.

Beantwoord

Mijn telefoon geeft telkens aan 'geen simkaart' of 'geen service'. Wat kan ik het beste doen?

  • 30 May 2017
  • 6 reacties
  • 1104 Bekeken

Hoi! Ik heb een Nexus 5x en sinds ongeveer twee maanden geeft mijn telefoon aan 'geen simkaart' en 'geen service', terwijl er wel gewoon een simkaart van Simyo in mijn telefoon zit. Af en toe doet hij het ineens weer, voor een halfuurtje, om vervolgens weer 'geen simkaart' aan te geven, waardoor ik niet gebeld of gesms't kan worden. Ik heb mijn telefoon meerdere malen opnieuw opgestart, simkaart opnieuw in mijn telefoon gestopt, deze was niet beschadigd oid. Wat kan ik het beste doen?
icon

Beste antwoord door franswon 30 May 2017, 16:23

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Martine,

Wat vervelend is dat.

Een moderator zal eerst een reset op je simkaart geven, als dat niet helpt is een kruisproef een goede manier om te zien of het toestel of de simkaart de oorzaak is.
Je moet voor deze test jouw simkaart in een andere simlockvrije telefoon plaatsen en die andere in jouw telefoon.
Hiermee wordt duidelijk waar het probleem ligt.

Is de simkaart van Simyo de boosdoener dan kan je via Mijn Simyo een vervangende simkaart aanvragen.
Deze ontvang je binnen 3 werkdagen op het bij Simyo bekende adres, controleer dus voor de zekerheid of je adresgegevens nog kloppen.
De kosten zijn € 5 en worden verrekend met je factuur voor Sim-only of je beltegoed bij prepaid.
Badge +7
Hoi MartineLekkerker,

Welkom op het Simyo forum:)

Ik kan het me voorstellen dat erg vervelend is dat je telefoon regelmatig de melding geeft dat hij geen simkaart of geen service heeft.

Zoals Franswon al aangeeft, heb ik je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.

Mocht dit probleem blijven bestaan, dan kun je het beste een kruistest uitvoeren. Dit houdt in dat je jouw simkaart in een andere telefoon stopt, en een andere simkaart in jouw telefoon doet. Zo kunnen we zien of dit probleem wordt veroorzaakt door je simkaart of door je telefoon. Met deze informatie kunnen we je daarna verder helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Franswon, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Dankjulliewel voor de reactie! Na de reset op de simkaart bleef mijn telefoon aangeven 'geen simkaart - geen service'. Toen ik de simkaart omwisselde met een ander, werkte mijn simkaart het in de andere smartphone wel, terwijl de simkaart die in de andere smartphone gewoon werkte, in mijn telefoon, net als mijn eigen simkaart, niet werkte.

Aan de hand van jullie bericht maak ik dus op dat het probleem bij mijn telefoon ligt. Hebben jullie hiervoor nog een tip oid, of kan ik dan het beste contact opnemen met Belsimpel (waar ik mijn telefoon gekocht heb, ik heb hem namelijk nog geen jaar).

Nogmaals bedankt voor jullie reactie vast en ik hoor graag van jullie,
Hartelijke greot
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Martine,

Ik zou contact opnemen met Belsimpel, misschien is het alleen een vuil contact maar er kan ook een defect zijn.
Normaal is dit gewoon een garantiezaak. Ik hoop voor je dat het vlug verholpen wordt.
Super, dan probeer ik contact met Belsimpel op te nemen, nogmaals heel erg bedankt voor je hulp @Franswon en @Samantha
Reputatie 6
Badge +7
Hoi MartineLekkerker,

Heel graag gedaan namens Samantha!

Hopelijk komen ze gauw met een passende oplossing.

Groetjes,
Asma

Reageer