.

Beantwoord

Mijn simkaart wordt niet gelezen in mijn nieuwe iPhone, hoe kan ik dit verhelpen?

  • 23 April 2015
  • 2 reacties
  • 2250 Bekeken

Goeden avond,
ik heb een telefoon (iphone 5) gekocht van een maat van mij uit engeland.
wanneer ik mijn sim erin stop krijg ik de melding :''sim niet geldig de simkaart die momenteel in deze iphone is geplaatst is van een aanbieder die niet wordt ondersteund onder het activerings beleid dat momenteel is toegewezen door de activeringsserver. Dit is geen hardwareprobleem met de iphone. Plaats een andere simkaart van een ondersteunde aanbieder in het apparaat of vraag UW aanbieder om de iphone te ontgrendelen. neem contact op met apple voor meer informatie.''
Ik post dit op simyo omdat u mijn aanbieder bent en hoop dat u iets voor mij kan betekenen.

Mvgr Ducky
icon

Beste antwoord door Ruud 24 April 2015, 11:35

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Ducky,

Welkom op ons forum:D En proficiat met de nieuwe aankoop!

Ik vrees echter dat er een simlock op het toestel zit.:S Wat jij nog wel zou kunnen proberen is de telefoon opnieuw synchroniseren met iTunes.
Je kunt dan ook het land instellen. Kun jij dat eens proberen?

Mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren, kun je dan eens een andere simkaart in de telefoon testen?
Laten we hopen dat wij jou snel van de status 'erg verdrietig' af kunnen helpen;)
Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem maar wel een andere aanleiding. Ik had een combinatie-abonnement iPhone 5 met 2 jarig abonnement bij Vodafone. Toen dit was afgelopen, ben ik naar jullie overgestapt. Dit is volledig soepel en goed verlopen. Nu heb ik echter mijn toestel moeten herstellen naar fabrieksinstellingen via iTunes. Dit heb ik gedaan met jullie simkaart nog in mijn toestel.
Nu moet ik de telefoon dus opnieuw instelleng alsof het een volledig nieuw toestel betreft. Ik vul dus de pincode van de simkaart in, kies mijn taal en land, verbind met mijn WiFi-netwerk thuis (ook al via mobiel netwerk geprobeerd) en dan moet ik even wachten tot hij de iPhone activeert. Dat duurt zo'n 20 seconden en vervolgens krijg ik de melding: "Sim niet geldig" met een tekst daaronder die begint met "De simkaart die momenteel in deze iPhone is geplaatst is van een aanbieder die niet wordt ondersteund onder het activeringsbeleid dat momenteel is toegewezen door de activeringsserver." Dan kan ik op de knop 'opnieuw' drukken, maar dit mag niet baten. Hoe krijg ik mijn iPhone nu weer geactiveerd met jullie simkaart erin?

Alvast bedankt voor de hulp!


Mvg,

Mitchell

Reageer