.

Beantwoord

Na vervangen SIMkaart krijg ik melding: "geen bereik", kan dus niet meer bellen. Hoe los ik dit op?

  • 12 May 2015
  • 7 reacties
  • 456 Bekeken

Dit onderwerp komt vaak aan de orde, nu bij mij ook. Heb een andere telefoon Nokia Lumia 820. Vanavond de microSIM geplaatst, SIM geactiveerd via de website, maar krijg melding "geen bereik" Kan dus geheel niets nu. Ook bij netwerk opnieuw zoeken, ziet geen enkel netwerk. De nieuwe SIM in de oude telefoon geplaatst om te zien of het aan de telefoon ligt, maar hier de melding "registratie mislukt" dus ook die andere telefoon is nu niet te gebruiken.

Het lijkt er op dat de activatie niet gelukt is. Ook telefoon 10 minuten uitgezet, SIM kaart er uit, etc alles weer geplaatst, niets helpt.
Erg vervelend, wilt u svp snel helpen? Het gaat hier om abonnee nr +31 6********

Groeten
icon

Beste antwoord door Tiury 13 May 2015, 17:17

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi,

Ten eerste is het niet verstandig om prive gegevens in je berichten te plaatsen. Het is een open forum dus iedereen kan jouw telefoonnummer nu zien. Een moderator zal deze verwijderen aangezien je dat nu niet meer zelf kan doen.

Kun je op de site even controleren of de activatie goed is gegaan, kortom je gegevens (kaart) even controleren op je Mijn Simyo. Probeer ook is om handmatig een netwerk te selecteren.
Hallo Raytje,
Ja de activatie is goed gegaan en ja ik heb handmatig geprobeerd een netwerk te zoeken, vindt helemaal niets.

VInd het leuk dat andere gebruikers willen helpen, maar heb liever kontakt met een technische dienst die in het netwerk de status van mij controleert en eventueel reset. Het is duidelijk dat de activatie niet gleukt is.

Waar kan ik een vraag voor de techn dienst (service) plaatsen?

Groeten
Die lezen jou vraag hier gewoon. Moderators reageren doorgaans binnen een dag. Je kan ook 1200 of twitter proberen.. 1200 zal in jouw geval niet gaan.

De andere gebruikers, en met name de vaste forumleden, reageren sneller dan de moderators. Vaak word er dan al een oplossing gevonden. Alleen technische en prive gegevens kunnen wij inderdaad niet zien.
Hallo Raytje,
Dit is de eerste keer dat ik service nodig heb, dus had t niet zo door wat alle opties waren. Ik heb inmiddels een email gezonden en hoop maar dat ik snel antwoord krijg. De internet maandbundel loopt wel gewoon door.

Groeten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Guys, welkom op het Simyo forum 🙂.

Zoals Raytje hier al aangeeft, proberen wij moderators binnen een werkdag te reageren. Gelukkig zijn er klanten als Raytje die je al proberen te helpen, voordat de moderators kunnen reageren. Hierin zijn ze vaak nog erg succesvol ook!

Toch is dit helaas iets waar Raytje vermoedelijk niet mee kan helpen. Ik ben nu bezig om je simkaart opnieuw aan te melden bij het netwerk. Hiervoor dien je voor 15 minuten je telefoon uit te zetten en je simkaart uit je telefoon te halen. Na die 15 minuten start je je telefoon opnieuw op en zoek je handmatig naar het KPN netwerk.

Ik hoor heel graag van je of dit heeft geholpen of niet.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp, Raytje 🙂!
Hallo Tiury,

Netwerk nu gevonden, alles werkt nu.
Bedankt voor je hulp
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Guys,

Het doet me goed om te lezen dat mijn oplossing heeft geholpen en dat jij weer bereikbaar bent 🙂! Onze excuses dat het niet in eerste instantie werkte. Mocht er nog iets zijn, zie ik je graag terug op het Simyo forum.

Groetjes, Tiury

Reageer