.

Beantwoord

Mijn telefoon is gestolen, kan ik nu een nieuwe simkaart bestellen?

  • 29 July 2014
  • 6 reacties
  • 527 Bekeken

Badge
Hallo, 

Mijn telefoon is gestolen en ik heb me sim kaart geblokeerd.
Maar loopt mijn abbonement gewoon nog door ook al heb ik hem geblokeerd?
Kan ik misschien dan een nieuwe aanvragen waar het abbonement gewoon op doorgaat ook als ik een nieuwe telefoonnummer heb?
Weet iemand dit misschien voor mij alvast bedankt.

Met vriendelijke groet Muziekxgirlz
icon

Beste antwoord door Tiury 30 July 2014, 13:43

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Muziekxgirlz, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat vervelend dat je telefoon is gestolen, zeg 😞! Ik zie dat het blokkeren van je simkaart helemaal goed is gegaan op Mijn Simyo, dus wat je nu nog hoeft te doen is een vervangende simkaart aan te schaffen.

Dit doe je op dezelfde pagina "Mijn instellingen & Simkaart". Onder het kopje "Simkaart" staat "Aanvragen vervangende simkaart". Je hoeft dan alleen maar te selecteren wat voor een simkaart je wilt hebben en je bent klaar 🙂

Heb ik je zo goed geholpen? 😃
Ook mijn gsm (prepaid/simlockvrij) is gestolen. Ik heb vanwege afschaffing roaming-kosten mijn nederlandse nummer behouden terwijl ik sinds een paar maanden in Belgie woon. No problems. Maar nu ??? Wat te doen ? Officieel woon ik niet meer in Nederland, maar kan ik dan op mijn nog aan te schaffen nieuwe gsm toch weer een simkaart krijgen en ben ik nu al mijn gegevens kwijt ??
Hoi @cobiesnoep

Simyo stuurt geen simkaarten buiten Nederland. Je zou dus je adres kunnen wijzigen in een Nederlands adres van bij voorbeeld een familielid. Die stuurt je simkaart dan door naar je (of je haalt hem op, nog gezellig ook 😉 ).

Let wel, de simkaart moet wel eerst een keer in Nederland met een Nederlandse mast verbonden zijn als ik mij niet vergis.

Blokkeer ook even je huidige simkaart op je MijnSimyo zodat kwaadwillende niet je nummer kunnen misbruiken en / of je beltegoed opmaken.

Dit alles, dus ook het bestellen van de nieuwe simkaart, doe je op je MijnSimyo (instellingen - simkaart), na ontvangst van je nieuwe simkaart deblokkeer je hem weer. Kosten vaan de simkaart zijn 5 euro en worden verrekend met je beltegoed.
Reputatie 2
Badge +1
Hi Cobie,

Wij hebben ondertussen al contact gehad via Facebook, maar goed dat je al een kijkje hebt genomen op het forum!

Bedankt voor je reactie, Ray! Wat je zegt klopt helemaal. Alleen hoeft de simkaart tegenwoordig niet meer eerst in Nederland verbonden te zijn, dat scheelt! :P

Groetjes,
Sarah
Goed dat ik / wij dat ook weten nu.
Reputatie 6
Badge +5
Inderdaad! Dan kunnen jullie als Forum experts de klanten nog beter helpen :)

Groetjes,
Niels

Reageer