.

Beantwoord

Kan ik mijn nieuwe simkaart activeren in het buitenland?

  • 20 August 2017
  • 6 reacties
  • 1648 Bekeken

Hallo,

Gister probeerde ik een vervangende simkaart aan te vragen maar toen ik op "ok" klikte zei mijn iPad dat de verbinding weg was -wat niet zo was, maar nu weet ik niet of het gelukt is met aanvragen. Kan iemand van simyo dit voor mij nakijken?

En kan ik mijn simkaart activeren vanuit China? Ik kan op mijn oude sim geen netwerk krijgen, ondanks alle instellingen al aangepast/gecheckt en meermaals opnieuw opgestart, dus als er sms'jes bij het activeren nodig zijn dan gaat het helaas niet lukken en zou ik het iemand in NL moeten laten doen, maar omdat ik niet zeker weet wat er op mijn sim staat aan contacten ben ik daar een beetje huiverig voor.

Alvast bedankt!
Groeten, Yara
icon

Beste antwoord door Jihane 21 August 2017, 16:42

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Het activeren gaat via de webinterface, dus geen sms.
Ik heb eigenlijk geen idee of activeren in het buitenland goed gaat. In theorie zou het moeten kunnen, maar er kunnen voldoende redenen zijn waarom het niet kan.

Maar veel belangrijker is dat die vervangende sim volgens mij naar je Nederlandse adres wordt gestuurd. Die zal dus eerst naar China gestuurd moeten worden.
Mijn zusje komt over een maand naar mij toe incl nieuwe telefoon - waar ik de nieuwe kaart voor nodig heb, ga van iPhone 4 naar 6 want die 4 overleefde val op de badkamervloer helaas niet 😉 maar die maand zonder telefoon kan ik met moeite wel overleven alleen 3+ maanden niet...

Het is dus ook wel mogelijk m in NL te activeren maar omdat ik eerst m'n oude telefoon volledig moet backuppen ( op mijn zusjes laptop) incl van simkaart moet wisselen (zit nu een Chinese in) en in de tussentijd ook nog door drie verschillende landen reis, zou het wel chill zijn om te weten wat ik kan verwachten 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Dan zou ik mijn zus vragen om die sim in Nederland in het toestel te stoppen en ook in Nederland te activeren.
Je zus heeft dan alleen je wachtwoorden nodig.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yara,

Welkom op het Simyo Forum!

Als eerste: wat tof dat je in China bent! Hoe is het daar? Heb je het naar je zin?

Ik heb je aansluiting geopend en ik zie dat er nog geen vervangende simkaart aangevraagd is. Dat is niet erg - ik heb nu net een gratis vervangende simkaart voor je besteld 🙂 Hij komt dan over enkele dagen aan op het adres dat je hebt opgegeven.

In theorie zouden simkaarten gewoon actief moeten kunnen zijn in het buitenland na activatie, maar in de praktijk merken we dat een simkaart het beste al contact gehad moet hebben met het KPN netwerk in Nederland. Ik raad je dus aan om aan je zusje te vragen of ze alvast een sms'je wilt versturen met jouw nieuwe simkaart. Dan is hij even actief geweest op het netwerk.

Verder lees je hier meer over back-ups en contacten.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

@ Wimj12, dankjewel voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +7
Toch goed om te lezen dat mijn paranoide geest (activeer een sim in Nederland) toch ook geadviseerd wordt door Simyo. Dank je wel, Jihane.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wimj12,

Haha, inderdaad! Zo weet je zeker dat alles netwerktechnisch goed staat. :$

Graag gedaan namens Jihane!

Groetjes,
Asma

Reageer