worden pas bijgewerkt na activeren nieuwe sim. En ja dat is niet in een paar tellen gedaan. Onder andere om die reden krijg je ze ook per mail.
Dat vond ik ook niet raar. Ik heb daar wel degelijk op gewacht. De codes waren alleen veranderd op de site, na het wachten, maar waren nog steeds anders dan die via mail. Alleen die van de mail klopten/werkten. Dat vond ik meer apart 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ame,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is ook wel een beetje apart. Goed dat je de e-mail met de nieuwe codes hebt gevonden en helemaal fijn dat deze wel werken. Zijn de codes op Mijn Simyo ondertussen wel hetzelfde als degene die jij in de mail ziet staan? Ik hoor het graag van je.

@Raytje, bedankt voor je bericht!

Groetjes,
Angela

Reageer