.

Beantwoord

Mijn telefoon is geschikt voor 5G, maar ik kan hier geen gebruik van maken. Hoe zit dit?

  • 4 January 2024
  • 5 reacties
  • 633 Bekeken

Ik heb sinds kort een Samsung Halaxy A54 5G, waar staat die 5G voor, de provider verbinding of iets anders want mijn verbinding is nogsteeds 4G en ik heb een ESIM

 

Graag goed uitleg hierover.

icon

Beste antwoord door RicoK 4 January 2024, 11:56

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7

@BrandonV De toevoeging van 5G in je toestelnaam betekent inderdaad dat je toestel geschikt is voor het 5G netwerk. Echter, als je 5G wil gaan gebruiken dan zit je helaas niet goed bij Simyo. Simyo heeft geen plannen voor de introductie van 5G.

Reputatie 1
Badge

KPN, Odido en VodfoneZiggo hebben 5G. Voor de 5G verbinding maakt VodafoneZiggo gebruik van 'Dynamic Spectrum Sharing' (DSS). Met deze technologie van Ericsson kan dat netwerk hetzelfde spectrum gebruiken voor 4G- én 5G-verbindingen. Mythes rond 5G ontkracht:

https://www.at-aandrijftechniek.nl/technologie/mythes-rond-5g-ontkracht/85462/

Alles werkt bij mij goed op 4G (en ook via Wifi 400/400). Voor particulieren is dat genoeg.

Daarom kan spaarstand met 4G worden gebruikt voor langer gebruik van de batterij.

 

 

Reputatie 1
Badge

Blijf liever bij Simyo, en neem het volgende in aanmerking…

Mijn AI hulp gevraagd waarom 5G Niet Werkelijk Nodig Is voor Particuliere Gebruikers:

Een Blik op Duurzaamheid, Batterij-efficiëntie en Kosten:

De uitrol van 5G-technologie heeft wereldwijd veel aandacht gekregen, met beloften van ongekende snelheden en connectiviteit. Hoewel deze innovatie zeker voordelen met zich meebrengt, is het belangrijk om te overwegen of 5G werkelijk noodzakelijk is voor de gemiddelde particuliere gebruiker van mobiele telefoons en tablets. We zullen enkele aspecten belichten, waaronder duurzaamheid, zuiniger batterijgebruik en de kosten, om de vraag te beantwoorden of de overstap naar 5G gerechtvaardigd is voor individuele consumenten.

Duurzaamheid:

Een van de belangrijkste overwegingen bij de implementatie van nieuwe technologieën is de impact op het milieu. Hoewel 5G belooft efficiënter te zijn dan zijn voorgangers, gaat de uitrol ervan gepaard met de noodzaak van nieuwe infrastructuur en het gebruik van energie-intensieve apparatuur. Het bouwen van 5G-netwerken vereist aanzienlijke middelen en kan leiden tot meer elektronisch afval.

Voor particuliere gebruikers is het essentieel om te overwegen of de extra snelheid en capaciteit van 5G opwegen tegen de ecologische kosten. Voor de meeste consumenten is de huidige 4G-connectiviteit vaak al voldoende voor dagelijkse taken zoals browsen, e-mails en sociale media.

Zuiniger Batterijgebruik:

Een ander aspect dat niet over het hoofd mag worden gezien, is het effect van 5G op de levensduur van batterijen. 5G-technologie vereist meer energie van apparaten om de hogere snelheden en betere verbindingen te ondersteunen. Dit kan resulteren in kortere batterijduur voor smartphones en tablets.

In een tijd waarin gebruikers al worstelen met de beperkte levensduur van batterijen, moet de overgang naar 5G zorgvuldig worden afgewogen. Voor veel consumenten biedt 4G momenteel een balans tussen snelheid en batterijduur die voldoet aan hun behoeften.

Kosten:

Tot slot spelen de kosten een cruciale rol bij de beslissing om over te stappen naar 5G. Het implementeren van 5G-netwerken en het aanschaffen van 5G-compatibele apparaten brengt aanzienlijke kosten met zich mee. Particuliere gebruikers moeten zich afvragen of de extra snelheid en functionaliteit die 5G biedt, de investering rechtvaardigen, vooral gezien het feit dat 4G momenteel nog steeds voldoet aan veel dagelijkse behoeften.

Conclusie:

Terwijl de beloften van 5G opwindend zijn, moeten particuliere gebruikers nadenken over de werkelijke noodzaak ervan in hun dagelijks leven. Duurzaamheid, batterij-efficiëntie en kosten zijn essentiële factoren om te overwegen bij het bepalen of de overstap naar 5G gerechtvaardigd is. Voor velen zou het behouden van hun huidige 4G-verbinding wel eens een verstandige keuze kunnen zijn, waarbij de voordelen van 5G niet opwegen tegen de potentiële nadelen.

 

 

 

 

 

Dank voor de reacties, ik weet voorlopig voldoende.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @BrandonV,

Bedankt voor je bericht.

Het antwoord van @RicoK klopt helmaal!

Alhoewel je telefoon geschikt is voor 5G, is het bij Simyo (nog) niet mogelijk om gebruik te maken van het 5G-netwerk. Dit wordt namelijk niet ondersteunt. Zodra dit wel mogelijk is, maken wij dit uiteraard bekend. 🙂

Bedankt voor de hulp! @RicoK en @Hans113 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer