Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Mijn pin- en pukcode doen het niet en mijn simkaart ook niet

  • 24 april 2013
  • 8 reacties
  • 656 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Goeiedag,

Ik zit met het volgende; enkele dagen geleden pakte ik mijn toestel uit mijn tas en zag dat hij uit zichzelf naar mijn pincode vroeg. Ik kon er niet meer mee bellen enz. hij was ineens geblokkeerd. Vervolgens voer ik vier maal de pincode in die in 'Mijn simyo' staat vermeld. Dat hielp niet en het toestel vroeg om mijn pukcode. Ook die werkte niet meer en nu is mijn toestel geblokkeerd. Wilt u dit aub zsm oplossen want ik moet dringend bellen.

Vriendelijke groeten,

Zara
icon

Beste antwoord door Alex 25 april 2013, 17:28

Welkom op het forum zara,



Dat is vervelend. Als je 10 keer de verkeerde pukcode invoert, wordt je simkaart wegens veiligheidsredenen geblokkeerd. De simkaart is vanaf dat moment geheel uit ons systeem gehaald. Kan je mij een privé bericht sturen en daarin je simkaartnummer en pin + pukcode doorgeven? Dan kan ik nagaan of je de juiste gegevens hebt ingevoerd.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge
Ik heb ook geen vaste telefoon waarmee ik de klantenservice zoe kunnen bellen. En ook geen andere telefoon waarmee ik zou kunnen bellen om dit probleem op te lossen. Internet is nu mijn enigste optie. Ik hoop snel op een positieve reactie.  
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum zara,

Dat is vervelend. Als je 10 keer de verkeerde pukcode invoert, wordt je simkaart wegens veiligheidsredenen geblokkeerd. De simkaart is vanaf dat moment geheel uit ons systeem gehaald. Kan je mij een privé bericht sturen en daarin je simkaartnummer en pin + pukcode doorgeven? Dan kan ik nagaan of je de juiste gegevens hebt ingevoerd.

Groetjes,

Alex
Mijn toestel blijft herhalen 'Geef PUK-code in' enz. Hij blijft staan op '10 pogingen over'. Ik was zo gelukkig dat de PUK-code hier stond, maar ik schiet er dus niets mee op. Ik vulde PUK-code in en dan de pincode,maar scherm blijft reageren alsof er niks is gebeurd.
Het kan best zijn dat de pincode niet juist is, maar dat geeft hij ook niet weer.
Wat kan ik doen?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Tvdbos,

Wat vervelend dat het niet lukt om je simkaart te ontgrendelen.

De juiste codes (Pin en Puk) vind je op Mijn Simyo.nl >Instellingen >Simkaart. Als je deze hebt gevonden en de telefoon herkent deze codes niet, dan wil ik je aanraden de simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen. Je kunt de simkaart dan met de Pukcode ontgrendelen. Wanneer je het kaartje vervolgens weer in je eigen toestel plaatst heb je genoeg aan alleen de Pincode.
Houd er rekening mee dat je de Pukcode maximaal tien keer fout mag invoeren, daarna wordt je simkaart geblokkeerd.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
Beste Ben, ik heb dus duidelijk al 10 x de puk ingevoerd. Dan heeft het toch geen zin om de kaart over te zetten in een ander toestel.Of begint hij dan weer bij 1?
Bovendien zal ik dan een tijdje moeten wachten voor ik iemand heb die even die kaart om wil zetten. Geen instant oplossing.
Is het antwoord van Alex, hierboven drie jaar geleden, niet meer mogelijk?,
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tvdbos,

Je hebt gelijk! Als de pukcode tien keer wordt herkend als fout zijnde, dan wordt de simkaart geblokkeerd. Het klinkt echter alsof dat in jouw geval niet zo is geweest. Heb je bijvoorbeeld een Samsung telefoon? Dan ken het best zo zijn dat 'ie de pukcode gewoonweg niet 'ziet'. Om dit te controleren kun je dan het beste je simkaart in een ander toestel plaatsen, en kijken of 'ie daar wél om een pukcode vraagt. Als dit het geval is, dan kun zal die andere telefoon je pukcode vast wél accepteren. Daarna kun je je simkaart weer gewoon in je reguliere toestel plaatsen.

Alex gaf hierboven ook geen 'oplossing' voor het probleem 😉 Maar wij kunnen wel samen controleren of je de juiste codes invoert! Als je dat samen even wilt nachecken, dan mag je mij altijd via een privébericht je codes toesturen! Dan controleer ik dat met plezier voor je.

Is dit duidelijk zo? :)

Groetjes,
Jihane
Opgelost. De melding bij pukcode invullen bleef op 10 staan,omdat ik de PUK-code wel goed had, maar mijn paswoord niet klopte.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tvdbos,

Ach! Wat goed dat je dit ontdekt hebt 😃 En heel fijn dat je het nog geven laat weten aan ons. Dit is een optie die we mee kunnen nemen voor klanten die hetzelfde probleem ervaren.

Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben, dan zien we je graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer