.

Beantwoord

Kan ik NFC gebruiken?

  • 3 September 2017
  • 7 reacties
  • 190 Bekeken

Is mijn simkaart geschikt voor rabo wallet betalingen
icon

Beste antwoord door franswon 3 September 2017, 20:10

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi weka,

Je toestel moet geschikt zijn voor NFC, als dit het geval is en je hebt een simkaart met NFC (dit kan je zien op Mijn Simyo) dan zou het moeten werken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi weka,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je dit hier nog even navraagt. Ik kan me voorstellen dat die manier van betalen handig is!

Wat franswon zegt klopt, als je smartphone de NFC-functie ondersteunt en je een NFC-simkaart hebt kun je hier gebruik van maken. Via Mijn Simyo bij Instellingen > Simkaart kun je zien of je simkaart de NFC-functie bevat. Heb je nog een oude simkaart? Dan kun je een nieuwe bestellen op diezelfde pagina, je krijgt dan binnen drie werkdagen een 3 in 1 simkaart met NFC er op thuisgestuurd. De kosten van een nieuwe simkaart zijn €5,-. Activeren van deze simkaart kan ook via diezelfde pagina, je behoudt dan gewoon je eigen telefoonnummer.

Heb je hier nog vragen over?

@ franswon, bedankt voor de uitleg!

Groetjes,
Els
Reputatie 7
Badge +9
Kleine aanvulling: o.a. Samsung toestellen met NFC hebben een NFC chip in de ORIGINELE batterij, hiervoor heb je dus geen speciale simkaart nodig. In namaakbatterijen zit deze chip NIET!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Franswon,

Oh, wauw! Dat wist ik niet. Dus Samsung gebruikers hebben niet altijd een NFC simkaart nodig. Weet je ook vanaf welk type dit geldt?

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
Vanaf de S4 zeker Asma. Mede daarom zijn die namaakaccu's zo goedkoop, die hebben die chip niet.
Reputatie 7
Badge +9
Hier wat meer uitleg Asma.

https://m.androidcentral.com/psa-chip-your-battery-not-government-surveillance?_ga=2.161295165.1862299124.1504604533-1995462904.1504604533
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Franswon!

Aahh, super, dankjewel! @Asma, zie je dit? :D

Groetjes,
Jihane

Reageer