.

Beantwoord

Komt er binnenkort een mogelijkheid om een extra simkaart te bestellen voor mijn smartwatch?

  • 9 January 2017
  • 13 reacties
  • 5294 Bekeken

Badge
Heb net een smartwatch besteld waar een simkaart in kan, zodat je er ook mee kunt bellen en worden gebeld (gekoppeld aan je mobiel, dus met hetzelfde nummer, leek me wel grappig om uit te proberen). Wilde dus een extra simkaart bestellen, maar lees nu dat Simyo die mogelijkheid niet heeft. Is dit iets dat nog op de planning staat bij Simyo, heel misschien, toevallig? 🙂
icon

Beste antwoord door PaulH 9 January 2017, 19:13

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Heey Niekie,

of het op de planning staat weet ik zo niet maar ik heb misschien wel een andere optie.
Kan je niet gewoon je smartwatch met je mobiel verbinden zodat alles wat er op je mobiel binnenkomt ook op je smartwatch staat, zodat je kan opnemen met je smartwatch?
Wat is de reden dat er een aparte sim in moet?

Groet Paul.
Badge
Hoi Paul,

Ik ben misschien een beetje te voorbarig, heb de smartwatch nl. nog niet, maar als ik het zo lees in de specificaties heb je een simkaart nodig voor die optie van bellen/gebeld worden. Ik zal nog even geduld moeten hebben (duurt nog wel een paar weken voordat ik m'n bestelling binnenkrijg), maar ik hoop dat je gelijk hebt en ik die extra kaart niet nodig heb. Heb jij er ervaring mee?

Groet,
Niekie
Reputatie 5
Badge +6
Hey Niekie,

ik heb zelf geen smartwatch al zou ik er een hebben zou ik er nog niet volledig over mee kunnen praten.
Wat ik wel heb gevonden is wat ik al dacht.
Bron: http://www.appcessories.co.uk/why-do-smartwatches-need-a-sim-card/
Je kan dus een smartwatch hebben die een eigen simkaart heeft wat soms ook dezelfde kan zijn als die in je telefoon zit waardoor je hem op allebei de apparaten hetzelfde binnen krijgt als je gebeld wordt.

Echter zijn er ook die het puur door de telefoon heen gaat.
In dat geval wordt er dus wel gebeld naar de telefoon maar kunj het gesprek opnemen en voeren en stoppen via de smartwatch.

This discussion on why smartwatches need a SIM card brings up a very important question: should you buy a smartwatch that uses a SIM card, or should you get one that doesn’t have one and instead relies on a synced smartphone in close proximity? The answer is a highly personal one, and surprisingly, it’s not all that dependent on the initial purchase price: smartwatches with SIM cards aren’t necessarily more expensive than those without SIM cards.

echter moet je dan dus wel altijd je telefoon mee hebben om daarvia te worden gebeld die aan je smartwatch is gekoppeld. Maar bij Simyo is er op het moment geen andere optie.

Wat nog een best aparte out of the box optie is, is dat je een andere simkaart met eventueel prepaid koopt en het gesprek vanaf je telefoon doorschakeld naar het nummer van je smartwatch.

Groet Paul.
P.S. sorry for de lange post
Badge
Hey Paul,

Bedankt voor je uitgebreide reactie, super!! Ik heb net nog weer geprobeerd uit te vinden hoe het met "mijn" smartwatch zit, maar ben er nog niet uit, nog maar eens even een studie van maken, kan niet wachten tot ik 'm heb, maarja...
Nogmaals bedankt!

Groet,
Niekie
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Niekie73,

Welkom op 't forum :)

Wat leuk dat je een smartwatch het besteld! Spannend zeg!

Jij weet dus nog niet of jouw smartwatch een simkaart nodig heeft of dat die met de telefoon verbonden kan worden zonder simkaart. Weet je het type smartwatch? Misschien kunnen we daar meer mee. Anders is het inderdaad gewoon even afwachten.

Bij Simyo is er inderdaad niet de mogelijkheid om een tweede simkaart te bestellen. Op korte termijn zie ik hier geen verandering in komen. Je kan wel een tweede Prepaid kaart aanschaffen natuurlijk! Dit zou wel aan een ander 06-nummer gekoppeld zijn.

@PaulH, lekker bezig man! Ik hoorde dat je langs het kantoor was gekomen. Helaas was ik niet aanwezig toen, maar misschien tot de volgende keer!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo Caspar,

Bedankt voor je reactie. Ik heb 'n KW18 besteld en zover ik nu begrijp, is het idd zo wat Paul zegt: als je via Bluetooth de telefoon met het horloge koppelt, zou je de telefoon op kunnen nemen via het horloge. Ik weet helemaal niet of dat goed werkt en of 't handig is, maar is toch lachen om te proberen? Volgens mij voel ik me dan net Knightrider, haha.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties heren!

Groet,
Niekie
Badge +7
Hoi Niekie73,

Wat tof! Als je hem via Bluetooth kan koppelen, heb je geen tweede simkaart nodig. Ik heb zelf geen smartwatch, maar ik ken wel iemand die een smartwatch heeft die ook via Bluetooth gekoppeld is. Bij hem werkt het heel goed. Maar ik zou zeggen, probeer het lekker uit 🙂 Laat je weten hoe het voelt om the real-life Knightrider te zijn?:$

Groetjes,
Samantha
Badge
Hoi Samantha,

Mooi dat dat goed werkt! Ik ben heel benieuwd, is natuurlijk per smartwatch/telefoon nog weer verschillend, maar ik zal nog geduld moeten hebben voordat ik 't kan proberen, minimaal twee weken. :-(
Maar ik zal zeker laten weten hoe het voelt, haha...

Groetjes,
Niekie
Vergeet je auto niet te hernoemen naar KITT 🆒

Ben overigens wel benieuwd of het een beetje goed werkt. Niet dat ik zit te wachten om tegen m'n linkerpols te lullen ofzo 😛
Badge +7
Hoi Niekie73,

Ooh dat is dan nog even afwachten. Ze laten je wel in spanning zeg!

Maar dan hopen we hier een positief bericht te zien over 2 weken :)

Groetjes,
Samantha

@Raytje, Ik denk dat KITT hem persoonlijk komt afleveren 🙂
Heey,

ik heb nu ook een smarth watch gekocht maar heb hier ook een Sim kaart voor nodig. Kan dit nu wel ?
ik kan heb wel koppelen met Bluetooth maar hij zegt dat ik als nog een simkaart nodig heb.

Groetjes,

Danique
Reputatie 7
Badge +6
Helaas voor jou simyo heeft (nog) geen duo simkaart.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Vickeytiene,

Welkom op het Simyo Forum :)

Ron H (bedankt voor je reactie!) heeft gelijk. Het is helaas niet mogelijk om twee simkaarten met hetzelfde nummer bij Simyo te krijgen. Is het echt niet mogelijk om alleen met een Bluetoothverbinding de smartwatch te gebruiken? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels

Reageer