Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Komt er binnenkort een mogelijkheid om een extra simkaart te bestellen voor mijn smartwatch?

  • 9 januari 2017
  • 13 reacties
  • 5000 Bekeken

Badge
Heb net een smartwatch besteld waar een simkaart in kan, zodat je er ook mee kunt bellen en worden gebeld (gekoppeld aan je mobiel, dus met hetzelfde nummer, leek me wel grappig om uit te proberen). Wilde dus een extra simkaart bestellen, maar lees nu dat Simyo die mogelijkheid niet heeft. Is dit iets dat nog op de planning staat bij Simyo, heel misschien, toevallig? 🙂
icon

Beste antwoord door PaulH 9 januari 2017, 19:13

Heey Niekie,



of het op de planning staat weet ik zo niet maar ik heb misschien wel een andere optie.

Kan je niet gewoon je smartwatch met je mobiel verbinden zodat alles wat er op je mobiel binnenkomt ook op je smartwatch staat, zodat je kan opnemen met je smartwatch?

Wat is de reden dat er een aparte sim in moet?



Groet Paul.
Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Heey Niekie,

of het op de planning staat weet ik zo niet maar ik heb misschien wel een andere optie.
Kan je niet gewoon je smartwatch met je mobiel verbinden zodat alles wat er op je mobiel binnenkomt ook op je smartwatch staat, zodat je kan opnemen met je smartwatch?
Wat is de reden dat er een aparte sim in moet?

Groet Paul.
Badge
Hoi Paul,

Ik ben misschien een beetje te voorbarig, heb de smartwatch nl. nog niet, maar als ik het zo lees in de specificaties heb je een simkaart nodig voor die optie van bellen/gebeld worden. Ik zal nog even geduld moeten hebben (duurt nog wel een paar weken voordat ik m'n bestelling binnenkrijg), maar ik hoop dat je gelijk hebt en ik die extra kaart niet nodig heb. Heb jij er ervaring mee?

Groet,
Niekie
Reputatie 5
Badge +6
Hey Niekie,

ik heb zelf geen smartwatch al zou ik er een hebben zou ik er nog niet volledig over mee kunnen praten.
Wat ik wel heb gevonden is wat ik al dacht.
Bron: http://www.appcessories.co.uk/why-do-smartwatches-need-a-sim-card/
Je kan dus een smartwatch hebben die een eigen simkaart heeft wat soms ook dezelfde kan zijn als die in je telefoon zit waardoor je hem op allebei de apparaten hetzelfde binnen krijgt als je gebeld wordt.

Echter zijn er ook die het puur door de telefoon heen gaat.
In dat geval wordt er dus wel gebeld naar de telefoon maar kunj het gesprek opnemen en voeren en stoppen via de smartwatch.

This discussion on why smartwatches need a SIM card brings up a very important question: should you buy a smartwatch that uses a SIM card, or should you get one that doesn’t have one and instead relies on a synced smartphone in close proximity? The answer is a highly personal one, and surprisingly, it’s not all that dependent on the initial purchase price: smartwatches with SIM cards aren’t necessarily more expensive than those without SIM cards.

echter moet je dan dus wel altijd je telefoon mee hebben om daarvia te worden gebeld die aan je smartwatch is gekoppeld. Maar bij Simyo is er op het moment geen andere optie.

Wat nog een best aparte out of the box optie is, is dat je een andere simkaart met eventueel prepaid koopt en het gesprek vanaf je telefoon doorschakeld naar het nummer van je smartwatch.

Groet Paul.
P.S. sorry for de lange post
Badge
Hey Paul,

Bedankt voor je uitgebreide reactie, super!! Ik heb net nog weer geprobeerd uit te vinden hoe het met "mijn" smartwatch zit, maar ben er nog niet uit, nog maar eens even een studie van maken, kan niet wachten tot ik 'm heb, maarja...
Nogmaals bedankt!

Groet,
Niekie
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Niekie73,

Welkom op 't forum :)

Wat leuk dat je een smartwatch het besteld! Spannend zeg!

Jij weet dus nog niet of jouw smartwatch een simkaart nodig heeft of dat die met de telefoon verbonden kan worden zonder simkaart. Weet je het type smartwatch? Misschien kunnen we daar meer mee. Anders is het inderdaad gewoon even afwachten.

Bij Simyo is er inderdaad niet de mogelijkheid om een tweede simkaart te bestellen. Op korte termijn zie ik hier geen verandering in komen. Je kan wel een tweede Prepaid kaart aanschaffen natuurlijk! Dit zou wel aan een ander 06-nummer gekoppeld zijn.

@PaulH, lekker bezig man! Ik hoorde dat je langs het kantoor was gekomen. Helaas was ik niet aanwezig toen, maar misschien tot de volgende keer!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo Caspar,

Bedankt voor je reactie. Ik heb 'n KW18 besteld en zover ik nu begrijp, is het idd zo wat Paul zegt: als je via Bluetooth de telefoon met het horloge koppelt, zou je de telefoon op kunnen nemen via het horloge. Ik weet helemaal niet of dat goed werkt en of 't handig is, maar is toch lachen om te proberen? Volgens mij voel ik me dan net Knightrider, haha.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties heren!

Groet,
Niekie
Badge +7
Hoi Niekie73,

Wat tof! Als je hem via Bluetooth kan koppelen, heb je geen tweede simkaart nodig. Ik heb zelf geen smartwatch, maar ik ken wel iemand die een smartwatch heeft die ook via Bluetooth gekoppeld is. Bij hem werkt het heel goed. Maar ik zou zeggen, probeer het lekker uit 🙂 Laat je weten hoe het voelt om the real-life Knightrider te zijn?:$

Groetjes,
Samantha
Badge
Hoi Samantha,

Mooi dat dat goed werkt! Ik ben heel benieuwd, is natuurlijk per smartwatch/telefoon nog weer verschillend, maar ik zal nog geduld moeten hebben voordat ik 't kan proberen, minimaal twee weken. :-(
Maar ik zal zeker laten weten hoe het voelt, haha...

Groetjes,
Niekie
Reputatie 7
Vergeet je auto niet te hernoemen naar KITT 🆒

Ben overigens wel benieuwd of het een beetje goed werkt. Niet dat ik zit te wachten om tegen m'n linkerpols te lullen ofzo 😛
Badge +7
Hoi Niekie73,

Ooh dat is dan nog even afwachten. Ze laten je wel in spanning zeg!

Maar dan hopen we hier een positief bericht te zien over 2 weken :)

Groetjes,
Samantha

@Raytje, Ik denk dat KITT hem persoonlijk komt afleveren 🙂
Heey,

ik heb nu ook een smarth watch gekocht maar heb hier ook een Sim kaart voor nodig. Kan dit nu wel ?
ik kan heb wel koppelen met Bluetooth maar hij zegt dat ik als nog een simkaart nodig heb.

Groetjes,

Danique
Reputatie 6
Badge +6
Helaas voor jou simyo heeft (nog) geen duo simkaart.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Vickeytiene,

Welkom op het Simyo Forum :)

Ron H (bedankt voor je reactie!) heeft gelijk. Het is helaas niet mogelijk om twee simkaarten met hetzelfde nummer bij Simyo te krijgen. Is het echt niet mogelijk om alleen met een Bluetoothverbinding de smartwatch te gebruiken? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels

Reageer