Skip to main content
Ik heb al ruim een jaar een simkaart van SIMyo in mijn Samsun Galaxy SIII mini en die heeft altijd goed gewerkt. De laatste maand echter niet meer. Elke keer als ik wil bellen geeft hij aan. Geen simkaart aanwezig. Dan moet ik mijn telefoon helemaal uitzetten. Opnieuw opstarten. Dan geeft ie aan simkaart ontgrendelen ( wat automatisch gebeurt) en dan doet ie het weer even. Maar na een  dag is het weer hetzelfde liedje. Waar kan dat aan liggen.
Hoi EEMON.



Het lijkt er op alsof de contactpunten en je sim niet goed met elkaar werken.

probeer eens (voorzichtig) met een wattenstaafje en wat alcohol de sim en de contactpunten van de telefoon te reinigen.



Groet,

Friesian.



Laat ff weten of dit helpt....:rolleyes:
Hoi EEMON.



Het lijkt er op alsof de contactpunten en je sim niet goed met elkaar werken.

probeer eens (voorzichtig) met een wattenstaafje en wat alcohol de sim en de contactpunten van de telefoon te reinigen.



Groet,

Friesian.



Laat ff weten of dit helpt....:rolleyes:





Heb ik gedaan, maar nu ziet ie de simkaart helemaal niet meer. Ik denk toch dat de simkaart niet meer goed is. Het lijkt er op dat ie een beetje krom getrokken is. Zou dat door de warmte kunnen komen? We zijn pas een maand in Indonesie geweest.

Is het mogelijk dat ik een nieuwe simkaart krijg?
Normaal gesproken "krijg" je een vervangende sim toegestuurd voor €5.00 dat kun je dan het beste doen met nummerbehoud.

Voor de zekerheid zou ik testen of een andere sim wel werkt om na te gaan of er niet meer mis is.

Ook een moderator zal nog reageren, intussen kun je de test al uitvoeren.



Groet,

Friesian
Een ander sim werkt ook niet. Dus het moet aan het toestel liggen.
Ik heb inmiddels ook een fabrieks reset uitgevoerd, maar dat mocht ook niet baten.

  1. Lijkt een einde verhaal kastje te zijn.Waar komt hij vandaan? Hoe oud is de telefoon, garantie? Anders zou ik er eens mee naar een repair & go center gaan - reparatie
  2. Heb je al eens de telefoon bijgewerkt met Samsung Kies?
  3. Persoonlijk zou ik eerder voor 1. gaan maar dat is aan jou.



Groet,

Friesian
Hoi EEMON, welkom op ons forum!



Ik heb jouw topic verplaatst naar het forumonderdeel Simkaart. Daar kunnen andere forumbezoekers met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



In je gegevens zie ik dat je inmiddels een vervangende simkaart hebt besteld. Als die het ook niet doet, zal het inderdaad aan je toestel liggen :(

Morgen heb je 'm in huis. Dan hoef je je simkaart enkel te activeren en werkt ie met je gebruikelijke nummer.



@Friesian, dank je voor het meedenken!

(al is een vervangende simkaart altijd zonder nummerbehoud, want het nummer zit er automatisch al op ;))

Reageer