Skip to main content

.

Ik heb een simkaart (prepaid) aangeschaft om te gebruiken in een draadloze alarmknop (FXA-90). Als ik de simkaart installeer in de FXA-90 en de telefoonnummers voorprogrammeer dan ontvang ik via de alarmknop een bevestigings-sms dat de nummers goed geinstalleerd zijn. Als ik de noodknop indruk of de belfunctie wil gebruiken dan komt er geen verbinding tot stand met de voorgeprogrammeerde telefoonnummers. Als ik in bel naar de alarmknop dan krijg ik een in-gespreks-toon en komt er geen verbinding tot stand. Ik heb de alarmknop geinstalleerd volgens de beschrijving en zelfs al een keer omgeruild maar ook met de nieuwe alarmknop blijft het probleem bestaan. Als ik de simkaart in een telefoontoestel gebruik dan kan ik wel gewoon bellen en gebeld worden.



De leverancier van de alarmknop (her)kent de problemen niet en verwijst naar de provider om te kijken of daar een oplossing ligt. Graag ontvang ik advies.
Hoi JohanL,



Wat een akelig probleem. Ik kan niet in de systemen van Simyo kijken dus kan je op dat punt niet helpen. Wel weet ik dat Simyo geen ondersteuning biedt voor simkaarten die niet in mobiele telefoons gebruikt worden. Dat betekent niet dat we niet proberen te helpen. Misschien dat een reset van de kaart door een moderator al voldoende is of heeft iemand anders een werkende tip.
Ik heb een simkaart (prepaid) aangeschaft om te gebruiken in een draadloze alarmknop (FXA-90). Als ik de simkaart installeer in de FXA-90 en de telefoonnummers voorprogrammeer dan ontvang ik via de alarmknop een bevestigings-sms dat de nummers goed geinstalleerd zijn. Als ik de noodknop indruk of de belfunctie wil gebruiken dan komt er geen verbinding tot stand met de voorgeprogrammeerde telefoonnummers. Als ik in bel naar de alarmknop dan krijg ik een in-gespreks-toon en komt er geen verbinding tot stand. Ik heb de alarmknop geinstalleerd volgens de beschrijving en zelfs al een keer omgeruild maar ook met de nieuwe alarmknop blijft het probleem bestaan. Als ik de simkaart in een telefoontoestel gebruik dan kan ik wel gewoon bellen en gebeld worden.



De leverancier van de alarmknop (her)kent de problemen niet en verwijst naar de provider om te kijken of daar een oplossing ligt. Graag ontvang ik advies.


@JohanL

Ga eens naar de leverancier of vraag om een kruistest met zowel een ander toestel en een andere sim ook. Wanneer de sim wel werkt, telefoneren, in een andere telefoon betwijfel ik het nut van een reset, maar je weet nooit.



Laat wel even weten wat de ontwikkelingen zijn, anderen, franswon, ik, wij begrijpen meer dan goed hoe belangrijk dat apparaatje voor je is....en zijn dan ook zeer benieuwd naar de oplossing.
Hoi JohanL,



Welkom op het Forum!



Jeetje, ontzetten balen dat je simkaart niet goed werkt in je alarmsysteem. Ik kan mij goed voorstellen dat jij je afvraagt hoe dit komt.



Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je simkaart gewoon actief is. Voor de zekerheid heb ik de simkaart voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je simkaart even uit je alarmsysteem te halen en er weer in te plaatsen. Kun je nu nogmaals op de noodknop drukken?



Het is belangrijk om te weten dat onze simkaarten speciaal zijn ontwikkeld voor gebruik in een telefoon. Dit houdt in dat als je simkaart wel werkt in een telefoon, hij het gewoon doet. Je zou 'm dan ook in een ander apparaat kunnen gebruiken.



Laat je het weten of het is gelukt na reset van de simkaart?



@ Franswon en Friesian, bedankt!



Groetjes,

Asma
Dank allemaal voor de reacties. Helaas heeft het ressetten niet gewerkt. Omdat de simkaart wel werkt in een mobiele telefoon lijkt deze niet geschikt voor het paniekalarm. De leverancier en verkoper hebben geen andere oplossing kunnen aangeven. Ik heb het apparaat teruggestuurd en ga op zoek naar een alternatief. Nogmaals dank voor het meedenken!
Edit: niet gelezen dat het apparaat al retour is.
Hoi JohanL,



Ontzettend balen dat de reset niet heeft geholpen. :(



Ik hoop dat je gauw een ander alternatief kunt vinden.



Alvast een fijne dag toegewenst.



Groetjes,

Asma
ik heb hetzelfde probleem, de prepaid simkaart werkt wel in een telefoon maar niet in het fysic paniekalarm ( wat ook een soort telefoon is) graag hulp of verklaring

duaal band GSM 900/1800



vriendelijke groet, Lidwien
ik heb hetzelfde probleem, de prepaid simkaart werkt wel in een telefoon maar niet in het fysic paniekalarm ( wat ook een soort telefoon is) graag hulp of verklaring

duaal band GSM 900/1800



vriendelijke groet, Lidwien





Misschien kun je eens een simkaart van een andere provider proberen.
Hoi Lidwi,



Jammer dat je dit probleem ook hebt. :(



Een precieze verklaring kan ik je niet geven, omdat wij niet gespecialiseerd zijn in alarmsystemen. Zoals hierboven al staat uitgelegd, zijn Simyo simkaarten speciaal ontwikkeld voor mobiele telefoons. Wij kunnen helaas niet garanderen dat de simkaarten werken in alarmsystemen.



Je zou zeker even een andere simkaart kunnen proberen, zoals Ron H aangaf! Dan weet je beter waar het aan ligt. 😃 Laat je het ons ook weten?



Groetjes,

Sarah
Hi lidwi,



Nog even ter aanvulling: naast dat je in dit bestaande topic hebt gereageerd, heb je ook een nieuw topic geopend. In beiden gevallen heb je dezelfde vraag gesteld, vandaar dat ik deze samen heb gevoegd.



Voor het overzicht is het het beste om je vraag maar op een plek te stellen. Voor jezelf, maar ook voor andere forumbezoekers 🙂 Zou je hier voortaan rekening mee kunnen houden?



Groetjes,

Niels
Hadden jullie wel de PIN code van de simkaart uitgeschakeld?
Hoi Jann,



Welkom op het Simyo Forum!



Dat is inderdaad nog een goed idee! Ik ken het specifieke systeem niet, maar het is inderdaad zo dat een pincode niet altijd is in te voeren in dit soort apparaten. Zonder die pincode zal er geen verbinding gemaakt worden met het netwerk. Je kunt de pincode van onze simkaart uitschakelen door de simkaart in een toestel te plaatsen en deze via de instellingen van het toestel uit te schakelen.



Je simkaart zal vervolgens in een ander apparaat ook niet meer vragen om een pincode!



Misschien heeft lidwi hier nog wat aan! :D



Groetjes,



Kevin
UPDATE. Vandaag 2 verschillende Simyo simkaarten in 2 verschillende FXA-90 alarmknoppen gedaan, en ze werken allebei perfect. De Simyo simkaarten zijn dus gewoon geschikt voor dit systeem.
Dankjewel voor het doorgeven Jann! 😃



Groetjes,



Kevin

Ik heb vandaag mijn nieuw Simyo NFC nano-simkaart in het paniekalarm (Fysic FXA-100) van mijn 92-jarige vader aan de praat proberen te krijgen. Ik heb de PIN-code in een mobieltje uitgezet en daar ook de SIM-kaart getest. Hij was actief. Alleen krijg ik na plaatsing van de SIM-kaart het paniekalarm niet aan de praat. Is er sinds de bovenstaande informatie-uitwisseling meer bekend geworden over het al dan niet functioneren van een NFC-kaart in een paniekalarm?


Ik begrijp van Fysic dat het paniekalarm op 2G werkt. Werkt mijn prepaid Simyo NFC nano-simkaart op 2G? En zo niet zou Simyo deze kunnen ruilen?


Hi Ivo S, 

 

Welkom op het Simyo forum! 

 

Er is niet persé meer bekend geworden aangezien de voorwaarden voor de simkaarten sinds dien niet enorm zijn verandert. De Simyo simkaart werkt nog wel op 2G (en dat blijft ook nog wel even zo), alleen kunnen we helaas nog steeds niet garanderen dat onze simkaart in een ander apparaat dan een telefoon wel werken. In deze gevallen wil ik altijd aanraden om nogmaals contact op te nemen met de leverancier of Fysic, omdat we vanuit Simyo niet erg veel kunnen betekenen. 

 

Groetjes,

Tessanne 


Hoi Tessanne,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het contact met Fysic ook al gelegd. Nog een vraag over 2G: kunnen jullie op afstand mijn SIM-kaart zo programmeren dat hij alleen op 2G actief is?

groet, Ivo


Hoi Ivo S,

 

Het is voor ons niet mogelijk om bijvoorbeeld het 3G/4G netwerk op een simkaart uit te schakelen. Dit kan je bijvoorbeeld wel op sommige toestellen doen voor de simkaart maar dat is niet iets wat wij kunnen doen.

 

Groetjes,

Daisy


Reageer