Skip to main content
Hoi,



Ik heb al ruim 2 jaar een simkaart van simyo voor mijn Nexus 5. Ben ook zeer tevreden over het gebruik van simyo. Maar sinds het nieuwe jaar merk ik dat mijn simkaart vaak uitvalt, en mij vraagt om de pincode van de simkaart. Soms heb ik ook geen bereik. Kan het liggen aan een verouderde simkaart? Of ligt het aan het netwerk?



Mvg,



Newby
Kan ook aan de kaartlezer liggen van de Nexus. Je kan een kruistest proberen door een Sim van een ander in jouw toestel te doen en andersom. 
Hoi, probleem is dat het niet regelmatig voorkomt, soms 3x per dag en soms 3x per week. Dit heeft ook niet te maken met de locatie denk ik. Een week niet bereikbaar zijn, voor het testen, is dan ook lastig. Zeker omdat mijn oude telefoons geen micro simkaart hebben. Is het mogelijk dat er vanuit simyo de kaart/connectie nagelopen kan worden?
Hoi newby,



Welkom op ons forum!



Ik heb je gegevens er even op nageslagen. Omdat je ook hebt over je bereik wat soms wegvalt, heb ik voor de zekerheid je simkaart gereset. Zou je je toestel voor de volledigheid opnieuw willen opstarten? Zo meld je toestel zich opnieuw aan op het netwerk.:)



Omdat je aangeeft dat je toestel vaker vraagt om de pincode, lijkt het er op dat je simkaart het contact verliest met je toestel. En ben ik bang dat Raytje hier gelijk heeft:

Kan ook aan de kaartlezer liggen van de Nexus. Je kan een kruistest proberen door een Sim van een ander in jouw toestel te doen en andersom.
En inderdaad de kruistest is de manier om uitsluitsel te geven.



Kun je een tijdje een toestel van iemand lenen?



@Raytje dank voor je hulp:D
Hoi, ja ik denk dat jullie gelijk hebben. Zag op internet meerdere melding gerelateerd aan Nexus 5 en problemen met simkaart. Bedankt voor jullie hulp.
Hoi newby,



Goed dat je ook op het internet even hebt gekeken. Altijd handig het wereldwijde web 😉

Als je zeker wilt weten of het aan je toestel ligt, is het testen van je simkaart in een ander toestel heel handig. Graag gedaan, we helpen je graag.



Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden 🙂

Reageer