Skip to main content
Een jaar geleden een nieuwe telefoon gekocht van merk Starmobile.

Simyo Simcard werkt daarin niet: kan niet bellen, smsen of internetten.

Simcard van Telfort van mijn dochter werkt wel.

Sindsdien gebruik ik nog steeds m'n oude toestel, maar wil graag een keer over.
Hoi Agam,



Is de simkaart van Telfort toevallig dikker dan die van Simyo en doet je simkaart van Simyo het wel in het toestel van je dochter.

Als dit allebei zo is dan heb je waarschijnlijk een dikkere simkaart nodig in dat toestel. Als de simkaart het in beide toestellen het niet doet dan zal een moderator eerst de simkaart resetten, je ontvangt hierover via dit forum bericht. Als de simkaart van Simyo het wel doet in het toestel van je dochter is het verstandig een dikkere simkaart aan te vragen, ook hier zal een moderator verder op reageren.



Hou je ons op de hoogte?
Hoi Agam,



Volgens mij heb ik jou straks ook in een ander topic geholpen. Wat leuk dat je het forum helemaal gevonden hebt ! :D



Wel vervelend dat je simkaart niet werkt in je Starmobile telefoon. Het lijkt erop dat je nog iets in je telefoon hoort in te stellen, zodat je ook met je Simyo simkaart een verbinding kunt maken. Jammer genoeg hebben we geen Toestelhulp voor Starmobile-telefoons, maar misschien zit er in onze Toestelhulp wel een andere Android telefoon die hier veel op lijkt? Dan kun je kijken hoe je je telefoon in kunt stellen.



Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als de tip van franswon opvolgt en jouw simkaart in de telefoon van je dochter stopt. Werkt je simkaart wel in die telefoon?



Ik hoor het graag van je!



Groetjes,

Samantha



@franswon, heel erg bedankt voor je hulp!
Ben nu in het buitenland en kan hier geen simcard van dochter uit proberen. Heb destijds gebeld met helpdesk van Simyo die opperde om de instellingen in de telefoon op 3G te zetten. De telefoon is 4G en het abonnement 3G. Dit hielp toen niet en verder ben ik niet gekomen dan twee simcards van anderen te proberen van Telfort of T-mobile, denk Telfort, die het beiden wel deden.

Verder loop ik nu altijd met 2 toestellen, de oude met de simcard en de nieuwe met groter scherm voor internet. Een ongewenste situatie eigenlijk.

De starmobile heeft 2 slots voor simcards. Eén voor de normale grote afmeting, één voor de kleinere afmeting. De Simyo card werkt in geen van beide.

Kan me niet voorstellen dat het iets met de dikte van de card te doen heeft, omdat de card in beide slotes er strak inzit.
Mijn simcard werkt wel in mijn 2 jaar oude telefoon: Huawei. Is een 3G toestel met ook 2 slots voor simcards
Hoi Agam,



Ik kan me voorstellen dat het onhandig is dat je telkens met twee telefoons rondloopt. Ik denk dat het aan de APN-instellingen van je telefoon ligt. Of deze instellingen goed staan, kun je controleren met behulp van onze Toestelhulpen op onze website. Als je je telefoon bijvoorbeeld zo instelt zoals je je Huawei hebt ingesteld, kun je dan wel verbinding met het netwerk maken?



Ook kun je nog proberen om handmatig het KPN-netwerk te selecteren. Kun je dan wel een verbinding krijgen met je simkaart in je Starmobile telefoon? Wil je ook controleren of de andere simkaarten die wel werken, van T-mobile zijn of van Telfort? De laatste maakt namelijk ook gebruik van het KPN netwerk. Of deze wel of niet in je telefoon werkt, levert ook belangrijke informatie op.



Hoe lang ben je nog in het buitenland? Ik ben namelijk wel erg benieuwd wat je simkaart in de telefoon van je dochter doet.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Samantha
Hoi Agam,



Jouw toestelmerk is Filipijns, met een type/model kom ik misschien wat verder op mijn zoektocht om je te helpen. Zonder deze info kom ik echt niet verder.
Hoi,

Het model is Starmobile UP ultra. Het is een 5,5 inch toestel met 2 slots voor simcards.
Hoi Agam,



Ik heb wat zitten zoeken, maar kan niets bijzonders ontdekken, het is een vrij standaard dual-sim toestel.

Ik vrees dat het aan je simkaart ligt, maar dat weten we pas na een goede kruistest (dus simkaarten wisselen met andere telefoon).

Ook is het mogelijk dat 1 van de 2 simkaart-gleuven niet goed is, omdat het 2 verschillende soorten sleuven zijn is dit niet zo eenvoudig te controleren, je zou dan een dubbele kruisproef moeten doen om dit uit te testen.
Hoi franswon,



Dat is wel een goed idee! Wat goed dat je zo uitgebreid meedenkt!



@Agam Laat je weten wat er gebeurt als je dit uitprobeert? Ik ben benieuwd!



Groetjes,

Samantha

Reageer