Skip to main content
Mijn telefoon geeft aan dat de simkaart is verwijderd. En dat de telefoon moet herstarten. Ligt dit aan de telefoon of aan de simkaart?
Hoi Max1982,



Wat vreemd dat je telefoon aangeeft dat de simkaart plotseling is verwijderd. Ik durf niet meteen te zeggen waar dit aan ligt. Daar heb ik iets meer informatie voor nodig. Toch heb ik alvast de simkaart even een reset gegeven. Je dient nu eventjes de telefoon uit te zetten en je simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen. Als het goed is maakt je telefoon vervolgens weer verbinding.



Wil je me de onderstaande dingen laten weten?



- Wanneer krijg je deze melding?

- Helpt het als je de telefoon opnieuw opstart?

- Geeft de simkaart deze melding ook als je 'm in een andere telefoon stopt?



Ik hoor het van je!



Groetjes, Tiury
Beste Tiury.

Alvast bedankt voor de reactie.

Telefoon opnieuw opstarten helpt, maar soms voor een paar dagen en soms voor 10 minuten.

Krijg de melding als de telefoon in mijn zak zit, op tafel ligt, als je er mee bezig bent.

Krijg geen geluids melding. Komt alleen op scherm te staan.

Heb nog niet geprobeerd in andere telefoon.



Mvg. Max
Hoi Max1982,



Fijn dat je zo snel hebt gereageerd op mijn vragen. Het lijkt me erg vervelend voor je als hij echt zo vaak weg valt. Heb je het idee dat de reset heeft geholpen of blijft hij nog steeds wegvallen?



Ik hoor het graag van je als je de simkaart in een andere telefoon hebt geprobeerd. Dit zou een hoop extra informatie opleveren om je vraag op te lossen 🙂.



Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,



de rest heeft niet geholpen, gaf vandaag weer aan dat die verwijderd was.

Krijg over een paar dagen een telefoon van een vriend te leen, dus dan kan ik dat proberen.



Mvg, Max
rest is reset
Hoi Max1982,



Jammer dat de reset niets heeft uitgehaald. Zullen we dan die test met het leentoestel afwachten? Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst 🙂.



Groetjes, Tiury
Ik ben erg benieuwd of van dit item meer bekend is geworden. Ik heb zelf recentelijk voor het eerst een smartphone van Samsung en heb nu hetzelfde probleem. Tijdens het bellen ben ik er nu 2keer uitgegooid en heb opnieuw moetenopstarten met code. Heel vervelend dus.is een oplossing bekend?heb overigens voor deze telefoon nieuwe simkaart besteld omdat ik geen minikaart had.
heb inmiddels een andere telefoon, en het probleem is weg.

waarschijnlijk is de reader van de simkaart vuil of beschadigd.



Gr, Max
Dank je voor je reactie, dan ga ik maar eens contact opnemen met mijn leverancier van het toestel
heb inmiddels een andere telefoon, en het probleem is weg.

waarschijnlijk is de reader van de simkaart vuil of beschadigd.



Gr, Max




Hoi Max1982,



Ik ben blij om te horen dat het is opgelost. Het lijkt inderdaad op een beschadiging in de reader. Bedankt voor je terugkoppeling! Ik wens je nog een fijn weekend toe.



Hopelijk tot ziens op het forum 🙂
Ik ben erg benieuwd of van dit item meer bekend is geworden. Ik heb zelf recentelijk voor het eerst een smartphone van Samsung en heb nu hetzelfde probleem. Tijdens het bellen ben ik er nu 2keer uitgegooid en heb opnieuw moetenopstarten met code. Heel vervelend dus.is een oplossing bekend?heb overigens voor deze telefoon nieuwe simkaart besteld omdat ik geen minikaart had.




Hoi ante, welkom op het Simyo forum :)



Goed dat je op het forum al hebt gekeken naar informatie. Soms kan het aan de telefoon liggen. Dit is niet altijd het geval. Een kruistest kan hierin meer duidelijkheid geven.

Kun je je simkaart testen in een andere telefoon? En kan je een andere simkaart testen in je eigen telefoon?



Ook heb ik een reset uitgevoerd. Wil je je telefoon eenmalig uit- en aanzetten? Je simkaart gaat zich dan opnieuw aanmelden op het netwerk.



Laat je het weten? 🙂

Reageer