Skip to main content
Beste Simyo,



Ik heb een gps / gsm horloge gekocht voor de kleine tijdens de vakantie.



Nu heb ik jullie simkaart erin gedaan en alles werkt prima. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is de juiste lokale tijd.



Deze instelling om dit handmatig aan te passen zit niet op het horloge. De leverancier geeft aan dat dit moet komen van het gps signaal van de provider en dat dat ook de enige manier is om de tijd juist te krijgen.



A:Having caller ID display

B:Supporting GSM

C:With Internet access (Minimum flow 30M)



GSM/GPS MTK6260/UBX7020

GPRS Class12,TCP/IP build in GSM MODULE

GPS sensitivity -159dBm

GPS accuracy (10ç±³ 2DRM)



Kunt u mij aangeven waar ik het in moet zoeken of heeft u wellicht een oplossing.



Gr. Wim


De leverancier geeft aan dat dit moet komen van het gps signaal van de provider en dat dat ook de enige manier is om de tijd juist te krijgen.




Ik kan je nu al zeggen dat die leverancier een partij uit z'n nek klets of niet weet wat ie verkoopt. Het GPS signaal wordt niet door de Mobiele provider geleverd maar komt door de gps module in het apparaat.



Alleen het signaal voor het bellen, sms en/of internetten via 3G / 4G komt van je provider.



Wat is het merk en model van dat ding?
Ben bang dat je gelijk hebt. Ik heb dat ding uit china besteld. Ik dacht ik probeer het weer eens een keertje.

Helaas....



http://www.manbu.cc/portal.php?mod=view&aid=190



Zie website.
Beste Wim.



Stel dat dat horloge is ingesteld op werking Chinese tijd......Kijk en huiver 🙂 (nie verkeerd bedoelt hoor🆒)

http://www.dewereldklok.nl/tijd/china/
Chinees is niet m'n sterkste kant.. Behalve een pan Nasi of Bami maken maar daar houdt het wel mee op :D



Maar Google kan die site vertalen maar daar wordt ik ook niet echt wijs van.



Zit er geen handleiding bij? Misschien kan de lokale chinees je helpen.



Anders is het helemaal zonde geld..
Klopt hij staat nog steeds op tijd China.



Ik heb een handleiding weten te bemachtigen maar daar niets in over tijdinstelling etc.



Dit zijn drie antwoorden die ik kreeg:



"I confirm with the factory,they told me time no need to setting. Because the watch time depend on GPRS signal time."

"the watch time depend on the SIM received siginal"

'The time depend on SIM card signal web time ,no need to to set time .I just confirm the factory.Thank you! "



Ik heb gevraagd om command line die ik eventueel naar de telefoon kan berichten om de tijd handmatig te wijzigen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.
Hoi Wim Snel, welkom op het Simyo forum!



Zonde dat de tijd op je horloge niet valt aan te passen 😞 De tijd wordt niet doorgegeven via je simkaart. Het is iets wat je hoort te veranderen via je horloge. Ik zie dat Raytje en Friesian al een paar tips hebben gegeven.



Als je ook in de handleiding niet terugziet hoe je de tijd kan aanpassen, dan wordt het lastig. Ik durf niet te zeggen hoe je zo iets kan doen.



Hebben andere forumleden misschien nog tips?



@Raytje & Friesian; dank jullie wel voor de goede tips en adviezen 😃
Ja helaas, ik heb inmiddels middels onze gezamenlijke vriend google een aantal sms codes gevonden die gebruikt worden om tijd instellingen te wijzigen voor soort gelijke horloge telefoons. Helaas werkte ze bij mij nog niet.



Fabriek inmiddels gevonden waar ze gemaakt worden en ook daar om een sms commando gevraagd?



Helaas nog geen reactie. Ik geef het nog niet op.



Bedankt voor het meedenken en diegene die mijn probleem oplost stuur ik een top flesje wijn toe.haha



Gr. Wim
Ben bang dat je gelijk hebt. Ik heb dat ding uit china besteld. Ik dacht ik probeer het weer eens een keertje.

Helaas....



http://www.manbu.cc/portal.php?mod=view&aid=190



Zie website.




Ik heb voor de lol eens naar die website gekeken maar ik kan er helaas geen haggis van maken - Chinees blijft een moeilijke taal, zelfs na een halve fles whisky. Toen maar Google translate erop losgelaten, maar dat hielp ook niet:

"De geschiedenis van de meest krachtige GPS-positionering kinderen kijken hot koop! Voor u klaar beroven! ! !"
haha ja ik ben beroofd...



Ik heb wel een engelse handleiding maar daar staats niets over tijdinstelling.
Cityeasy is het bedrijf en de website is http://www.manbu.cc/
Een Chinese kat in de zak..




Best jammer de rest doet het beter dan verwacht. Gps lokatie geeft hij snel en juist door en het bellen gaat ook behoorlijk zuiver.

Ik geef het nog steeds niet op, ik vind vast nog wel een oplossing. Ga volgende week naar Frankrijk en koop daar een prepaid kaartje heel misschien communiceren deze beter met elkaar en heb ik de tijd goed staan.
Hoi Wim Snel,



Jammer dat het niet gelukt is met de tijd. Hopelijk dat je daar geen last van hebt in Frankrijk. Ik ben benieuwd of een andere simkaart zal helpen.

Reageer