Skip to main content
Ik heb een nieuwe 3in1 simkaart besteld maar zie nu pas dat ik 5 euro moet betalen ervoor.

Tijdens het bestellen wordt dit namelijk niet genoemd volgens mij, ik voel me nu beetje genept.

Herkent meer mensen dit ook?
Zou het kunnen dat je niet naar de https://<br /> https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=8 bent gegaan voor een onderzoekje? Het staat er duidelijk te lezen.. Dat je je een beetje genept voelt in jammer en niet nodig. Maar gelukkig gaat het om een beetje, en dat scheelt giga, heul veel en nog een bietjuh meer.:)



Trouwens je hadden de vraag kunnen stellen op het forum. Zijn er kosten verbonden aan een nieuwe (vervangende) sim. Dan hadden je niet een klein bietjuh maar heul veel kans dat je ook een antwoord krijgt.



Giga goed werk hè ? 🆒
Mopper mopper mopper auto correctie. 😞
Tijdens het bestellen moet er toch duidelijk erbij staat dat het je 5 euro kost.
Begrijp ik ! Zou idd beter gecommuniceerd moeten/mogen worden tijdens het bestelproces. Ik verwacht dat die gedachte aan de "wall of change" komt als het er niet al hangt.:)

Zou me zeker niet verbazen.
Het staat gewoon op de pagina waar je besteld hoor..

Als je op je Mijn Simyo bent, en daar via instellingen en simkaart op vraag een vervangende simkaart aan klikt, kom je op de pagina met onderstaande tekst, je adresgegevens en daaronder de bestelknop.











Zo werkt het

Je vervangende simkaart ligt binnen 3 werkdagen op je deurmat. Je hoeft de simkaart alleen nog te activeren via Mijn Simyo. Zorg dat je dit binnen 2 maanden doet, anders vervalt de simkaart.

De vervangende simkaart kost €5. Dat verrekenen we met je eerstvolgende factuur.

We sturen de vervangende simkaart naar het adres hieronder. Klopt het adres niet meer? Wijzig dan eerst je adres en bestel daarna je simkaart.

Hoi Raytje.



Zou jij het ook niet gemakkelijker vinden wanneer er tijdens de bestelling rechts een rijtje stond?



Sim only

-----------------



Huidige kosten 15 euro



Extra kosten

Vervangende /nieuwe simkaart 5 euro



Totaal huidige kosten _____________

20 euro



Prepaid tegoed

Huidig 15 eur

Sim 5



________

Resterend 10 eur...



Groetjes,

Friesian.
Wij klanten weten toch wat onze bundel kosten zijn. In de tekst staat duidelijk dat het aanschaffen van de vervangende kaart 5 euro kost. Op de pagina met het overzicht komt het er wel te staan. Weliswaar na bestellen.
Wij klanten weten toch wat onze bundel kosten zijn. Welliswaar na bestellen.



Wie zijn 'wij'?. Jij, ik en andere forum experts, een aantal klanten weten het. Maar toch, jij weet dat ook, verschijnen er òòk dit soort vragen.



Het forum is gevuld met vragen van ('wij') klanten, toch?

🆒

Schijnbaar weten 'wij' het niet allemaal van de kosten m.b.t. de simkaart !

Als iedere 'wij' alles wist was het muisjesstil op het forum, je zou de krekels misschien horen.
Maar iedereen kan lezen toch? Nogmaals het staat gewoon omschreven voor je op de daadwerkelijk bestelknop klikt.
Bij veel andere providers staat tijdens de bestelling 'winkelwagentje' als het ware.



Schijnbaar als iedereen kan lezen wordt er niet zorgvuldig gelezen.
Hoi Tang002,



Welkom op het Simyo Forum.



Goed dat je dit komt vragen! Ik kan me voorstellen dat je niet voor onverwachte kosten wilt komen te staan.



Zoals je ziet heb ik het antwoord van Raytje gemarkeerd. We vermelden namelijk, niet alleen op de servicepagina, maar ook tijdens het bestellen dat er kosten verbonden zitten aan het bestellen van een vervangende simkaart. De tekst die Raytje geplaatst heeft, is gekopieerd van de bestelpagina van de simkaart. Heb je dit over het hoofd gezien? Mocht je toch nog vragen hebben, laat je het dan weten?



@Raytje & Friesian, bedankt voor jullie bijdrage in dit topic :)



Groetjes,

Angela
Wat een onzin. Mijn simkaart is zomaar defect. Ik bestel een nieuwe en er staat nergens dat er 5 euro in rekening wordt gebracht! Vervolgens zie ik op mijn factuur 5 euro kosten voor een stukje plastic. Bij andere providers is het gratis, zoals Telfort. Ik voel me zwaar belazerd!!! Ik moet 5 euro dokken voor iets dat niet mijn schuld is geweest! Stelletje dieven bij Simyo. Zo snel mogelijk naar een andere provider overstappen met zijn allen! Ik ga sowieso klacht aanmaken op de klachtensites. Ik laat het niet hierbij zitten.
Ik vind deze reactie zwaar overtrokken! Ik hoop dat je inmiddels bent gekalmeerd en weer voor rede vatbaar bent.....



Zoals je hier (https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41) kunt lezen wordt duidelijk gecommuniceerd dat er aan het aanvragen van een vervangende simkaart kosten verbonden zijn.



In het geval een simkaart defect raakt, dit kan gebeuren, want zo een kaart is aan slijtage onderhevig, dan kan Simyo in voorkomende gevallen een gratis kaart verstrekken.



Je moet doen wat je niet laten kunt, maar als je een klacht gaat aanmaken, zorg er dan wel voor dat je deze goed onderbouwt, want van een onderbouwing is vooralsnog geen enkele sprake!
Hoi AT024,



Welkom op het Simyo Forum!



Jeetje, wat vervelend dat je voor een verrassing kwam te staan! Zoals hierboven is aangegeven was dit niet helemaal nodig geweest - er wordt gewoon vermeld dat er kosten van € 5,- bij een vervangende simkaart komen kijken. Ik kan me wel voorstellen dat je te gauw op de knop hebt gedrukt om 'm te bestelen, maar dat is wat anders dan "er staat nergens dat er € 5,- in rekening wordt gebracht", natuurlijk.



Dat gezegd hebbende zijn er altijd uitzonderingen waarbij de simkaart wél vergoed kan worden. Je kunt dan altijd even contact met ons opnemen 🙂 Dan kunnen we samen kijken naar de situatie!



Heb je nog andere vragen?



@ RicoK: Dankjewel voor je reactie, Rico!



Groetjes,

Jihane

Reageer