Skip to main content
Ik heb zojuist mijn nieuwe simkaart na het activeren per ongeluk geblokkeerd door drie keer de verkeerde code in te typen. Kunnen jullie de simkaart deblokkeren?

Alvast bedankt, Anne

telefoonnummer 06XXXXXXXX
Hoi,



Volgende keer graag geen persoonlijke gegevens invullen, zoals je telefoonnummer. Dit vanwege je privacy. Simyo kan zien wie je bent aan de hand van je inlog hier op het forum.



Als je 3x de verkeerde pincode hebt ingevuld zal er worden gevraagd om een pukcode. Deze code vind je, net als je pincode, op je MijnSimyo > instellingen > Simkaart.



Nadat je de pukcode hebt ingevuld dien je weer een pincode in te vullen. Dit mag de zelfde zijn als die op je MijnSimyo staat.



Het deblokkeren kun je dus geheel zelf doen door de stappen te volgen die ik hierboven heb omschreven.



Kom je er zo uit?
Hoi Hanneh,



Welkom op het Simyo forum.



In verband met je privacy heb ik je vraag iets aangepast. Dit is namelijk een openbaar forum en het is niet de bedoeling dat je hier je 06-nummer plaatst. Indien nodig heeft een mederwerker van Simyo altijd toegang tot de benodigde gegevens :)



Wat vervelend dat het niet is gelukt je simkaart te ontgrendelen. Als je drie keer de verkeerde Pincode invoert, is je simkaart niet geblokkeerd, maar dient deze ontgrendeld te worden met de Pukcode. Dit kun je alleen zelf doen. Let er wel op dat je maximaal tien pogingen hebt de juiste Pukcode in te voeren. Gaat dit tien keer fout, dan wordt het kaartje definitief geblokkeerd.



Jouw Pin- en Pukcode staan op Mijn Simyo >Instellingen >Simkaart, en in de e-mail die ja na het activeren van je simkaart hebt ontvangen. Je hoeft slechts één keer de juiste Pukcode te gebruiken, daarna kun je het kaartje weer ontgrendelen met de Pincode.



Laat je me weten of dit is gelukt?



Groetjes,

Sean



@Raytje, hartelijk dank voor je antwoord 😃
Hoi allebei,

Dank jullie wel. Het is inmiddels gelukt met de pukcode.

Vriendelijke groet, Anne
Hoi Hanneh,



Wat fijn om te horen! 😃 Laat je het weten als je in de toekomst nog ergens tegenaan loopt?



Groetjes,

Jihane

Reageer