Skip to main content
Ik had onlangs een microsimkaart nodig voor een nieuwe telefoon. Deze aangevraagd en geactiveerd, geen problemen. De telefoon is weer terug naar de leverancier, en de vervangende telefoon heeft (in tegenstelling tot de beschrijving) een reguliere simkaart nodig. Daarom wil ik de oude simkaart weer activeren, maar deze optie is uit het item 'Instellingen en Simkaart' verdwenen. Graag hulp hierbij...
Bij nummerbehoud..... heb je dan.

De Micro werkt wel, standaard niet... 

Standaard activeren, tijdelijk, werking micro vervalt dan.

Over waarschijnlijk enkele weken, dezelfde rompslomp, maar dan, vice versa,



Ik zou je adviseren, een simkaart adapter, google maar eens. (o.a. bij telecomwinkels verkrijgbaar)



Groet,

Friesian
Om helemaal op de toekomst te zijn voorbereid zou je een nieuwe simkaart kunnen bestellen, dit zal naar alle waarschijnlijkheid een "drie-in-een" kaart zijn waar je de simkaart van het gewenste formaat (normaal, micro of nano) uit kunt drukken. Wel het omringende kartonnetje bewaren mocht je in de toekomst een groter formaat sim nodig hebben. Hoewel ik zelf geen ervaring heb met adapters heb ik gelezen dat bepaalde telefoons daar slecht mee overweg kunnen, en er zelfs door beschadigd kunnen worden.
Ben vandaag even bij de KPN telefoonwinkel langsgeweest, en zoals Friesian al aangaf een adaptertje (het randje dat ik na het uitdrukken van de microsim eerder had weggegooid) gevraagd. Had ook niet gedacht dat er vandaag de dag nog nieuwe telefoons worden verkocht waar een reguliere simkaart in gaat... De verkoper gaf me dat adaptertje kosteloos mee (aardig!), en na wat licht schuurwerk (het paste aanvankelijk niet) kon ik het simkaartje toch nog in de telefoon schuiven. Dank voor de reacties, case closed.
Super Dickske en ook bedankt voor de terugkoppeling!
Hoi Dickske,



Wat vervelend dat je nieuwe telefoon alweer terug naar de leverancier moet. Maar wel goed dat het is opgelost door het aanschaffen van een simkaart-adapter 🙂. Het was dat of een nieuwe vervangende simkaart, omdat we geen oude simkaarten kunnen heractiveren.



Top dat je de oplossing nog even met ons hebt gedeeld 🙂

Reageer