Skip to main content
Hallo,



Omdat mijn oude simkaart om de één of andere reden permanent geblokkeerd bleek, heb ik een vervangende simkaart aangevraagd.

Deze heb ik zojuist geactiveerd en in mijn telefoon geplaatst.

Ik kwam er achter dat mijn contactenlijst leeg was.



Hierna heb ik mijn oude simkaart terug geplaatst in mijn toestel, met de bedoeling om de contacten over te plaatsen van de simkaart naar mijn toestel.

Maar nu blijkt de contactenlijst van de oude simkaart ook leeg te zijn!



Wie weet hoe dit kan en of er een manier is om nog bij mijn contacten te komen?
Wanneer je een vervangende simkaart activeert wordt de oude simkaart gedeactiveerd en verdwijnen de contacten van deze.



Kun je met gesprekshistorie van bijvoorbeeld WhatsApp iets herleiden? Heb je een backup of iets dergelijks?



Zet nooit contacten op de simkaart.
Bedankt voor je reactie.



Jammer genoeg wist ik niet dat de contacten oude simkaart verdwijnen zodra de nieuwe simkaart geactiveerd wordt.



Ik heb een aantal contacten kunnen achterhalen via WhatsApp, maar een aantal ook niet.



Ik heb de contacten nu met mijn Google-account gesynchroniseerd, zodat ik ze altijd kan bewaren.
Hee Leon,



Het is inderdaad handig om je contacten te synchroniseren met je Google, Hotmail of ICloud account.

Dit voorkomt problemen zoals deze.



Het is zelf iets wat ik al jaren doe en nog nooit spijt van gehad heb. Nu heb ik op al mijn apparaten (4 stuks) altijd de zelfde contacten, mails en agenda's.
Hi Leon,



Ai, dat is balen, ja! 😞 Daar gaan je contacten. Het is inderdaad het slimst om ze te synchroniseren met Google of de iCloud (afhangend van je toestel). Op die manier kun je je contacten altijd en overal weer tevoorschijn toveren. Hier lees je trouwens nog meer tips om je contacten binnen bereik te houden.



Gaat het verder wel lukken om iedereens nummer weer te bemachtigen? Dat kan echt een klus zijn nog!



Geniet toch nog van je weekend!



@ Friesian en Maikel, dank voor het meedenken heren!



Groetjes,

Jihane

Reageer