Skip to main content
hallo, 



Ik heb een geactiveerde simkaart laten knippen en hij geeft nu de hele tijd aan, simkaart vergrendeld. Maar omdat ik mijn iphone nog helemaal moet installeren (heb hem zaterdag gekocht) weet ik niet waar ik mijn simkaart kan ontgrendelen. Ik heb ook geen ander toestel in huis die een nano sim bevat. Kunt u mij helpen ??



vriendelijke groet, 



Daphne Koedood
Hallo sweetiiixx (Daphne),



Normaal gesproken start je de telefoon op met de pincode van de sim

Maar in dit verhaal lijkt het er op dat je de pukcode nodig hebt, dat de sim zoals je zegt vergrendeld is.....





Groet,

Friesian
Hallo sweetiiixx (Daphne),



Normaal gesproken start je de telefoon op met de pincode van de sim

Maar in dit verhaal lijkt het er op dat je de pukcode nodig hebt, dat de sim zoals je zegt vergrendeld is.....





Groet,

Friesian





Hallo,



Ik kan zowel mijn pin- als puckcode nergens invoeren. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld, maar kan je je iphone ook activeren zonder dat je Simkaart al geactiveerd is? En zo nee staat er een vergrendeling op als je hem activeert? Mijn sim had wel een vergrendeling maar die heb ik er niet afgehaald voor ik hem liet knippen, dom genoeg... 



Groet,

Daphne Koedood
Deze vraag kan ik niet beantwoorden, helaas.

En dat ene 3-letterwoord zou ik niet gebruiken, we are all humans, of anders gezegd, homo sapiens. :)



Groet,

Friesian
Hoi sweetiiixx,



Ik begrijp uit je verhaal dat je een nieuwe iPhone hebt gekocht? Als ik me niet vergis moet je die eerst synchroniseren met iTunes voordat je die kunt gebruiken. Zijn er andere iPhone gebruikers op het forum die dit kunnen bevestigen?



Je telefoon geeft aan ''simkaart vergrendeld''. Dat kan betekenen dat je iPhone niet simlockvrij is. Weet je dat toevallig? Wat ook nog kan is dat je simkaart niet goed geknipt is en je iPhone 'em niet goed kan lezen...



Ik zie al dat je een vervangende nano-simkaart hebt besteld én geactiveerd. Werkt deze simkaart wel goed?



Zou je willen laten weten of bovenstaande informatie heeft geholpen?



@Friesian, bedankt voor het meedenken!
Een vervangende nanosimkaart aanvragen lijkt me inderdaad de aangewezen weg. Voor zover ik weet kan een simlockvrije iPhone best opstarten zonder sim, eventueel na intoetsen van de security code als die is ingesteld. Een iPhone gekocht bij Apple is altijd simlockvrij.
Hoi sweetiiixx,



Het lijkt mij verstandig om de tip van Scotsman te volgen 🙂 Volgens mij is er een grote kans dat het met een nieuwe Nano simkaart is opgelost. Laat je weten wat je verder doet om het probleem op te lossen?

Reageer