Skip to main content
Hai

Ik ben nieuw bij Simyo. Vandaag ga ik over van Youfone naar Simyo. Simkaart geactiveerd, in mn iphone 4 gedaan en opgestart. Werkt nog niet, vreemd ik dacht dat je meteen kon bellen? Nog een keer opgestart, niets, gezocht op forum, werd ik ook niet wijzer van, telefooninstellingen staan denk ik ook goed, nog een keer opgestart. En toen gaf hij een foutmelding van de simkaart en staat er bovenin mijn scherm 'ongeldige simkaart'. Wat nu?

Grtjs Marina
Nee je kan niet meteen bellen met je Simyo sim als je bent overgestapt met nummerbehoud, daar kan een paar uur overheen gaan. Het precieze tijdstip is niet te voorspellen en het is mogelijk dat je pas aan het eind van de middag kunt bellen. Gewoon af en toe opstarten en kijken of het werkt zou ik zeggen.
Ok  bedankt!
Hai

Ik ben nieuw bij Simyo. Vandaag ga ik over van Youfone naar Simyo. Simkaart geactiveerd, in mn iphone 4 gedaan en opgestart. Werkt nog niet, vreemd ik dacht dat je meteen kon bellen? Nog een keer opgestart, niets, gezocht op forum, werd ik ook niet wijzer van, telefooninstellingen staan denk ik ook goed, nog een keer opgestart. En toen gaf hij een foutmelding van de simkaart en staat er bovenin mijn scherm 'ongeldige simkaart'. Wat nu?

Grtjs Marina




Hoi W.I.C.,



Wanneer je toestel een foutmelding geeft na het plaatsen van je Simyo simkaart en het invoeren van de pincode, betreft het waarschijnlijk een ‘simlock’. Dit betekent dat het toestel alleen simkaarten accepteert van de provider waarbij je het toestel heeft aangeschaft.

Ik adviseer je contact op te nemen met de klantenservice van je vorige provider: zij beschikken over de zogenoemde ‘unlockcode’ om het toestel simlock-vrij te maken. Wanneer je toestel ouder is dan één jaar is deze procedure kosteloos.

Na het eenmalig invoeren van de unlockcode, kan je SIimyo simkaart in je toestel gebruiken.



@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Het probleem was dat I-tunes geupdate moest worden. Gedaan en nu is m'n probleem opgelost.
Het probleem was dat I-tunes geupdate moest worden. Gedaan en nu is m'n probleem opgelost.



Hoi W.I.C.,



Fijn om te horen dat het is opgelost en om te weten wat de oplossing was, daar leren wij ook weer van! 🙂
ik ben nieuw bij simyo en ik heb een soort gelijk probleem.

vandaag zou mijn nummer over gezet worden van simpel naar simyo maar me simkaart wordt niet herkent.

ik heb de nieuwe simyo kaar geactiveerd en het is een simlock vrije telefoon.

iemand een idee?

kan het misschien zijn als het nummer over gezet is dat die dan wel herkent wordt?

alvast bedankt
ik ben nieuw bij simyo en ik heb een soort gelijk probleem.

vandaag zou mijn nummer over gezet worden van simpel naar simyo maar me simkaart wordt niet herkent.

ik heb de nieuwe simyo kaar geactiveerd en het is een simlock vrije telefoon.

iemand een idee?

kan het misschien zijn als het nummer over gezet is dat die dan wel herkent wordt?

alvast bedankt




Wacht tot het einde van de dag, en zet af en toe je telefoon even uit en aan om te zien of het overzetten is gebeurd. Het overzetten is doorgaans voor het eind van de middag voor mekaar.
ik ben nieuw bij simyo en ik heb een soort gelijk probleem.

vandaag zou mijn nummer over gezet worden van simpel naar simyo maar me simkaart wordt niet herkent.

ik heb de nieuwe simyo kaar geactiveerd en het is een simlock vrije telefoon.

iemand een idee?

kan het misschien zijn als het nummer over gezet is dat die dan wel herkent wordt?

alvast bedankt




Hoi Rob1991,



Ik zie dat je vraag ook hier hebt gesteld. Ik heb je vraag in dat topic beantwoord.

Reageer