Skip to main content
Ik heb een sim only abonnement aangeschaft. Account is geactiveerd echter in het scherm verschijnt "usim geblokkeerd".

Het kaartje werkt wel in andere toestellen. Is mijn GSM mogelijk niet geschikt voor deze simkaart (reguliere sim met voorgeperforeerde kleinere maat)? GSM is een  LG KU990.
Dat klinkt als een simlock, heb je het toestel langer dan een jaar is je vorige provider verplicht om je de unlockcode gratis te geven voer je deze n en je kan op je toestel ook je simyo kaart doen
Ik weet niet of dat het probleem oplost. Het is een toestel van enige jaren geleden. Dus het opvragen zou geen probleem moeten zijn. Alleen, er wordt op het scherm niet om een (unlock)code gevraagd.

Moet die dan ergens anders ingevoerd worden op het toestel?

Zou het kunnen zijn dat het formaat van de simkaart niet geschikt is voor dit toestel. Het printplaatje van het oude vodafoonkaartje heeft een groter opppervlak dan het nieuwe kaartje
Ik heb een sim only abonnement aangeschaft. Account is geactiveerd echter in het scherm verschijnt "usim geblokkeerd".

Het kaartje werkt wel in andere toestellen. Is mijn GSM mogelijk niet geschikt voor deze simkaart (reguliere sim met voorgeperforeerde kleinere maat)? GSM is een  LG KU990.




Dat klinkt als een simlock, heb je het toestel langer dan een jaar is je vorige provider verplicht om je de unlockcode gratis te geven voer je deze n en je kan op je toestel ook je simyo kaart doen



Ik weet niet of dat het probleem oplost. Het is een toestel van enige jaren geleden. Dus het opvragen zou geen probleem moeten zijn. Alleen, er wordt op het scherm niet om een (unlock)code gevraagd.

Moet die dan ergens anders ingevoerd worden op het toestel?

Zou het kunnen zijn dat het formaat van de simkaart niet geschikt is voor dit toestel. Het printplaatje van het oude vodafoonkaartje heeft een groter opppervlak dan het nieuwe kaartje




Hoi answ,



Dat is toch echt een simlock. De oude provider of toestelleverancier weet wel hoe die te verwijderen op jouw toestel, ook al wordt er nu niet direct om een code gevraagd. Dat de simkaart in een ander toestel wel werkt, geeft aan dat je simkaart zelf niet geblokkeerd is. De simkaart die jij hebt gekregen, is te gebruiken als standaard formaat simkaart.



Laat je nog even weten hoe het afloopt?



Groetjes,

Charlene
Wat je ook kan doen om van de simlock af te komen

Is naar de markt gaan staan vaak kraampjes die de simlock van je toestel kunnen halen

Ook op de zwarte markt in Beverwijk kan het en de Utrechtse bazaar kst je dan maximaal 15 euro
Wat je ook kan doen om van de simlock af te komen

Is naar de markt gaan staan vaak kraampjes die de simlock van je toestel kunnen halen

Ook op de zwarte markt in Beverwijk kan het en de Utrechtse bazaar kst je dan maximaal 15 euro




Er zijn ook telefoonwinkels die het doen. Doe je het echter niet via een officieel kanaal, dan is dat natuurlijk wel op eigen risico.

Succes!



Groetjes,

Charlene
hallo als je USIM op je telefoon krijgt. Dan eerst proberen te verhelpen met de de telefoon aan en uit zetten.

Vaak werkt dat.
Hoi quaedvlieg, welkom op het forum van Simyo!



Bedankt voor je toevoeging. Je toestel even uit- en aanzetten is vaak een oplossing bij verschillende problemen :o



We zien je graag terug op het forum.

Reageer