Skip to main content
Vraag

Mijn oude simkaart past niet in mijn nieuwe telefoon, wat nu?

• April 22, 2025
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Data probleemloos overgezet van i phone 7 op i phone 12.

Simkaart van oude telefoon past niet in nieuwe telefoon dus bellen lukt niet. Wat nu? Nieuwe simkaart kopen en behoud ik dan mijn telefoonnummer?

~ admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

2 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • April 22, 2025

De iPhone 12 ondersteunt een eSIM, naast een fysieke simkaart. Als ik jou was zou ik een eSIM van Simyo nemen, die kun je bestellen met de Mijn Simyo app die je op de nieuwe telefoon kunt downloaden wanneer die via WiFi met het internet is verbonden. De oude iPhone heb je nog even nodig omdat daar een code naar toe wordt gestuurd die je nodig hebt om de eSIM te activeren. Als dat gebeurd is dan is ook meteen je nummer overgezet. Een nieuwe simkaart bestellen is in dit geval niet nodig.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • April 23, 2025

Hi ​@Hanssim,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

De iPhone 12 ondersteunt een eSIM, naast een fysieke simkaart. Als ik jou was zou ik een eSIM van Simyo nemen, die kun je bestellen met de Mijn Simyo app die je op de nieuwe telefoon kunt downloaden wanneer die via WiFi met het internet is verbonden. De oude iPhone heb je nog even nodig omdat daar een code naar toe wordt gestuurd die je nodig hebt om de eSIM te activeren. Als dat gebeurd is dan is ook meteen je nummer overgezet. Een nieuwe simkaart bestellen is in dit geval niet nodig.

Je hebt inderdaad de keuze uit een fysieke simkaart of eSIM zoals ​@Scotsman aangeeft. Super bedankt voor de handige tip! ​@Scotsman 😄

Mocht je voorkeur toch uit gaan naar een fysieke simkaart, stuur mij dan gerust een privébericht met je persoonlijke gegevens. Ik vraag deze dan kosteloos voor je aan. :)

Groetjes,
Roeqajja