Skip to main content
Zojuist bestelde ik een nieuwe Symio SIM kaart, bedoeld voor mijn GSM-dialer, aangesloten op ons alarmsysteem.

Het werktsimple, als het alarm afgaat, zal deze dialer het eerste telefonnummer bellen uit de lijst en dat zal mijn persoonlijkeGSM nummer zijn.

Voorwaarde is echter wel, dat de SIM kaart geen pincode beveiliging heeft. Nu lees ik wel over het wijzigen van de Pincode, maar niets over het verwijderen.

De vraag is dus: Als straks mijn SIM kaart binnenkomt, hoe verwijder ik dan de Pincode?
Via beveiliging in je telefoon bij instellingen wijzigen, toch? Met diens verstande dat er niet om de pincode gevraagd wordt.

En daarna plaatsen in alarminstallatie.

Dat zou mijn 1e gedachte zijn.

Maar waarschijnlijk is het dan beter dat Simyo het slot (pincode) verwijderd.



Groet,

Friesian
Hoi CornelisW,



Welkom op het forum en leuk dat je hier je vraag stelt.



Om je vraag vindbaar te maken voor andere forumleden, heb ik je topic verplaatst naar het subform Simkaart.



Een simkaart van Simyo wordt inderdaad met een pincode geleverd. Dit is een stukje extra veiligheid.



De pincode uitschakelen kunnen we niet voor je doen. Dat kan je makkelijk zelf doen door de simkaart na ontvangst even in een toestel te plaatsen en het vragen naar een pincode uit te schakelen. Op deze manier kan je de simkaart vervolgens gebruiken voor je GSM-dialer.



Laat je even weten of de tip geholpen heeft?



@Friesian, bedankt voor het meedenken.

Reageer