Skip to main content
antwoord

Mifi

• November 18, 2025
  • 8 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Dag,

Ik wil overschakelen naar een ‘dumb phone’. Om onderweg op mijn laptop wel te kunnen internetten wil ik graag mijn simkaart in een Mifi-router zetten. 

• Kan de Simyo simkaart daarvoor worden gebruikt?
  • Is het mogelijk om twee simkaarten te hebben met hetzelfde nummer, waarbij één simkaart gebruik maakt van de internetverbinding (in het Mifi apparaat) en één van de telefoonverbinding (de dumb phone)? En dat dus tegelijk, beide tegelijk aangemeld op het netwerk?

Alvast dank.

Groet, Laurens

Beste antwoord door Friesian

Hoi ​@Laurensvl - Laurens.

Op allebei de vragen geldt een NEE. 

De simkaart is bedoeld om te gebruiken in een telefoon. Daarvoor geeft Simyo ondersteuning. Garantie dat het werkt in een MiFi router wordt niet gegeven. 

En zoals vermeld bij veel gestelde vragen levert Simyo GEEN duo simkaart oftewel 2 simkaarten met hetzelfde 06 nummer.

1 telefoonnummer per simkaart. 

Tegelijkertijd aangemeld, actief op het netwerk kan sowieso niet bij een duo simkaart. Er kan er slechts maar 1 actief zijn. (1 toestel) 

https://www.simyo.nl/klantenservice/simkaart#simkaart-van-simyo

8 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • November 18, 2025

Hoi ​@Laurensvl - Laurens.

Op allebei de vragen geldt een NEE. 

De simkaart is bedoeld om te gebruiken in een telefoon. Daarvoor geeft Simyo ondersteuning. Garantie dat het werkt in een MiFi router wordt niet gegeven. 

En zoals vermeld bij veel gestelde vragen levert Simyo GEEN duo simkaart oftewel 2 simkaarten met hetzelfde 06 nummer.

1 telefoonnummer per simkaart. 

Tegelijkertijd aangemeld, actief op het netwerk kan sowieso niet bij een duo simkaart. Er kan er slechts maar 1 actief zijn. (1 toestel) 

https://www.simyo.nl/klantenservice/simkaart#simkaart-van-simyo

JanD
  • Forum Expert
  • November 18, 2025

Beste ​@Laurensvl in een mifirouter mag alleen een datasim gebruikt worden met een 097 nummer en die levert Simyo niet 

Daarvoor kun je wel bij KPN, de moeder van Simyo, terecht  

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • November 18, 2025

Tegen veel hogere tarieven.

Een 097 Sim voor 1Gb kost 10 euro per maand

JanD
  • Forum Expert
  • November 19, 2025

Tegen veel hogere tarieven.

Een 097 Sim voor 1Gb kost 10 euro per maand

Beste ​@wimj12 als je ook een thuisabo bij KPN hebt kost het slechts €5 per maand en heb je 2Gb

Cc ​@Laurensvl en ​@Friesian 

Friesian
  • Forum Expert
  • November 19, 2025

Beste ​@JanD en ​@wimj12 de vraag van de TS gaat om de Simyo simkaart in een MiFi router en 2 simkaarten met hetzelfde 06 nummer. Dit wordt allebei niet ondersteund door Simyo 

Ik stel voor dat we ons daarop richten. En ja, data only KPN aanbod is interessant. 

JanD
  • Forum Expert
  • November 19, 2025

Beste ​@Friesian wil je s.v.p. niet voor moderator-in-spé gaan spelen.

@wimj12 geeft aan dat het bruto bij KPN een bedrag X kost en ik geef er een aanvulling op.

Heeft beide met het juiste gebruik van een mifi-router te maken, hetgeen niet ondersteund wordt door Simyo.

Het antwoord is simpel, een 06-mummer mag niet een een apparaat gebruikt worden waarmee je niet kunt bellen. Heeft dus niets met geen ondersteuning en garantie op goede werking te maken.

Friesian
  • Forum Expert
  • November 19, 2025

Ik ga echt niet voor moderator spelen, ook niet in spe... Moderators zijn de gespreksleiders. Ik doe enkel een voorstel.

* Edit*

Rechtstreeks als voorbeeld uit veel gestelde vragen 

Is de Simyo simkaart geschikt voor een GPS tracker of alarmsysteem?

Het is mogelijk om de Simyo simkaart in andere apparatuur te plaatsen zoals een GPS tracker of alarmsysteem. Dit ondersteunen wij niet en raden het zelfs af, omdat onze simkaarten daar niet voor bedoeld zijn en je ook belangrijke meldingen kan missen.

De Simyo simkaart is ontworpen en gemaakt om netwerkverbindingen te maken via mobiele telefoons. Met de netwerkverbinding kun je bellen, sms-berichten versturen en gebruik maken van internet op je mobiele telefoon.

Ik denk dak ff een bakje thee neem. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 19, 2025

Hoi ​@Laurensvl,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@Friesian al het juiste antwoord hebt gekregen! 

Laten we elkaars reacties en iedere vorm van meedenken respecteren dan blijft het gezellig op ons forum 🤗.

Groetjes,
Amy