.

Beantwoord

Mijn iPhone vraagt om 6-cijferige code bij 1e maal instellen smartfoon. Wat nu?

  • 17 April 2018
  • 1 reactie
  • 2895 Bekeken

Bij het installeren en instellen van mijn nieuwe smartfoon en na het activeren van de simkaart wordt door het app. gevraagd om een 6-cijferige code. dus niet pin of puk of simkaartcode. Simyo geeft voor de simkaart op dat het type NFC is. Waar vind ik die 6-cijferige code?
icon

Beste antwoord door Thomas 18 April 2018, 10:30

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +4
Hallo JdeJ,

Welkom op het Simyo Forum! 😉

Dat je jouw telefoon niet meer kunt ontgrendelen is natuurlijk niet de bedoeling! Ik zie dat je ook dit topic al gevonden hebt, waarin Asma uitlegt welke code je waarschijnlijk nodig hebt. En je hebt zonet gesproken met mijn collega Esmee die vermoedt dat je telefoon beschermt is met simlock.

Omdat het gaat om een 6-cijferige code gaat het inderdaad niet om de pincode of PUK-code van je simkaart. Bij het instellen van je iPhone kun je ook opgeven dat je jouw telefoon wilt beveiligen met een code. Deze code kun je op dat moment zelf kiezen.

Let op: Je kunt slechts 6 keer je schermbeveiligingscode invullen voordat je telefoon geblokkeerd wordt. Hierna kom je alleen je telefoon in door deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Weet je nog of en welke code je gebruikt hebt en kom je daarmee je telefoon weer in?

Als het toch gaat om simlock op je telefoon, dan kun je het beste contact opnemen met de provider bij wie je het toestel aangeschaft hebt. Zij kunnen je een unlockcode geven.

Groetjes,
Thomas

Reageer