Dag,
Meerdere keren per dag moet ik de pincode van mijn simkaart invoeren.
Soms gaat het dagen lang goed en soms moet ik hem 20 keer invullen.
Mijn telefoon zegt dat er geen simkaart inzit, terwijl dit natuurlijk wel zo is.
Heel vervelend, want ik kan niet altijd bellen of gebeld worden.
Ik denk dat mijn simkaart beschadigd is.
Is hier een oplossing voor of moet ik een nieuwe aanvragen?
Mijn telefoon is een Motorola moto g.
Alvast bedankt.
Bladzijde 1 / 1
De Moto G 2nd Gen van mijn vrouw vertoont dit euvel niet. Heb je al eens gebeld met de klantenservice?
Mijn moto G is first gen.Â
Maar ik heb nog niet gebeld.Â
Ik heb nog maar sinds kort Simyo, toen is het ook pas begonnen.
Daarom denk ik ook dat de simkaart het euvel is.
Maar ik heb nog niet gebeld.Â
Ik heb nog maar sinds kort Simyo, toen is het ook pas begonnen.
Daarom denk ik ook dat de simkaart het euvel is.
Kan ook aan je telefoon liggen.
Kun je proberen om een andere simkaart in je telefoon te stoppen om te zien of die dezelfde kuren vertoont?
En: als je deze simkaart in een ander simlockvrij toestel stopt, krijg je dan hetzelfde?
Dit om e.e.a. uit te sluiten!
Kun je proberen om een andere simkaart in je telefoon te stoppen om te zien of die dezelfde kuren vertoont?
En: als je deze simkaart in een ander simlockvrij toestel stopt, krijg je dan hetzelfde?
Dit om e.e.a. uit te sluiten!
Zal het proberen, maar lastig uit te sluiten denk ik.
Soms gebeurt het namelijk een paar dagen of een week niet.
Maar ik zal binnenkort een update posten.
Soms gebeurt het namelijk een paar dagen of een week niet.
Maar ik zal binnenkort een update posten.
Het probleem zou de kaartlezer kunnen zijn. (Kleine aanvulling op wat koorelle schrijft)
Hoi Eerder1, welkom op het Simyo forum!
Ik heb dit topic even in het subforum Simkaart gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers het makkelijker vinden.
Kun je ons laten weten wat de voorgestelde 'kruistest' van koorelle oplevert? Het gebeurt namelijk bijna nooit dat een simkaart al na een paar maanden defecten vertoont.
Verder voor iedereen; bedankt voor de hulp!
Ik heb dit topic even in het subforum Simkaart gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers het makkelijker vinden.
Kun je ons laten weten wat de voorgestelde 'kruistest' van koorelle oplevert? Het gebeurt namelijk bijna nooit dat een simkaart al na een paar maanden defecten vertoont.
Verder voor iedereen; bedankt voor de hulp!
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een HTC one X plus. Ik heb iets gevonden waar het misschien aan ligt.
Je moet het wel elke keer opnieuw uit voeren als je je telefoon opnieuw opgestart.
1. Open your phone dialer.
2. Enter *#*#4636#*#*
3. Tap on phone information
4. Find the ' set preference network type' dropdown.
5. Check if selection is set to WCDMA preferred. It so:
6. Change the selection to WCDMA only.
Ik ben benieuwd. Als dit bij jullie ook werkt ligt het probleem waarschijnlijk toch bij Simyo.
Je moet het wel elke keer opnieuw uit voeren als je je telefoon opnieuw opgestart.
1. Open your phone dialer.
2. Enter *#*#4636#*#*
3. Tap on phone information
4. Find the ' set preference network type' dropdown.
5. Check if selection is set to WCDMA preferred. It so:
6. Change the selection to WCDMA only.
Ik ben benieuwd. Als dit bij jullie ook werkt ligt het probleem waarschijnlijk toch bij Simyo.
Hoi Freddy,
Bedankt voor je aanvullende tips.
Ik ben benieuwd of dit ook werkt op de Motorola moto G van Eerder1.
@Eerder1, kan je ons nog laten weten of je simkaart nu wel goed werkt in je toestel?
Bedankt voor je aanvullende tips.
Ik ben benieuwd of dit ook werkt op de Motorola moto G van Eerder1.
@Eerder1, kan je ons nog laten weten of je simkaart nu wel goed werkt in je toestel?
Hoi Freddy,
Bedankt voor je aanvullende tips.
Ik ben benieuwd of dit ook werkt op de Motorola moto G van Eerder1.
@Eerder1, kan je ons nog laten weten of je simkaart nu wel goed werkt in je toestel?
Hallo Ali,
Ik heb de instellingen zoals ik hier eerder heb aangeven nu al een tijdje in gebruik. Het lijkt er inderdaad op dat hiermee het probleem is opgelost. Ik heb altans niet meer mee gemaakt sinds dat ik de instellingen gebruik dat ik de sim kaart opnieuw moet ontgrendelen met mijn pincode. Naar mijns inzien zou het probleem dan dus bij simyo liggen. Hoe gaat simyo hier mee om? Ik ben benieuwd. Het zal toch niet de bedoeling zijn dat ik elke keer als mijn telefoon uit/aan gezet wordt mijn instellingen handmatig moet veranderen.
Groet,
Freddy
Hoi Freddy,
Als ik het goed begrijp wordt je simkaart niet herkend in je toestel. Je hebt hier zelf iets voor bedacht en dit werkte, klopt dat?
De code *#*#4636#*#* is niet bij ons bekend. Ik heb even contact opgenomen met de netwerkspecialisten. De code die je invoert heeft te maken met je besturingssysteem en heeft niks te maken met je netwerk. Het is gekoppeld aan je eigen toestel.
Heb je toevallig een simlock op je toestel? Wil je je simkaart eens in een ander toestel testen? Ik ben namelijk benieuwd of je simkaart in een ander toestel wel werkt 😮 Als het probleem hierin niet is verholpen, laat je dan weten welke melding precies verschijnt?
Geef je het even door? 🙂
Als ik het goed begrijp wordt je simkaart niet herkend in je toestel. Je hebt hier zelf iets voor bedacht en dit werkte, klopt dat?
De code *#*#4636#*#* is niet bij ons bekend. Ik heb even contact opgenomen met de netwerkspecialisten. De code die je invoert heeft te maken met je besturingssysteem en heeft niks te maken met je netwerk. Het is gekoppeld aan je eigen toestel.
Heb je toevallig een simlock op je toestel? Wil je je simkaart eens in een ander toestel testen? Ik ben namelijk benieuwd of je simkaart in een ander toestel wel werkt 😮 Als het probleem hierin niet is verholpen, laat je dan weten welke melding precies verschijnt?
Geef je het even door? 🙂
Hallo Naomi,
Als je goed deze post hebt gelezen zul je zien dat het niet gaat om een niet werkende simkaart maar om een simkaart die geregeld moet worden ontgrendelt met de de telefoon pincode. Dus niet de pukcode. Soms 1 x per dag soms 10x per dag en soms dagen helemaal geen probleem. Ik heb dit kunnen oplossen door wat ik heb aangegeven. Ik was benieuwd of Eerder dit probleem met zijn Motorola ook op deze manier kon oplossen. Naar mijns inzien ligt dit probleem toch aan het kaartje van Simyo. Ik heb simkaart ook al eens een dag uitgewisselt met mijn vrouw maar hebben beide geen problemen gehad.Lees de hele post maar eens goed door zodat je gericht een antwoord kunt geven.
Met vriendelijke groet,
Freddy
Als je goed deze post hebt gelezen zul je zien dat het niet gaat om een niet werkende simkaart maar om een simkaart die geregeld moet worden ontgrendelt met de de telefoon pincode. Dus niet de pukcode. Soms 1 x per dag soms 10x per dag en soms dagen helemaal geen probleem. Ik heb dit kunnen oplossen door wat ik heb aangegeven. Ik was benieuwd of Eerder dit probleem met zijn Motorola ook op deze manier kon oplossen. Naar mijns inzien ligt dit probleem toch aan het kaartje van Simyo. Ik heb simkaart ook al eens een dag uitgewisselt met mijn vrouw maar hebben beide geen problemen gehad.Lees de hele post maar eens goed door zodat je gericht een antwoord kunt geven.
Met vriendelijke groet,
Freddy
Hoi Freddy,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord 🙂 Ik had het dan niet helemaal gevolgd.
Ik begrijp uit je bericht dat je soms je pincode moet invoeren. Je toestel vraagt vanuit het niks om een pincode. Dit gebeurt soms meerdere keren op een dag en andere dagen helemaal niet.
Goed dat je je simkaart hebt getest in het toestel van je vrouw. Het is inderdaad ook verstandig dat je haar simkaart in jouw toestel test. Zit je vrouw ook bij Simyo of bij een andere provider? Kun je dit ook langer dan een dag testen? Aangezien je dit probleem soms een aantal dagen niet hebt.
Het is voor nu nog lastig om te zeggen of dit een simkaart- of toestelprobleem is. Je hebt natuurlijk niks aan een nieuwe simkaart, als dit niet de juiste oplossing is. Ook lijkt het me goed dat je even naar een telecomwinkel gaat, zodat zij je toestel kunnen nakijken.
Laat je het weten?
Bedankt voor je uitgebreide antwoord 🙂 Ik had het dan niet helemaal gevolgd.
Ik begrijp uit je bericht dat je soms je pincode moet invoeren. Je toestel vraagt vanuit het niks om een pincode. Dit gebeurt soms meerdere keren op een dag en andere dagen helemaal niet.
Goed dat je je simkaart hebt getest in het toestel van je vrouw. Het is inderdaad ook verstandig dat je haar simkaart in jouw toestel test. Zit je vrouw ook bij Simyo of bij een andere provider? Kun je dit ook langer dan een dag testen? Aangezien je dit probleem soms een aantal dagen niet hebt.
Het is voor nu nog lastig om te zeggen of dit een simkaart- of toestelprobleem is. Je hebt natuurlijk niks aan een nieuwe simkaart, als dit niet de juiste oplossing is. Ook lijkt het me goed dat je even naar een telecomwinkel gaat, zodat zij je toestel kunnen nakijken.
Laat je het weten?
Hoi Freddy,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord 🙂 Ik had het dan niet helemaal gevolgd.
Ik begrijp uit je bericht dat je soms je pincode moet invoeren. Je toestel vraagt vanuit het niks om een pincode. Dit gebeurt soms meerdere keren op een dag en andere dagen helemaal niet.
Goed dat je je simkaart hebt getest in het toestel van je vrouw. Het is inderdaad ook verstandig dat je haar simkaart in jouw toestel test. Zit je vrouw ook bij Simyo of bij een andere provider? Kun je dit ook langer dan een dag testen? Aangezien je dit probleem soms een aantal dagen niet hebt.
Het is voor nu nog lastig om te zeggen of dit een simkaart- of toestelprobleem is. Je hebt natuurlijk niks aan een nieuwe simkaart, als dit niet de juiste oplossing is. Ook lijkt het me goed dat je even naar een telecomwinkel gaat, zodat zij je toestel kunnen nakijken.
Laat je het weten?
Ik heb gisteren de origenele instellingen van mijn telefoon terug gezet naar "WCDMA preferred" zoals ik dit had beschreven in mijn eerdere post. Vandaag weer problemen. Nu zelfs onder het bedienen van de telefoon tot 2 x toe simkaart opnieuw moeten ontgrendelen. Lijkt me nu toch geen toeval meer. Ik heb de settings weer terug gezet zoals ik had beschreven en tot nu toe weer geen problemen. Ik weet ook niet wat de gevolgen zijn van deze instellingen. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om simkaart van bv mijn vrouw langer als 1 dag in mijn telefoon te doen daar dit een simkaart is van haar werkgever en zij deze dus nodig heeft. Ik ben ook zeer benieuwd of het probleem zich bij Eerder nog voordoet omdat dit probleem zeer sterk op dat probleem van mijn telefoon lijkt.
Groet,
Freddy
Hi Freddy,
De oorzaak, want die zoek je natuurlijk, kan in je simkaart liggen, maar óók in je telefoon.
Even terug naar de probleemomschrijving van de topicstarter:
Dit lijkt er simpelweg op dat de simkaart en de telefoon (lees: contactpuntjes) het contact verliezen.
Dan kan de simkaart wat gecorrodeerd zijn, het houdertje kan gecorrodeerd zijn. 1 van beiden kan een beetje krom zijn en anderszins beschadigd zijn, noem maar op.
Met je instellingen of je OS zal het eerlijk gezegd niet te maken hebben.
Ik denk dat je een heel eind komt als je een vervangende simkaart besteld.
De oorzaak, want die zoek je natuurlijk, kan in je simkaart liggen, maar óók in je telefoon.
Even terug naar de probleemomschrijving van de topicstarter:
Meerdere keren per dag moet ik de pincode van mijn simkaart invoeren.
Soms gaat het dagen lang goed en soms moet ik hem 20 keer invullen.
Mijn telefoon zegt dat er geen simkaart inzit, terwijl dit natuurlijk wel zo is.
Dit lijkt er simpelweg op dat de simkaart en de telefoon (lees: contactpuntjes) het contact verliezen.
Dan kan de simkaart wat gecorrodeerd zijn, het houdertje kan gecorrodeerd zijn. 1 van beiden kan een beetje krom zijn en anderszins beschadigd zijn, noem maar op.
Met je instellingen of je OS zal het eerlijk gezegd niet te maken hebben.
Ik denk dat je een heel eind komt als je een vervangende simkaart besteld.
Hi Freddy,
De oorzaak, want die zoek je natuurlijk, kan in je simkaart liggen, maar óók in je telefoon.
Even terug naar de probleemomschrijving van de topicstarter:
Meerdere keren per dag moet ik de pincode van mijn simkaart invoeren.
Soms gaat het dagen lang goed en soms moet ik hem 20 keer invullen.
Mijn telefoon zegt dat er geen simkaart inzit, terwijl dit natuurlijk wel zo is.
Dit lijkt er simpelweg op dat de simkaart en de telefoon (lees: contactpuntjes) het contact verliezen.
Dan kan de simkaart wat gecorrodeerd zijn, het houdertje kan gecorrodeerd zijn. 1 van beiden kan een beetje krom zijn en anderszins beschadigd zijn, noem maar op.
Met je instellingen of je OS zal het eerlijk gezegd niet te maken hebben.
Ik denk dat je een heel eind komt als je een vervangende simkaart besteld.
Hallo Ernst,
Even voor de duidelijkheid. Als ik bij de netwerkmodus alleen WCDMA instel heb ik geen problemen. Zet ik deze op GSM/WCDMA ( originele insteling) beginnen de problemen zich weer voor te doen. Ik heb ondertussen me al iets verdiept in wat dit inhoud. Zoals ik het begrijp heeft dit met 2G en 3G te maken. 2G wordt door GSM ondersteunt en 3G wordt door WCDMA ondersteunt. Snelheid van het netwerk dus. Mijn huidige simkaart is nog geen of net 2 jaar oud. Dus ik twijfel of daar het probleem zit. Of is de kwaliteit van simyo simkaarten  zo dat ze maar 2 jaar meegaan? Lijkt me niet. Simkaart wordt met een soort van sleetje in mijn huidige htc one x plus ( die ik nieuw heb aangeschaft nu ongeveer 1,5 jaar oud ) gedrukt dus daar kan weinig fout gaan. Dus twijfel ik ook aan kromme contacten. Simkaart ziet er ook brandschoon uit, dus van corosie is ook geen sprake. Als jij denkt dat het toch aan de simkaart ligt mag je me een nieuwe sturen.
Met vriendelijke groet,
Freddy
Hoi Freddy,
Bedankt voor je reactie.
Je gaf aan minder tot geen problemen te hebben als je het toestel vastzet op 2G. Ik heb navraag gedaan bij de netwerkspecialisten over de dekking in je woonplaats. Het 3G netwerk blijkt binnenshuis niet optimaal te zijn. Dit kan de reden zijn waarom het toestel verbinding verliest met het netwerk. Voor het bellen kan je je toestel het beste vastzetten op 2G.
De dichtstbijzijnde 3G mast bij jou in de buurt was volgens de collega aan de Heerstraat-Zuid, ongeveer een kilometer bij je vandaan. De mast is gericht in de verlengde van de Heerstraat waardoor je eigenlijk (net) buiten het bereik valt.
Kan je aangeven of je vrouw ook gebruik maakt van een Simyo aansluiting?
Voor de zekerheid zal ik een nieuwe simkaart voor je aanvragen. Binnen 3 werkdagen kan je deze met de post verwachten.
Laat je ons weten of het geholpen heeft? Anders kunnen we bij KPN een netwerkklacht aanmaken voor het 3G netwerk.
Bedankt voor je reactie.
Je gaf aan minder tot geen problemen te hebben als je het toestel vastzet op 2G. Ik heb navraag gedaan bij de netwerkspecialisten over de dekking in je woonplaats. Het 3G netwerk blijkt binnenshuis niet optimaal te zijn. Dit kan de reden zijn waarom het toestel verbinding verliest met het netwerk. Voor het bellen kan je je toestel het beste vastzetten op 2G.
De dichtstbijzijnde 3G mast bij jou in de buurt was volgens de collega aan de Heerstraat-Zuid, ongeveer een kilometer bij je vandaan. De mast is gericht in de verlengde van de Heerstraat waardoor je eigenlijk (net) buiten het bereik valt.
Kan je aangeven of je vrouw ook gebruik maakt van een Simyo aansluiting?
Voor de zekerheid zal ik een nieuwe simkaart voor je aanvragen. Binnen 3 werkdagen kan je deze met de post verwachten.
Laat je ons weten of het geholpen heeft? Anders kunnen we bij KPN een netwerkklacht aanmaken voor het 3G netwerk.
Hallo Ali,
Mijn vrouw maakt geen gebruik van simyo. Zij heeft een abb. van haar werkgever van kpn. Wel heb ik  2 dochters die gebruik maken van simyo en die hebben geen problemen. Het gaat hier om 1 prepaid kaart net zoals die van mij en 1 sim only abbonnenment. Ik hoop dat het probleem met de nieuwe simkaart is opgelost. Ik laat je dit uiteraard weten.
groet,
Freddy
Mijn vrouw maakt geen gebruik van simyo. Zij heeft een abb. van haar werkgever van kpn. Wel heb ik  2 dochters die gebruik maken van simyo en die hebben geen problemen. Het gaat hier om 1 prepaid kaart net zoals die van mij en 1 sim only abbonnenment. Ik hoop dat het probleem met de nieuwe simkaart is opgelost. Ik laat je dit uiteraard weten.
groet,
Freddy
Hoi Freddy,
Prima, we wachten je reactie af 🙂
Prima, we wachten je reactie af 🙂
Hallo,
Andere tel geprobeert.
Maar het ligt aan mijn toestel, de simkaart houder is niet meer helemaal goed.
Af en toe gaat de simkaart los zitten, waardoor het lijkt of er geen simkaart inzit.
Bedankt voor alle reacties!
Groet,
Andere tel geprobeert.
Maar het ligt aan mijn toestel, de simkaart houder is niet meer helemaal goed.
Af en toe gaat de simkaart los zitten, waardoor het lijkt of er geen simkaart inzit.
Bedankt voor alle reacties!
Groet,
Hoi Eerder1,
Dank je wel voor je terugkoppeling.:D Wel vervelend voor je. Heb je al gekeken of het makkelijk te repareren is, vaak zijn de kosten voor de zoiets niets dramatisch hoog;)
Of grijp je deze kans aan om een nieuw toestel te halen?
Dank je wel voor je terugkoppeling.:D Wel vervelend voor je. Heb je al gekeken of het makkelijk te repareren is, vaak zijn de kosten voor de zoiets niets dramatisch hoog;)
Of grijp je deze kans aan om een nieuw toestel te halen?
Ik probeer hem te repareren, toestel is nog niet zo oud.
Hij is een paar x gevallen, waarschijnlijk is er toen iets kapot gegaan.
Hij is een paar x gevallen, waarschijnlijk is er toen iets kapot gegaan.
Gelijk heb je 😃
Even een update betreft de uitval van mijn simkaart. Ik heb ongeveer 2 weken geleden mijn nieuwe simkaart ontvangen en natuurlijk direct in mijn HTC oneX plus gezet. De eertse week geen problemen gehad. Toen onverwacht weer de pincode van simkaart moeten invoeren. Na een week weer een keertje de pincode moeten invoeren. Dus ik kreeg al het gevoel dat probleem niet opgelost is maar het is wel veel minder geworden. De bevestiging dat het zeker niet goed is kreeg ik vandaag. Onder een telefoon gesprek viel het gesprek weg. Dus ik kijk op het scherm en deze geeft weer aan pincode invoeren. Mijn probleem met een nieuwe simkaart is niet opgelost. Probleem zit dus waarschijnlijk in de HTC. Toch lijkt er niets mis met de simkaart houder. Dit is nl een sleetje die je d.m.v een paperklip uit de HTC drukt. Zouden er nog andere opties kunnen zijn waar het probleem aan ligt?
Groeten Freddy
Groeten Freddy
Hoi Freddy,
Wat vervelend dat het probleem zich nog steeds voor doet. Het lijkt er op alsof ook jouw simkaart het contact verliest met de kaartlezer van het toestel. Als dit zo is kun je de kaartlezer laten repareren.
Ben je al eens met het toestel terug geweest naar de winkel?
Wat vervelend dat het probleem zich nog steeds voor doet. Het lijkt er op alsof ook jouw simkaart het contact verliest met de kaartlezer van het toestel. Als dit zo is kun je de kaartlezer laten repareren.
Ben je al eens met het toestel terug geweest naar de winkel?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.