.

Beantwoord

Kost een vervangende e-sim €5?

  • 9 November 2023
  • 7 reacties
  • 75 Bekeken

Ik ben onlangs over gestapt naar Simyo, en heb daarbij direct voor een e-sim gekozen. Nu heb ik een nieuw toestel (iPhone) en merk dat ik mijn e-sim niet over kan zetten en dat ik daarvoor een nieuwe moet aanvragen, wat ik al vreemd vind.  

Maar oke, dan wil ik een vervangende e-sim aanvragen en zie dat deze € 5 kost. Dat vind ik niet correct. Een normale sim kaart kan ik toch ook van de ene telefoon overzetten naar de andere.

hierover ben ik vooraf niet geinformeerd/gewaarschuwd!

Dit voelt niet goed.

of zit ik er helemaal langs en heb ik eea niet goed begrepen en kan ik toch gewoon de e-sim overzetten op mijn nieuwe iPhone?

ik hoor het graag

groetjes

Marc

icon

Beste antwoord door Roeqajja 9 November 2023, 10:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @MVerhagen,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen! Ik leg je graag uit hoe het zit.

Het overzetten van je eSIM naar je nieuwe telefoon is kosteloos. Het aanvragen van een vervangende (fysieke) simkaart kost wel €5, ik vermoed dat je dit door elkaar hebt gehaald! Je kunt je eSIM kosteloos overzetten via de Mijn Simyo app bij Instellingen> Simkaart> eSIM en dan “ga verder met validatie”. Hier kun je je eSIM dan verifiëren door middel van de sms-code die je krijgt op je oude telefoon. Mocht je de oude eSIM al verwijderd hebben dan kan dit ook via een iDeal-betaling van €0,01 cent.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd!

Groetjes,
Roeqajja

Kan het dan zijn dat mijn e-sim op beide telefoons nu werkt?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @MVerhagen,

Bedankt voor je reactie. Goeie vraag!

Zodra je de eSIM hebt overgezet naar je nieuwe telefoon wordt je oude eSIM gedeactiveerd. Het is dus niet mogelijk om dezelfde eSIM actief te hebben op twee telefoons.

Groetjes,
Roeqajja

ik krijg de volgende melding als ik in mijn nieuwe Iphone de e-sim van Simyo wil toevoegen via instellingen → mobielnetwerk → Voeg e-sim toe.

"Je simkaart wordt niet ondersteund, De simkaart in je oude iphone ondersteund overzetten naar e-sim niet. Neem contact op met KPN NL voor hulp

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @MVerhagen,

Bedankt voor je reactie. In mijn eerdere bericht heb ik aangegeven dat je de eSIM via de Mijn Simyo app kunt installeren op je nieuwe telefoon, heb je het al op deze manier geprobeerd? Dat is namelijk de enige manier waarop je de eSIM kunt installeren. 

Je kunt je eSIM kosteloos overzetten via de Mijn Simyo app bij Instellingen> Simkaart> eSIM en dan “ga verder met validatie”. Hier kun je je eSIM dan verifiëren door middel van de sms-code die je krijgt op je oude telefoon. Mocht je de oude eSIM al verwijderd hebben dan kan dit ook via een iDeal-betaling van €0,01 cent.


Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt.

Groetjes,
Roeqajja 

Het is gelukt, maar hiervoor heb ik eerst Mijn Simyo app van mijn nieuwe telefoon afgegooid en deze opnieuw gedownload en geactiveerd.

toch bedankt

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @MVerhagen,

Bedankt voor de update. Fijn om te horen dat het is gelukt! Ik wens je een hele prettige dag verder. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer