Skip to main content
Voor mijn zoon een sim-only aangeschaft en gistermiddag geactiveerd. Als ik nu met de telefoon verbinding wil maken met het KPN-netwerk, krijg ik de melding dat de simkaart niet op het netwerk mag. Kan het zijn dat ik nog een dag moet wachten of is het een administratieve fout waarvoor ik moet bellen met simyo?
Je hoeft niet te bellen, via dit topic zal een moderator contact met je opnemen, zeer waarschijnlijk morgen dus wacht verder op diens reactie. Anderen, wij, ik en jij hebben geen inzage in de systemen wat er precies mis is.

En aan raden heb je niks. Komt goed.

Bellen naar Simyo mag dus wel, maar moet niet.



Friesian.
Nooit gehoord dat een sim-kaart van Simyo een vrije wil had gekregen door mede te delen dat de telefoon niet op het netwerk mag! :?



Staat er in Mijn Simyo dat de sim-kaart actief is?

Kun je handmatig proberen verbinding te maken met het KPN NL netwerk?
Bedankt voor jullie reacties. Automatisch krijg ik geen verbinding en als ik het handmatig doe, is het de telefoon die een melding geeft dat de simkaart niet op het netwerk is toegestaan. De simkaart staat als zijnde actief in mijn simyo.



Edit: gaat om een nieuw toestel (Motorola Moto E) en nieuw abonnement.
Helaas zul je dan moeten wachten tot morgen.

Ik verwacht namelijk dat er vanuit de kant van Simyo een netwerk reset gedaan moet worden.

Je sim-kaart wordt dan opnieuw op het netwerk gezet.



P.S.

Wekt de sim-kaart wel in een ander toestel?
Ter controle de telefoon is simlockvrij?
Hm, het is een nieuw toestel zonder abo: lijkt me simlockvrij genoeg. Bij het handmatig registreren met NL KPN verschijnt na een poosje de melding "Uw simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe". Lijkt op een technische administratieve fout aan de kant van simyo/kpn.



Edit: sim wordt nu gereset, ik probeer het zo nog een keer: fingers crossed 🙂
Na resetten nog steeds hetzelfde, totdat ik in het toestel bij de "instellingen voor mobiel netwerk" > "namen toegangspunten" (APN) de enig optie "KPN portalmmm.nl" had aangevinkt :D



Allemaal bedankt voor jullie reacties, mijn zoon is blij dat het nu allemaal werkt!
Ook weer opgelost gelukkig!
Hoi FE2D78C7BDF744FE887BAE729A0F0D, welkom op het forum van Simyo :)



Erg fijn om te zien dat Friesian, maikel.twinnie en franswon zo betrokken zijn. Bedankt jongens 😃



Ik begrijp dat het uiteindelijk een instelling in je telefoon was wat even aangepast moest worden. Bedankt dat je de oplossing ook aan ons doorgeeft 😳 Op die manier help je ook andere forumgebruikers met een soortgelijk probleem.



Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons in ieder geval te vinden op het forum 🙂

Reageer