.

Vraag

Mijn PUK is geblokkeerd.

  • 24 April 2012
  • 2 reacties
  • 611 Bekeken

Badge
Beste Simyo, ik gebruik al een tijdje Simyo in een mobiel die ik gebruik voor noodgevallen.

Pas geleden heb ik de telefoon uitgezet en bij het aanzetten vroeg hij om een pincode. Maar ik was helemaal vergeten dat ik bij Simyo zat en dacht dus dat het 0000 was en vergat compleet bij Simyo in te loggen. Na drie pogingen vroeg hij om een PUK en op internet vertelden ze mij dat ik die gewoon 10x fout moest doen en dan zou hij resetten en om een niwe PIN vragen,

En toen schoot het me opeens te binnen dat ik bij Simyo prepaid zat en ik de PIN en PUK gewoon in mijn account kon terugvinden. Nu zegt hij echter dat de PUK geblokkeerd is en ik contact moet opnemen met mijn provider.

Bij deze dus. Kunt u de kaart resetten zodat ik de PUK of PIN gewoon vanuit mijn account op Simyo kan invoeren? Of moet er een hele nieuwe kaart in?

Hartelijk dank,

Frans Miezenbeek

2 reacties

Badge
Ik las in een ander topic van iemand met hetzelfde probleem dat ik dan een vervangende sim kaart kan aanvragen met behoud van mijn nummer.

Heb dat dus net gedaan bij het tabblad "zelfservice". Hoop dat ik dat correct gedaan heb zo. Behoud ik dan mijn PIN en PUK?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Frans2012,

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie.
Als de simkaart aangeeft 'puk geblokkeerd' dien je inderdaad een vervangende simkaart aan te vragen. Deze hebben we inmiddels verzonden naar je woonadres. Per e-mail heb je de nieuwe pin- en pukcode ontvangen, deze zijn inmiddels ook gewijzigd op de persoonlijke pagina. Na ontvangst van de vervangende simkaart dien je de nieuwe pincode in te voeren.

Groetjes,

Manisha

Reageer