hallo,
M'n vriend (die altijd onderweg is) heeft sinds woensdag een andere telefoon in gebruik. Alles goed en wel, maar sinds vanmorgen krijgt hij voortdurend de melding "kan simkaart niet lezen, opnieuw opstarten". Na het opnieuw opstarten werkt alles gewoon weer. Iemand enig idee waar dit door komt?? En hoe dit opgelost kan worden??
Nog even een aanvulling. ik heb 4G ook aangezet, maar de telefoon daar (nog) niet op aan kunnen passen, omdat mijn vriend nog altijd onderweg is en hij niet zo handig is met dingen om te zetten. Toen ik de simkaart erin deed, gaf het netwerk ook al direct 4G aan, terwijl ik dat pas 's avonds heb geactiveerd. Kan dit er ook mee te maken hebben?
Alvast bedankt.
Bladzijde 1 / 2
Hoi Esther1971,
Wat vervelend dat zijn simkaart niet altijd even goed herkend wordt door zijn telefoon! Hoe vaak komt dit ongeveer voor? En wat voor telefoon heeft hij? Of hij 4G heeft of niet, heeft hier gelukkig niets mee te maken. Dus dat kunnen we uitsluiten!
Het zou zo kunnen zijn dat het simkaartje losjes in het toestel zit. In dat geval, sturen wij gewoonweg een dikkere simkaart jullie kant op.
Laat je me weten of dit blijft voorkomen?
Groetjes,
Jihane
Wat vervelend dat zijn simkaart niet altijd even goed herkend wordt door zijn telefoon! Hoe vaak komt dit ongeveer voor? En wat voor telefoon heeft hij? Of hij 4G heeft of niet, heeft hier gelukkig niets mee te maken. Dus dat kunnen we uitsluiten!
Het zou zo kunnen zijn dat het simkaartje losjes in het toestel zit. In dat geval, sturen wij gewoonweg een dikkere simkaart jullie kant op.
Laat je me weten of dit blijft voorkomen?
Groetjes,
Jihane
Hoi,
Het is een samsung S4, de eerste dag geen probleem, maar de tweede dag des te meer. Nu gaat het een aantal dagen goed. Mocht het weer problemen geven, dan geef ik het aan.
groetjes,
Esther
Het is een samsung S4, de eerste dag geen probleem, maar de tweede dag des te meer. Nu gaat het een aantal dagen goed. Mocht het weer problemen geven, dan geef ik het aan.
groetjes,
Esther
Hoi Esther1971,
Het komt vaker voor dat onze standaard simkaarten niet goed passen in een Samsung S4, waardoor het kaartje niet altijd wordt herkend. Een dikkere simkaart is dan de oplossing.
Ik wacht je update af!
Groetjes,
Sean
Het komt vaker voor dat onze standaard simkaarten niet goed passen in een Samsung S4, waardoor het kaartje niet altijd wordt herkend. Een dikkere simkaart is dan de oplossing.
Ik wacht je update af!
Groetjes,
Sean
Hoi,
Het probleem blijft zich inderdaad wel voordoen helaas.
Maar hoe gaat het met een nieuw simkaartje? Mijn vriend is altijd onderweg, dus ik weet niet van te voren wanneer wij elkaar zien, zodat ik het kaartje kan wisselen.... En het is natuurlijk wel de bedoeling dat wij gewoon kunnen blijven bellen. Als de nieuwe simkaart geactiveerd wordt na ontgrendeling met pincode, is er niets aan de hand lijkt me. Dan zou de oude nog werken tot die tijd. Graag hoor ik hoe dit in z'n werk gaat.
Het probleem blijft zich inderdaad wel voordoen helaas.
Maar hoe gaat het met een nieuw simkaartje? Mijn vriend is altijd onderweg, dus ik weet niet van te voren wanneer wij elkaar zien, zodat ik het kaartje kan wisselen.... En het is natuurlijk wel de bedoeling dat wij gewoon kunnen blijven bellen. Als de nieuwe simkaart geactiveerd wordt na ontgrendeling met pincode, is er niets aan de hand lijkt me. Dan zou de oude nog werken tot die tijd. Graag hoor ik hoe dit in z'n werk gaat.
Hoi Esther1971!
Wat enorm vervelend dat het probleem zich blijft voordoen.
Ik wil graag een dikkere simkaart opsturen, omdat dit het probleem hoogstwaarschijnlijk op zal lossen en op z'n minst dat we meer informatie kunnen verkrijgen over het probleem.
Kun je mij aangeven of het gaat om de aansluiting van het nummer waarmee je nu bent ingelogd op het Forum of gaat het om een andere aansluiting? Als het gaat om een andere aansluiting, dan kun je mij een privébericht sturen met daarin het 06-nummer en de adresgegevens of hieronder reageren met het Forum account dat gekoppeld is aan dat nummer.
Ik wil dan zo snel mogelijk een gratis simkaart opsturen.
Laat je het weten?
Groetjes,
Ilias
Wat enorm vervelend dat het probleem zich blijft voordoen.
Ik wil graag een dikkere simkaart opsturen, omdat dit het probleem hoogstwaarschijnlijk op zal lossen en op z'n minst dat we meer informatie kunnen verkrijgen over het probleem.
Kun je mij aangeven of het gaat om de aansluiting van het nummer waarmee je nu bent ingelogd op het Forum of gaat het om een andere aansluiting? Als het gaat om een andere aansluiting, dan kun je mij een privébericht sturen met daarin het 06-nummer en de adresgegevens of hieronder reageren met het Forum account dat gekoppeld is aan dat nummer.
Ik wil dan zo snel mogelijk een gratis simkaart opsturen.
Laat je het weten?
Groetjes,
Ilias
Het gaat inderdaad om de aansluiting met het nummer waarmee ik ben ingelogd.
Alleen.... wanneer gaat deze simkaart dan lopen? Is dit pas nadat ik de nieuwe simkaart in de telefoon heb gedaan? Ik weet namelijk niet van te voren wanneer ik m'n vriend weer zie en de nieuwe simkaart in de telefoon kan doen. Dus dit wil ik dan wel graag van te voren weten?!
Alleen.... wanneer gaat deze simkaart dan lopen? Is dit pas nadat ik de nieuwe simkaart in de telefoon heb gedaan? Ik weet namelijk niet van te voren wanneer ik m'n vriend weer zie en de nieuwe simkaart in de telefoon kan doen. Dus dit wil ik dan wel graag van te voren weten?!
Hoi Esther1971,
Dan stuur ik meteen een nieuwe simkaart jouw kant op! Je moet dit kaartje eerst activeren, voordat je er gebruik van kunt maken. Dit kun je doen wanneer het jou uitkomt. Tot die tijd is de huidige simkaart gewoon te gebruiken.
Heb je hier nog vragen over?
Groetjes,
Sean
Dan stuur ik meteen een nieuwe simkaart jouw kant op! Je moet dit kaartje eerst activeren, voordat je er gebruik van kunt maken. Dit kun je doen wanneer het jou uitkomt. Tot die tijd is de huidige simkaart gewoon te gebruiken.
Heb je hier nog vragen over?
Groetjes,
Sean
klein vraagje nog... Als ik de simkaart activeer, dan werkt het ook direct?
Ik ga ervan uit dat er wel een beschrijving bij zit, "hoe het werkt"?
Ik ga ervan uit dat er wel een beschrijving bij zit, "hoe het werkt"?
oh en natuurlijk bedankt voor het opsturen. Ik hoop dat ik de simkaart zo spoedig mogelijk heb.
Groetjes
Esther
Groetjes
Esther
Ik ga ervan uit dat er wel een beschrijving bij zit, "hoe het werkt"?
Je zult zien dat het (normaal gesproken) heel eenvoudig werkt, inclusief beschrijving .Gebeurt dan via MijnSimyo, nieuwe sim na activeren actief, oude vervalt. Zorg er wel voor dat je contacten staan op de telefoon. (Bijvoorbeeld opgeslagen op Gmailadres)
Ok, ik ben bang dat het toch niet helemaal goed gaat. Ik het de nieuwe simkaart ontvangen. Maar nu moet ik voor het activeren eerst bellen met jullie. Maar ik weet nooit van te voren, wanneer ik mijn vriend zie. Dat ik kan soms zomaar een uur van te voren horen. En dat kan dus ook zomaar buiten de kantooruren zijn....
Als ik nu ga activeren werkt die oude simkaart niet meer en kunnen we dus ook niet meer bellen..
Is dan de enige optie een ander nummer nemen? Ik hoor graag van!
Groetjes
Esther
Als ik nu ga activeren werkt die oude simkaart niet meer en kunnen we dus ook niet meer bellen..
Is dan de enige optie een ander nummer nemen? Ik hoor graag van!
Groetjes
Esther
Hoi Esther1971,
Goede vraag! Je kunt ook één van de moderatoren die reeds hebben gereageerd in dit topic (Sean, Ilias, of mij!) een privébericht sturen. Je vermeldt hierin het simkaartnummer, en dan kunnen wij de simkaart handmatig voor je activeren.
Laat je me weten of dit zo gaat lukken?
@ Friesian: Dankjewel voor je hulp!
Groetjes,
Jihane
Goede vraag! Je kunt ook één van de moderatoren die reeds hebben gereageerd in dit topic (Sean, Ilias, of mij!) een privébericht sturen. Je vermeldt hierin het simkaartnummer, en dan kunnen wij de simkaart handmatig voor je activeren.
Laat je me weten of dit zo gaat lukken?
@ Friesian: Dankjewel voor je hulp!
Groetjes,
Jihane
Ok en kan ik ook zien wie van de moderatoren online is? En nog een vraagje? Al jullie de simkaart activeren en ik daarna de simkaart plaats en de pincode intoets, dan werkt het direct?
Ik moet het namelijk zelf plaatsen, mijn vriend is bang dat hij het verkeerd zal doen en dat er dan niets meer werkt.
Ik vind het allemaal wel een beetje eng. Deze telefoon is de enige verbinding tussen hem en mij. En als de simkaart niet op tijd door jullie wordt geactiveerd, dan kan het dus maar zo zijn, dat wij elkaar niet meer kunnen bellen..
Hoop dat jullie dit snappen en mij gerust kunnen stellen.
Ik moet het namelijk zelf plaatsen, mijn vriend is bang dat hij het verkeerd zal doen en dat er dan niets meer werkt.
Ik vind het allemaal wel een beetje eng. Deze telefoon is de enige verbinding tussen hem en mij. En als de simkaart niet op tijd door jullie wordt geactiveerd, dan kan het dus maar zo zijn, dat wij elkaar niet meer kunnen bellen..
Hoop dat jullie dit snappen en mij gerust kunnen stellen.
Is er op dit moment iemand online??
Hoi Esther1971,
De simkaart moet inderdaad direct werken. Dat moet geen problemen opleveren. Je hoeft je niet druk te maken hierover. Ik weet zeker dat goed zal komen. Heb ik alle vertrouwen in.
Wij helpen je hier heel graag bij. Ik ben vandaag tot 17:30 uur online, dinsdag ook en woensdag tot 20:00 uur. Stuur gerust een privébericht en ik zal mijn best doen zo snel mogelijk te reageren.
We kunnen eventueel ook een belafspraak maken, zodat we je nog beter kunnen helpen. Kun jij je beschikbaarheid voor het bellen opsturen als je dat wilt?
Groetjes,
Ilias
De simkaart moet inderdaad direct werken. Dat moet geen problemen opleveren. Je hoeft je niet druk te maken hierover. Ik weet zeker dat goed zal komen. Heb ik alle vertrouwen in.
Wij helpen je hier heel graag bij. Ik ben vandaag tot 17:30 uur online, dinsdag ook en woensdag tot 20:00 uur. Stuur gerust een privébericht en ik zal mijn best doen zo snel mogelijk te reageren.
We kunnen eventueel ook een belafspraak maken, zodat we je nog beter kunnen helpen. Kun jij je beschikbaarheid voor het bellen opsturen als je dat wilt?
Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,
Daar zit nou net het probleem. Ik heb de simkaart, maar de mijn vriend met telefoon reist door NL, België e Dtsl. Hij is bang dat wanneer hij de simkaart verwisseld dat er dan iets mis gaat, dus wil dit aan mij overlaten. Alleen weten we nooit van te voren wanneer we elkaar zien. Gisteren kreeg ik om 21.30 uur een berichtje dat hij in de buurt zou zijn, dus uiteindelijk was ik om 23.00 bij hem. Toen was er (begrijpelijk ook hoor) niemand meer online om de simkaart te activeren. Dus ik heb uiteindelijk de simkaart weer meegenomen. Wanneer wij elkaar weer zien.... geen idee. Kan morgen zijn, maar kan ook over 3 weken pas zijn. Maar hoe dan, ook is dit vaker buiten kantooruren en wel laat op de avond, dan dat dit overdag is.
Geen idee dus hoe dit op te lossen...
Daar zit nou net het probleem. Ik heb de simkaart, maar de mijn vriend met telefoon reist door NL, België e Dtsl. Hij is bang dat wanneer hij de simkaart verwisseld dat er dan iets mis gaat, dus wil dit aan mij overlaten. Alleen weten we nooit van te voren wanneer we elkaar zien. Gisteren kreeg ik om 21.30 uur een berichtje dat hij in de buurt zou zijn, dus uiteindelijk was ik om 23.00 bij hem. Toen was er (begrijpelijk ook hoor) niemand meer online om de simkaart te activeren. Dus ik heb uiteindelijk de simkaart weer meegenomen. Wanneer wij elkaar weer zien.... geen idee. Kan morgen zijn, maar kan ook over 3 weken pas zijn. Maar hoe dan, ook is dit vaker buiten kantooruren en wel laat op de avond, dan dat dit overdag is.
Geen idee dus hoe dit op te lossen...
Hoi Esther1971,
Oei! Wat een lastige situatie. Ik kan begrijpen dat je je dan inderdaad zorgen maakt of het goed gaat.
Wij kunnen de simkaart echter al activeren zonder dat de simkaart in het toestel zit. Dat is geen enkel probleem. Je kunt dus altijd contact met ons opnemen en het simkaartnummer doorgeven. Dan activeren wij de simkaart en kan je gerust de simkaart plaatsen in het toestel. Deze moet het dan meteen doen.
Is dat goed?
Groetjes,
Ilias
Oei! Wat een lastige situatie. Ik kan begrijpen dat je je dan inderdaad zorgen maakt of het goed gaat.
Wij kunnen de simkaart echter al activeren zonder dat de simkaart in het toestel zit. Dat is geen enkel probleem. Je kunt dus altijd contact met ons opnemen en het simkaartnummer doorgeven. Dan activeren wij de simkaart en kan je gerust de simkaart plaatsen in het toestel. Deze moet het dan meteen doen.
Is dat goed?
Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,
Sorry voor al mijn vragen..
Maar als jullie de nieuwe simkaart activeren, dan doet de oude het niet meer of wel?
En binnen hoeveel tijd na activeren van de nieuwe simkaart, moet de nieuwe simkaart in het toestel zitten?
Groetjes
Sorry voor al mijn vragen..
Maar als jullie de nieuwe simkaart activeren, dan doet de oude het niet meer of wel?
En binnen hoeveel tijd na activeren van de nieuwe simkaart, moet de nieuwe simkaart in het toestel zitten?
Groetjes
Hoi Esther1971,
Dat is geen probleem! Ik help je heel graag verder.
Als de nieuwe simkaart is geactiveerd, dan komt de oude meteen te vervallen. Verder is er geen tijd die wij aanhouden waarbij de simkaart na activatie in het toestel geplaatst moet worden. Dat heeft geen invloed.
Heb je nog vragen?
Groetjes,
Ilias
Dat is geen probleem! Ik help je heel graag verder.
Als de nieuwe simkaart is geactiveerd, dan komt de oude meteen te vervallen. Verder is er geen tijd die wij aanhouden waarbij de simkaart na activatie in het toestel geplaatst moet worden. Dat heeft geen invloed.
Heb je nog vragen?
Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,
Dank je wel voor je hulp!
Ik was er al bang voor dat de oude dan direct vervalt. Ik ben er bang voor dat het dan niet gaat lukken met de nieuwe simkaart. Zoals al eerder gezegd heb ik de simkaart in mijn bezit en mijn vriend de telefoon. Dat is onze enige verbinding. Als ik de simkaart nu activeer, dan kunnen we niet meer bellen. En als wij elkaar treffen dan is dat veel al buiten de kantooruren en vaak laat op de avond....
Dank je wel voor je hulp!
Ik was er al bang voor dat de oude dan direct vervalt. Ik ben er bang voor dat het dan niet gaat lukken met de nieuwe simkaart. Zoals al eerder gezegd heb ik de simkaart in mijn bezit en mijn vriend de telefoon. Dat is onze enige verbinding. Als ik de simkaart nu activeer, dan kunnen we niet meer bellen. En als wij elkaar treffen dan is dat veel al buiten de kantooruren en vaak laat op de avond....
Hoi Esther1971,
Ik heb net ook jouw privéberichtje beantwoord hierover! Ik ben bang dat het ietwat moeilijk gaat worden, als jullie elkaar ver buiten kantooruren treffen. Wij zijn wel tot 20:00 nog bereikbaar via Twitter of Facebook. Mochten jullie elkaar rond 19:00 zien, dan is het nog heel goed mogelijk om ons via die kanalen te bereiken! Is dat een oplossing?
Groetjes,
Jihane
Ik heb net ook jouw privéberichtje beantwoord hierover! Ik ben bang dat het ietwat moeilijk gaat worden, als jullie elkaar ver buiten kantooruren treffen. Wij zijn wel tot 20:00 nog bereikbaar via Twitter of Facebook. Mochten jullie elkaar rond 19:00 zien, dan is het nog heel goed mogelijk om ons via die kanalen te bereiken! Is dat een oplossing?
Groetjes,
Jihane
hoi Jihane,
Dat komt maar zelden voor, maar zodra die mogelijkheid er is, zal ik jullie via facebook proberen te bereiken.
Even voor de zekerheid... Zit er een vervaldatum op deze simkaart? Dat is wel handig om te weten.
En sorry voor alle vragen en pb'tjes. En dank je wel voor het meedenken!! Wordt erg gewaardeerd!!
Dat komt maar zelden voor, maar zodra die mogelijkheid er is, zal ik jullie via facebook proberen te bereiken.
Even voor de zekerheid... Zit er een vervaldatum op deze simkaart? Dat is wel handig om te weten.
En sorry voor alle vragen en pb'tjes. En dank je wel voor het meedenken!! Wordt erg gewaardeerd!!
Hoi Esther1971,
Er zit een vervaldatum van een half jaar op. Als je 'm daarvoor activeert, dan komt het helemaal goed.
Je hoeft geen sorry te zeggen voor de vragen hoor... Daarvoor zitten wij hier. Dus als je nog vragen hebt, stel ze gerust ;)
Groetjes,
Caspar
Er zit een vervaldatum van een half jaar op. Als je 'm daarvoor activeert, dan komt het helemaal goed.
Je hoeft geen sorry te zeggen voor de vragen hoor... Daarvoor zitten wij hier. Dus als je nog vragen hebt, stel ze gerust ;)
Groetjes,
Caspar
Even checken voor de zekerheid.... als ik jullie vanavond rond 19.45 via facebook een berichtje stuur om de simkaart te activeren, dan gebeurt dit ook dan?
Ik hoor het graag.
Groetjes Esther
Ik hoor het graag.
Groetjes Esther
Hallo,
Ik wilde even laten weten dat het gelukt is
Ik wilde even laten weten dat het gelukt is
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.