Skip to main content
Mijn accu was leeg van mijn Lumia en nu na het opladen geeft de telefoon aan dat de simkaart ontbreekt of ongeldig is. Kan alleen een alarmnummer bellen als dit ondersteund word.

Wat te doen?
Doe even een soft reset. Dit doe je door de powerknop en de volume laag knop gelijktijdig in te drukken, deze ingedrukt houden tot het moment dat het scherm uitvalt en je telefoon trilt. Je telefoon herstart zichzelf.
Bedankt Raytje,

Eerst even een backup maken en dan scannen.
Voor een soft reset is een back up in principe niet nodig. Wel bij een hard reset of te wel het terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Maar een back up maken is echter nooit verkeerd.
Hij geeft dit wel aan in het scherm dus voor de veiligheid doe ik het wel. Heb er veel nummers in.
Dan is het verstandig om te doen. Maar ik vind het apart dat hij dit aangeeft bij een soft reset. Nooit gezien, zojuist geprobeerd en ook nu word er niks aangegeven.
Verneem graag of het nu lukt.
Ben niet thuis dus vanavond weet ik meer.
Kopy gemaakt en sim er uit gehaald. Daarna werkte hij weer. Bedankt voor de tip van de softreset.
Graag gedaan,



Krijg alleen het idee dat er meer dan alleen een soft reset is gedaan. :)



Maar het gaat erop dat het weer werkende is..
Hoi Henny Tielrooy,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je simkaart plotseling niet werd herkend. Gelukkig was Raytje er snel bij met een gouden tip :D



Heel fijn dat het probleem zo snel is opgelost! Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?



Groetjes,

Sean



@Raytje, onwijs bedankt voor je snelle reacties!

Reageer