Skip to main content
Ik heb een nieuw toestel en heb mijn simkaat overgeplaatst naar dit nieuwe toestel. Toestel geeft aan dat er geen simkaart wordt gesignaleerd. Ik heb vervolgens de simkaart teruggeplaatst in mijn oude toestel, nu doet ie het ook niet meer in mijn oude toestel. Wat kan ik doen?
Hoi Reinderhoi,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend.

Heb je misschien te hart gedrukt op je sim-kaart? Werkt hij in nog een andere telefoon wel?
Hey reinderhoi, welkom op ons forum :)



Ik weet niet hoe hard je op een simkaart kunt drukken voordat deze stukgaat, maar heb je 'm al in een andere telefoon kunnen proberen?

Als hij het dan ook nog niet doet, ben ik bang dat je een vervangende simkaart nodig hebt.

Je bestelt die op Mijn Simyo, tabblad Mijn instellingen & simkaart en kost €5.



Laat je nog even weten of 'ie het weer doet?





maikel.twinnie, dank je voor het meedenken!
Bedankt voor jullie (maikel.twinnie en Ernst) reacties.



Om te proberen heb ik de simkaart in een simlockvrije telefoon geplaats, maar krijg vervolgens de melding dat er geen netwerk wordt gevonden. De simkaart lijkt het echt niet meer te doen.



By the way, ik kan ook niet zeggen dat ik te hard op de simkaart heb gedrukt.



Dus ik moet een nieuwe simkaart aanvragen?
Dus ik moet een nieuwe simkaart aanvragen?


Dat lijkt me het verstandigste, inderdaad. Is het je duidelijk hoe je die aan kunt vragen?
Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd en ontvangen. Deze ook geprobeerd in mijn toestel (samsung galaxy s4 mini). Ook deze simkaart doet het niet. Heb de simkaart in een ander toestel geprobeerd, daar deed deze nieuwe simkaart het wel. Inmiddels heb ik al eea aan dingen geprobeerd. Ik heb dus een nieuwe simkaart geprobeerd, heb software upgrade op mijn toestel geinstalleerd, maar geen resultaat. Ben vandaag met mijn toestel naar de winkel gegaan en verteld wat er aan de hand is. Ze hebben een andere simkaart erin gedaan (T-Mobile) en die simkaart werd wel gesignaleerd door mijn toestel.



Ik heb dit toestel simlockvrij aangeschaft. Wat kan er aan de hand zijn?????
Hoi reinderhoi,



Wat een vreemd geval dit. Als de Simyo simkaart het wel doet in een andere telefoon, betekend dit eigenlijk dat er niets mis mee is en dat het waarschijnlijk een softwarematig probleem is. Is het ook mogelijk om een simkaart te testen die gebruik maakt van het KPN netwerk?



Groetjes, Tiury
Hallo,



ik kan mijn toestel (samsung galaxy s4 mini) icm Simyo simkaart nog steeds niet gebruiken. Ben inmiddels naar een reparatiewinkel gegaan om er naar te laten kijken. Simkaarten van andere providers uitgeprobeerd (T-Mobile en KPN), die doen het allemaal wel (er wordt bij de opstart van het toestel een pincode gevraagd). Vervolgens de simyo-simkaart terugplaatsen, die wordt vervolgens door het toestel (nog steeds) niet gedetecteerd.



Met deze test is het ook uitgesloten dat er een simlock op het toestel zou zitten. Ook ligt het probleem niet aan het toestel. Er lijkt toch iets aan de hand te zijn met de simkaart. Wat kan er aan de hand zijn?
Hoi reinderhoi,



Bedankt voor nagaan of je toestel simlock vrij is.



Op 6 april heb je aangegeven de Simyo simkaart ook te hebben uitgeprobeerd in andere toestel. Het lijkt erop dat telefoon de 3-in-1 simkaart niet herkent.



Het mailtje dat je zojuist hebt gekregen over het annuleren van je bestelde simkaart kan je negeren. Ik zal vanaf hier een nieuwe simkaart naar je opsturen. Deze kan je binnen 3 werkdagen verwachten. Na ontvangst van de simkaart kan je contact met onze klantenservice opnemen om deze geactiveerd te krijgen.
Hallo,



ik heb de nieuwe (2-in-1?) simkaart ontvangen. Deze simkaart wordt wel herkend door mijn telefoon. Super! Bedankt!



Ben nog wel nieuwsgierig waarom deze simkaart blijkbaar wel door mijn toestel wordt gesignaleerd en die ander niet.
Hoi reinderhoi,



Daar zijn wij ook erg benieuwd naar. Wat ik wel weet is dat het oppervlakte van de chip een minuscuul stukje kleiner is. Het kan dus door de lay out van je simkaart lezer komen. Dat deze dus net niet voldoende contact maakt met de 3-in-1 simkaart.



Groetjes, Tiury

Reageer