.

Beantwoord

Mijn smartphone vraagt om een pincode. Wat moet ik doen om hem te gebruiken?

  • 21 March 2017
  • 2 reacties
  • 1987 Bekeken

Mijn smartphone vraagt steeds om pincode na het inbrengen van de simkaart. Ik kom niet verder, op het beeldscherm staat
android syteem gebruiksgegevens vergrendeld. Daaronder staatWachtwoord vereist nadat u het apparaat opnieuw...
sommige functies zijn ter beveiliging uitgeschakeld. Wat moet ik doen om de smartphone te kunnen gebruiken?...
icon

Beste antwoord door RicoK 22 March 2017, 13:33

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Een GSM heeft vaak, dit is uitschakelbaar, twee PIN-codes, één om het toestel te ontgrendelen en één om de sim te ontgrendelen. Veelal wordt een van de twee pin-codes, vaak de toestel code, uitgezet.

Dus om welke PIN-code gaat het nu? Als het de sim-pin betreft deze heb je gekregen van Simyo en kun je terug vinden in je Mijn Simyo mits je deze niet hebt veranderd. Een toestel PIN is vaak 0000, maar dat kan verschillen per toestel/merk.

Succes.
Badge +7
Hoi Casanova4,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je je telefoon niet kunt gebruiken. Ik ben net zoals RicoK, erg benieuwd naar om welke code je telefoon precies vraagt.

Zoals je het beschrijft, lijkt het om de pincode van het toestel te gaan. Hierbij kunnen we je helaas niet helpen. Als je toestel hierom vraagt, kun je het beste even contact opnemen met de leverancier van je telefoon.

Ik zie ook dat je een nieuwe simkaart van ons hebt gekregen. Hierbij heb je een nieuwe pincode gekregen. Je kunt deze pincode vinden op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Ook heb je deze code maandag per mail ontvangen. Als je deze pincode invoert, kun je je telefoon dan wel gebruiken? In dit geval vroeg je telefoon wel om de pincode van je simkaart.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@RicoK, heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer