Skip to main content
Goedendag,



Gisteren mijn nieuwe prepaid card binnen gekregen, maar ik kan er niet mee bellen.

Hij roept not registred on network op mijn s3.

Mijn zoon heeft zijn oudere s3 aan mij gegeven. En kan er zelf mijn zijn nieuwe simkaart er nog gewoon mee bellen, zelfs met een andere prepaid card die een keer op een beurs gekregen is van een andere provider kan er mee gebeld worden.



Alleen deze simkaart die ik nu van jullie gehad heb niet.



Ik kan hem ook niet onder de mobile networks registeren/connecten op het kpn netwerk.



Wat zou de oorzaak kunnen zijn?



Mvg,

Hendrik Heijne
Mogelijk de APN nakijken.



Indien dit het probleem niet oplost morgen even de klantenservice bellen.

Een beller is sneller
Helaas heeft dit niks met APN te maken in dit geval want APN is voor je internet instellingen. 



Nu weet ik alleen niet uit m'n hoofd te zeggen of je een pre paid simkaart ook moet activeren of niet. 

Is dat wel het geval dan is mijn vraag of dit gedaan is. ?
Oeps. Mijn fout.

Ach ja. Iedereen vergeet wel eens wat.



Een prepaid sim-kaart is al geactiveerd. Je stopt de sim-kaart in de telefoon en toetst de pincode in en klaar is kees
Kan gebeuren :)



Simlock is het ook niet zoals ik las. Misschien dat er toch ergens een hapering zit.
De sim lijkt idd niet te zijn aangemeld voor verzending.

Een moderator zal dus de sim aanmelden op het netwerk, waarbij jij je telefoon ff uit en aan zult moeten zetten.

Wacht dus op de reactie van een moderator.



Zoals je ziet komt er hulp vanuit alle fronten. 🆒

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTh6AeHC6F4gvtVkey4JC4eUTVRteHk60VZ8rHv3x78RfokgiLI
Dank voor je reactie :)



Ik moest even kijken wat APN precies deed, maar lijken mij de settings voor de mobile data netwerk.Weet niet of hij dat gebruikt voor authenticate.

Ik heb het geprobeerd en even nieuw APN netwerk aangemaakt met jullie settings. maar geen veranderingen



maar gezien ik sowieso ook niet kan bellen of gebeld worden zal ik maandag even bellen. Maar ik gok als ik het zo zie dat het kaartje misschien toch niet activated is.
APN staat voor Acces Point Name oftewel namen toegangspunten.

Dit is alleen van belang voor mobiel data dus ook niet nodig voor Wi-Fi.

Geen gespreksmogelijkheid... sim not activated..... sim niet aangemeld op netwerk.

Ik heb de indruk dat je toestel misschien (ook) niet is ingesteld op de Nederlandse taal. 😕

De telefoon moet natuurlijk wel simlockvrij zijn....



En inderdaad.



Je stopt de sim-kaart in de telefoon en toetst de pincode in en klaar is kees


@ Friessian,



Alleen is het niet Kees maar Hendriekus 🙂 !
Hoi hendriekus heijne,



Wat vervelend dat je vervangende simkaart niet direct werkt na de activatie. Nu zie ik alleen aan je gegevens dat dit de 2e vervangende simkaart is. De vorige was niet aangekomen. Er is toen een nieuwe opgestuurd.



Ik denk dat het hem zit de activatie van de vervangende simkaart. Een vervangende sim wordt altijd geactiveerd via Mijn Simyo. Echter automatisch in de bestelde volgorde. De simkaart die nu actief is, eindigt in het nummer op 579. Als dat niet jouw simkaart is wil ik je vragen om nogmaals je simkaart te activeren via Mijn Simyo. Kun je mij laten weten of dat is gelukt?



@Allen, heel erg bedankt voor het meedenken:D
Dank voor alle reacties,



Het ligt echt aan de simkaart, activeren via de website lukt niet.

Simkaart getest in een andere simlock vrije telefoon en werkte ook niet. Krijg op de website bij proberen te activeren: "oeps kan niet worden weergegeven"-melding. (meederen malen)



Net andere random prepaid simkaart getest en werkte meteen.



Dus ik zal morgen nog eens bellen gezien dit kaartje niet goed geactiveerd is, maar wel om de pincode vraagt :)



Het is in ieder geval het kaartje en dus niet de telefoon (zelfs fac. reset geprobeerd 😛
Hoi hendriekus heijne,



Bedankt voor het testen.



Je hebt intussen contact gehad met onze klantenservice. De juiste simkaart is nu gekoppeld is aan je aansluiting. Dit moest handmatig gebeuren door de technische dienst.



Ik zie dat het gelukt is met het aanmelden op het netwerk 🙂

Reageer