.

Beantwoord

Mijn nieuwe simkaart is permanent geblokkeerd, wat nu?

  • 1 September 2015
  • 4 reacties
  • 328 Bekeken

Heb voor nieuwe gsm Nano-sim nodig, dus nieuwe sim aangevraagd. Zoals staat in de instructies via mijn simyo mijn sim geactiveerd, pin & puk opgeschreven. Later per mail totaal andere info toegestuurd gekregen. ????

Nu is mijn nieuwe sim geblokkeerd en doet mijn oude het ook niet meer.

Ga niet weer betalen voor nieuwe sim!!!

Hoe kan ik dit oplossen?

Volgende keer toch maar knippen?
icon

Beste antwoord door Ernst 3 September 2015, 10:02

Bekijk originele reactie

4 reacties

Nieuwe Simkaart betekend nieuwe pin & puk. Dus die je via mail hebt ontvangen zijn goed.



Je vervangende simkaart in gebruik
Als je je simkaart activeert, krijg je een nieuwe pin- en pukcode. Je telefoonnummer blijft wèl hetzelfde. Ook kopiëren we de instellingen van je oude naar de vervangende simkaart. Staan er telefoonnummers opgeslagen op je simkaart? Zet die dan handmatig over op je telefoon, voordat je de simkaart activeert. Weet je niet hoe je dit doet? Raadpleeg dan de handleiding van je telefoon.

Je simkaart activeer je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Pas als je je vervangende simkaart activeert, wordt je telefoonnummer gekoppeld. Tot die tijd kun je je oude simkaart blijven gebruiken.


Bron: De service pagina
Ja, maar heb alles gedaan wat op briefje nieuwe sim staat en de puk en pin opgeschreven die bij mijn simyo stonden, na activatie en die zijn dus toch anders dan die in de mail en nu blijkt dus mijn nieuwe sim en oude geblokkeerd. Ga niet weer een nieuwe kopen. Heb deze nog geen dag en is niet mijn fout. HELP!
Beste thijsper.

Elke simkaart heeft een eigen simkaartnummer en dus ook een eigen pin en pukcode.
Nu je de oude codes hebt gebruikt kreeg je dit probleem....jammer maar helaas.
Wacht eerst maar eens af wat de reactie van de moderator is.
En vooral niet knippen..
Reputatie 5
Badge +11
Hoi thijsper, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik dat je ook al telefonisch en per mail contact hebt gehad. Het is gebleken dat de mail met de pin- en pukcode 10 minuten na het activeren verstuurd werd.
In de tussentijd heb je de oude pin-code 3 keer en de oude pukcode 10 keer ingevoerd ondanks dat je meldingen kreeg op je telefoon dat het de onjuiste codes waren.

Je hebt zojuist van mijn collega Bas een mailtje gekregen waarin hij aangeeft dat je oude simkaart weer gekoppeld is aan je telefoonnummer. Dit is bij wijze van uitzondering kosteloos gebeurd.
Helaas kunnen we je geen gratis nieuwe simkaart verschaffen. Deze dien je zelf te bestellen op Mijn Simyo.

Is dit zo duidelijk voor je?

Raytje en Friesian; dank voor het meedenken!

Reageer