Skip to main content

.

Beste Simyo,



Ik heb ook steeds de melding 'geen service'. Als de telefoon af en toe wel verbinding maakt, zijn meestal maar 1 of 2 van de stipjes van KPN zwart.

Ik heb al geprobeerd om de simkaart in andere telefoons te doen, daar doet ie ook raar. Daarom een nieuwe simkaart opgevraagd bij jullie. Geactiveerd en nog steeds hetzelfde probleem....



Wat kan het d aan zijn?
Hoi Martinevandam, welkom op het Simyo forum!



Vervelend dat je soms geen verbinding hebt. Ik begrijp dat dit al een tijdje zo is. Kun je aangeven hoelang je hier al last van hebt? En heb je dit op verschillende plekken of op een specifieke plek?

Wanneer je dit op een specifieke plek hebt, dan ontvang ik graag de volledige postcode. Ik kan dan voor je nagaan of er bijvoorbeeld werkzaamheden zijn. Daarbij kun je ook kijken of je daar via 2G of 3G beter bereik hebt.

In je telefoon kun je een netwerkmodus vastzetten bij Instellingen > Mobiele netwerken. Voor 2G selecteer je 'GSM' en voor 3G selecteer je 'UMTS'.



Je simkaart heb ik ook een reset gegeven. Zet je hiervoor je telefoon uit en aan? En selecteer je in je telefoon het KPN netwerk?



Ik zie dat je daarnaast nog op een andere plek je vraag hebt gesteld. Voor de overzichtelijkheid raad ik je aan om je vraag op één plek te stellen. Als je vragen hebt, dan kun je het in dit topic aangeven :)



Laat je weten of de stappen helpen?
Hoi Naomi,



Dank voor je reactie! De locatie maakt niet uit, dit is ongeveer sinds 1,5 maand. Helemaal uit en aan heb ik gedaan, helpt nog niets....
Hoi Martinevandam,



Wat jammer dat de tips van Naomi niet hebben geholpen. Heb je de nieuwe simkaart ook al getest in een andere telefoon? Het is namelijk vreemd dat je dit overal zou hebben én met elke telefoon. Nu weet ik wel dat de iPhone 4(s) veel problemen hadden met de antenne, waardoor het bereik wegviel en 'geen service' te zien kreeg.



Omdat je geen internetbundel hebt, wil ik je adviseren om de telefoon op 2G vast te zetten. Als je dat eens wil testen en de nieuwe simkaart in een andere telefoon kunt testen, wordt het voor ons een stukje duidelijker!



Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,



dank voor je reactie. Mijn nieuwe simkaart doet het ook niet naar behoren in een andere telefoon. Heel onvast netwerk. Steeds knipperen van 1-2-3 streepjes of niks...

Ik heb de telefoon nooit op 3G staan.



Ik begin wel te balen dat ik al zolang slecht telefonisch bereikbaar ben en kan bellen. Maar overstappen naar een ander met nummerbehoud is ook weer zo´n gedoe. Hopelijk komen we er echt uit..........



Groet, Martine
Hoi Martinevandam,



Op dit moment kan ik niets meer bedenken waar het aan kan leggen. Ik heb je daarom een nieuwe simkaart toegestuurd in de hoop dat deze het wel goed doet. Je ontvangt 'm met 2-3 werkdagen. Laat je me weten als je 'm hebt en hebt kunnen testen?



Groetjes, Tiury
Hallo tiury,

Ik zit nu in Limburg voor een nachtje, hier lijkt het bereik beter te zijn... Kan dat?

Ik heb trouwens net een nieuwe simkaart gehad, dus ben benieuwd of weer een nieuwe iets uitmaakt. We zullen zien!
Hoi Martinevandam,



Aangezien je aangeeft op verschillende locaties minder bereik te hebben, denk ik niet dat het aan de locatie ligt. Soms kan de verbinding op een specifieke plek minder zijn. Dit kan ook voorkomen door bijvoorbeeld werkzaamheden. Wanneer je op verschillende locaties minder bereik hebt, dan ligt het vaak aan iets anders.



Wij zijn ook benieuwd of de nieuwe simkaart voor verbetering zorgt.



We blijven graag op de hoogte van het resultaat 😳
Beste Naomi,



Het leek een tijdje beter te gaan met nieuwe simkaart. Nu is het echter alweer een paar keer misgegaan, slechte verbinding of helemaal geen bereik. Dit is echt alleen thuis. Het valt me altijd weer op als ik ergens anders wel 5 bolletjes zwart zie...!
Hoi Martinevandam,



Wat jammer dat het niet de oplossing lijkt te zijn!



Wil je op de onderstaande vragen reageren? Dan kan ik contact opnemen met de KPN netwerkspecialisten 🙂.



- Sinds wanneer is het bereik verminderd?

- Is dit overal in huis?

- Heb je dit ook buiten?

- Hebben andere KPN klanten dit ook op jouw adres?



Alvast bedankt voor je reactie!



Groetjes, Tiury
Beste Simyo,



Ik reageer nog maar een keer op dit forum, het gaat nog steeds niet heel goed met de verbinding met KPN. Veel te vaak geen service of slecht bereik. Al twee keer een nieuwe simkaart gehad van jullie, maar heeft niets geholpen. Is de enige optie dan om ver te stappen naar een andere aanbieder? Het is echt alleen thuis, ligt niet aan het toestel en andere huisgenoten hebben er geen last van.



Groet, Martine
Hoi Martinevandam,



Dat is al even geleden! Wat lastig dat de problemen zich nog steeds voordoen :(



Tiury heeft in zijn vorige reactie een aantal dingen gevraagd zodat we contact op kunnen nemen met de netwerkspecialist van KPN. Helaas heb je nog niet op alle vragen een antwoord gegeven. Zou je dit nog kunnen doen? Dan gaan we gelijk navraag doen voor je.



- Sinds wanneer is het bereik verminderd?

- Is dit overal in huis?

- Heb je dit ook buiten?

- Hebben andere KPN klanten dit ook op jouw adres?



Groetjes,

Angela

Reageer