.

Beantwoord

Kan pincode niet meer wijzigen na invoeren PUK, wat nu?

  • 7 January 2015
  • 4 reacties
  • 3337 Bekeken

Toen ik vanochtend mijn telefoon aan wilde zetten, bleek deze al aan te staan en om de PUK-code te vragen. Hoe dat kan is me een raadsel, maar door enkele malen de PUK-code in te voeren heb ik de telefoon weer kunnen ontgrendelen. De pincode is nu echter kennelijk gewijzigd en ik kan hem niet meer wijzigen zonder de huidige pincode in te voeren, die ik dus niet ken. Is de gewijzigde pincode ergens op de telefoon te vinden? Beetje gedoe om elke keer drie keer een foute pin en daarna nog drie keer een goede PUK-code in te moeten voeren bij het aanzetten (hoewel ik daardoor nu wel de PUK-code uit het hoofd ken...) 
icon

Beste antwoord door Naomi 8 January 2015, 12:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

PS Ik gebruik een Samsung Galaxy S+ (ouwetje ja). PUK-code invoeren gaat bij dit toestel dus wel, maar werkt alleen als je het een aantal malen achter elkaar doet. 
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JandirK, welkom op het Simyo forum!

Je pukcode kun je inderdaad gebruiken om je toestel te ontgrendelen. Normaal gesproken vraagt je toestel om de pukcode, nadat je je pincode drie verkeerd hebt ingevoerd.

Als je je pukcode invoert, dan hoort je toestel twee keer te vragen om een nieuwe pincode. Nadat je dit hebt gedaan, kun je je nieuwe pincode gebruiken. Deze nieuwe code staat niet opgeslagen in je toestel. Je kunt dit helaas nergens terugvinden. Een idee is dus om het even op te schrijven, zodat je het niet kan vergeten :)

Normaal gesproken accepteert een Samsung toestel puk-codes niet. Je kunt alles dus nog een keertje doen en dan je nieuwe pincode opschrijven/onthouden.
Als je nieuwe code de volgende keer niet wordt goedgekeurd, dan raad ik je aan je simkaart in een ander niet Samsung toestel te plaatsen. En de stappen even door te nemen.

Geef je door of het is gelukt? 😮
Het Samsung toestel accepteert (zoals ik in  mijn vorige reactie al aangaf) de PUK-code als ik hem drie keer kort na elkaar invoer, maar vraagt niet om een nieuwe pincode. Als ik via de instellingen de pincode probeer te wijzigen, vraagt hij eerst om de huidige pincode, waarna ik tweemaal een nieuwe moet invoeren, waarna het toestel aangeeft dat het wijzigen van de pincode niet gelukt is omdat de pincode niet juist is. Uiteindelijk heb ik de simkaart in een antieke Nokia gedaan en daar een nieuwe pincode ingesteld. Nu werkt alles weer naar behoren.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi JandirK,

Wat fijn om te lezen dat de oplossing van Naomi heeft geholpen. Het komt vaker voor bij toestellen van Samsung dat de PUK-code niet wordt herkend. Dankjewel voor je terugkoppeling:D

Heb je de nieuwe pincode ergens genoteerd?

Reageer