Skip to main content
Vandaag om 0200 twee mailtjes eerst onder de 2 euro daarna onder de 10 euro Echter niet gebeld. Bellen werkt niet meer. Ook geen ontvangst. Hoe zit dit?
Hoi Tim21, welkom op het Simyo forum,



Aan je bericht te zien denk ik dat je een prepaid hebt.



Ik zie 2 mogelijkheden:



Je hebt internet aanstaan en gebruikt, dit kost 15 cent/MB

Je hebt betaalde SMS dienst aan



Ongewild kan je toestel internet kiezen i.p.v. Wi-Fi, uitzetten van internet op Mijn Simyo of via de instellingen van je toestel kan dit voorkomen, ik weet niet welk toestel je hebt, dus kan je de instellingen hiervoor ook niet geven.



Mocht er een andere oorzaak zijn dan zal een moderator je dit ongetwijfeld laten weten.
Hoi Tim21, welkom op het Simyo forum!



Ik zie dat franswon al twee mogelijkheden heeft aangegeven:



Je hebt internet aanstaan en gebruikt, dit kost 15 cent/MB

Je hebt betaalde SMS dienst aan




Helaas was je beltegoed omlaag gegaan doordat je betaalde sms'jes van een sms-dienst hebt ontvangen. Op 8 oktober heb je een sms gestuurd naar een sms-dienst. Hierdoor heb je deze betaalde sms'jes gekregen. Inmiddels is je beltegoed weer opgewaardeerd 😳 Ik heb je simkaart nu opnieuw aanmeld op het netwerk. Zet je hiervoor je telefoon uit en weer aan?



Laat je weten of je weer kan bellen? :)



@franswon; super bedankt voor je hulp!
Ik kan weer bellen! Super bedankt 😃
Beste Tim21,



Als je wilt voorkomen dat je betaalde sms-diensten afneemt is het beter om over te stappen naar een postpaid abonnement, hier is de mogelijkheid van deze diensten uitgeschakeld.

Met prepaid ben je enigszins beschermd doordat je saldo opraakt, na bijkopen kunnen de sms-jes weer binnenkomen. Uiteraard kan je via http://www.payinfo.nl/ de sms-dienst uitzetten, STOP of UIT naar het betreffende nummer is uiteraard ook een oplossing, Als het goed is heb je van de sms-dienst ook doorgekregen hoe je deze dienst kunt opzeggen.



Heb je deze sms-dienst bewust aangezet dan moet je rekening houden met kosten, een postpaid abonnement is dan voor jou geen oplossing.
Dat is wederom een goede tip van franswon.



Uiteraard kunnen wij deze betaalde sms-diensten ook permanent voor je blokkeren 🙂. Laat je het me weten als je dat wilt?



Groetjes, Tiury

Reageer