Skip to main content
Mijn simkaart is geblokkeerd, omdat er een negatief saldo op staat. Ik heb de telfoon opgewaardeerd, maar hij blijft geblokkeerd. Hoe gaat de blokkering eraf?
Ik ben er inmiddels achter dat het negatieve saldo is veroorzaakt doordat mijn dochter op intrnet zat en de Wifi was weggevallen. Heel bijzonder hoe dit kan aangezien ik JUIST een PREpaid kaart heb genomen om precies dit te voorkomen. Ja ik heb inmiddels gelezen dat Simyo een negatief saldo toestaat. Als ik dat van tevoren had geweten had ik de prepaid kaart wel ergens anders gehaald. Jammer dat jullie hier niet duidelijk voor waarschuwen bij het bestellen van dit product. Het is mijn dochter's eerste mobieltje. Zo trots als ze was zo veel tranen heeft ze nu. Want ze heeft dit natuurlijk niet expres gedaan maar voelt zich wel schuldig! Dank je Simyo!!
Het staat op de homepage van prepaid > https://www.simyo.nl/prepaid



Het staat op de bestel pagina van Prepaid > https://www.simyo.nl/prepaid/bestellen



En het staat in de mail die je krijgt als bevestiging van je bestelling met daarin o.a. het (tijdelijke) telefoonnummer en je wachtwoord voor de MijnSimyo pagina.



Duidelijk genoeg lijkt mij :)





Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je tijdelijk een negatief saldo hebt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro?s). Waardeer je beltegoed dan zo snel mogelijk op zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

Tja daar ben ik inmiddels ook al achter. Niet goed gelezen dus. Maar afgaande op dit forum ondervinden veel mensen hetzelfde probleem. Ineens een hele hoge rekening. Dat je gesprek niet wordt afgebroken vind ik nog wel netjes maar een internetsessie kan zomaar oplopen tot honderden euro's! Het zou een stuk klantvriendelijker zijn als deze wel wordt afgebroken wanneer de prepaid kaart op is. Daar koop je toch een prepaid kaart voor. Enfin, telefoon blijft maar geblokkeerd, zelfs na opwaarderen. Ze heeft haar mobiel nodig om morgen naar school te fietsen. Fijn...
Het negatieve saldo mag niet hoger zijn dan 5 euro. Helaas komt het wel eens voor dat het toch hoger uitvalt. Dat veel mensen dit probleem ervaren is deels waar. Zijn namelijk niet allemaal prepaid klanten die dat ervaren maar ook klanten met een abonnement. 99% van de gevallen komt door verkeerde instellingen of omdat mensen er vanuit gaan dat zij veilig zijn als zij op Wifi zitten en ook het mobiele internet aan laten. Mijn advies: Wifi aan, mobiel internet uit!!. Wif is namelijk en instabiele verbinding. Zelfs als het lijkt dat er vol bereik is kan het toch voorkomen dat er geen internet mogelijk is.



Heeft uw dochter een iPhone, zet dan wifi assistentie op de telefoon uit. Sommige Android telefoons hebben een soortgelijke optie (Slimme netwerkwissel of iets soortgelijks). Te vinden in de Wifi instellingen.



Daarbij is er ook de Simyo app en zijn er vele verbruiksmonitoren te downloaden zoals 3G Watchdog.
In mijn ogen zou het beter zijn data te gebruiken via bundel. Bundel op data stop. Dan is de coulance niet nodig wat dat betreft. Zou verschil kunnen maken in zowel factor stress en kosten.

Een bundel koop je bewust datagebruik niet (altijd).
Hoi MissK,



Welkom op het Simyo forum :)



Ik kan het me voorstellen dat jullie hier allebei flink van geschrokken zijn! Daarnaast is het niet fijn dat zelfs na het opwaarderen haar simkaart nog niet werkt. Door het opwaarderen had de blokkade er wel af moeten gaan. Mijn excuses dat dit niet is gebeurd!



Het is bij ons inderdaad mogelijk om je internetsessie of je telefoongesprek af te maken als je geen beltegoed meer hebt. Hierdoor kun je een negatief saldo krijgen. Bij je dochter is dit gekomen door internetverbruik. Ik zie dat je haar internetoptie inmiddels hebt uitgezet, heel goed! Zo kan dit in de toekomst niet meer gebeuren.



We hebben uit coulance haar beltegoed weer aangevuld naar € 0,00. Daarna heb je zelf nog € 80,00 opgewaardeerd. Hierdoor heeft ze nu € 80,00 euro aan beltegoed. We kunnen de opwaardering van € 60,00 aan je terugbetalen. Wil je dat ook?



Ook heb ik de blokkade meteen van haar simkaart gehaald. Als je even haar toestel opnieuw opstart, kan ze weer bellen en gebeld worden.



Laat je weten of het is gelukt?



Groetjes,

Samantha



@Ray en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Beste Samantha, de blokkering is inmiddels opgeheven heb ik gemerkt. Dank ook voor de coulance dat is een mooi gebaar wat ik op prijs stel. Als jullie de extra opwaardering kunnenterugbetalen zou dat heel fijn zijn. €80 beltegoed voor een 9-jarige is wat veel. Alvast bedankt!

Groet
Hi MissK,



Namens Samantha ook: graag gedaan 🙂 Ik zal het morgen in orde maken dat je de laatste opwaardering (€ 60,-) teruggestort krijgt. Dit staat dan binnen drie weken op je bankrekening. Want je hebt helemaal gelijk: € 80,- is wat veel, zeker voor een negenjarige.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Jihane

Reageer