.

Beantwoord

Melding: controlesleutel voor netwerk vergrendeling. Wat betekent dit?

  • 17 December 2015
  • 3 reacties
  • 1237 Bekeken

Op Mijn Simyo geeft hij aan dat de simkaart actief is. Maar als ik de telefoon aanzet krijg ik een schermpje met de vraag dat ik de controlesleutel voor netwerk vergrendeling moet ingeven. Daarna kan ik hem ontgrendelen of uitzetten. Welke code moet ik hier invoeren?

Mvg Niels Verdoren
icon

Beste antwoord door Angela 18 December 2015, 12:09

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Niels,

Welkom op het Simyo Forum.

In Mijn Simyo staat een pincode.
Deze moet je invoeren op je mobiel en als het goed is is hij dan ontgrendeld en kan je gebruik maken van je Simyo aansluiting.
In Mijn Simyo kan je deze vinden onder Instellingen > Simkaart.

Heb ik je zo goed geholpen of heb je nog vragen?
Reputatie 7
Badge +9
Als aanvulling op het antwoord van maikel.twinnie:

Via Internet Explorer 10 met Windows 7 werkt dit niet, je ziet de code dan niet, via Chrome of Firefox wel!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Niels Verdoren,

Welkom op het Simyo Forum.

Leuk om te zien dat je voor een Prepaid van ons hebt gekozen :)

Maikel.twinnie en Franswon hebben je al wat informatie gegeven. Ik ben alleen bang dat dit jou niet verder gaat helpen. De melding "Controlesleutel voor netwerk vergrendeling" heeft niet iets te maken met de pincode van jouw simkaart. Dit betekent dat er een simlock op jouw telefoon zit.

Als je een telefoon hebt met een simlock, betekent dit dat je maar 1 provider kan gebruiken in je telefoon. Simkaarten van andere providers werken dan niet en geven deze melding. Je hebt hiervoor een unlockcode nodig. Deze kun je opvragen bij jouw vorige provider, mits jij je telefoon hiervandaan hebt. Heb je jouw telefoon bij een onafhankelijke telefoonwinkel gekocht? Dan kun je bij daar aankloppen voor deze code.

Laat je ons weten of het gelukt is? Mocht er nog iets onduidelijk zijn, dan hoor ik het ook graag van je.

@Maikel.twinnie en Franswon, bedankt voor het meedenken 🙂 Voor de volgende keer hebben jullie ook weer wat extra informatie om te geven!

Groetjes,
Angela

Reageer