Skip to main content
Ik heb nu een grote simkaart in mijn mobiel ik overweeg een andere telefoon. Daarvoor heb ik een kleine simkaart nodig..kan ik die alvast bestellen en ze tijdelijk naast elkaar gebruiken?? Ik ga de nieuwe telefoon eerst testen om te zien of die voor mij bevalt.
Hey Geok,



wat je in principe kan doen is gewoon nu al de nieuwe simkaart bestellen.

Een simkaart van Simyo is altijd 3-in-1 simkaart dus normaal, micro en nano formaat.

Nou veronderstel ik dat je nu micro hebt. Dus voor nu druk je micro uit. en dan kun je in je nieuwe telefoon de nano uitdrukken en past hij daarin.



Wat je wel moet weten is dat als je hem eenmaal uitgedrukt hebt je hem niet echt meer groter kan maken dus nano is ook voor altijd nano tenzij je dus weer een nieuwe simkaart besteld.

De kosten voor het bestellen zijn overigens 5 euro. Kijk wel altijd eerst even na of je woonplaats en adres nog goed zijn.



Groet Paul.
Ik heb nu een grote simkaart in mijn mobiel ik overweeg een andere telefoon. Daarvoor heb ik een kleine simkaart nodig..kan ik die alvast bestellen en ze tijdelijk naast elkaar gebruiken?? Ik ga de nieuwe telefoon eerst testen om te zien of die voor mij bevalt.

Bedoel je dat je je 06 nummer tegelijk op 2 simkaarten in 2 toestellen wilt gebruiken?

In dat geval kan dat niet.

Er kan slechts 1 simkaart met jouw 06 actief zijn. Activeer je de vervangende simkaart vervalt de oude simkaart. Een optie kan zijn een prepaid sim (dus ander 06) om de nieuwe telefoon te testen..



Dus......om het officieel te zeggen, Simyo levert geen duosim, 2 simkaarten met hetzelfde 06 nummer.
Hoi Geok,



Welkom op het Simyo Forum!



Je hebt een onderzoekende geest 😃 Dat zie ik meteen! Wat tof dat je een vervangende simkaart wilt bestellen om een nieuwe telefoon uit te proberen. Zoals de naam suggereert, is een vervangende simkaart vervangend. Het is precies zoals Friesian zegt: als je een nieuwe simkaart activeert, dan vervalt de oude. Het is niet mogelijk om twee simkaarten actief te hebben onder hetzelfde telefoonnummer.



Je kunt een nieuwe simkaart bestellen door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart. De bijbehorende kosten van € 5,- verschijnen op de eerstvolgende factuur. Je krijgt dan een handige 3-in-1 simkaart binnen, waar alle formaten in zitten. Het enige dat je hoeft te doen, is het formaat dat je nodig hebt eruit klikken.



Weet je wat? Ik ga iets met jou afspreken 🙂 Ik zie dat je een vervangende simkaart hebt besteld. Als dan blijkt dat je je nieuwe telefoon toch niet zo prettig vindt en terug wilt naar je oude, dan hoef je mij alleen nog maar een berichtje te sturen. Ik stuur je dan kosteloos nog een simkaartje toe, zodat je het oude formaat kunt gebruiken. Wat vind je ervan?



@ PaulH en Friesian, dank voor de antwoorden!



Groetjes,

Jihane

Reageer