Skip to main content
antwoord

Kan ik mijn nieuwe eSIM activeren vanuit de Verenigde Staten?

• June 25, 2025
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Ik bevind me op dit moment in de Verenigde Staten. Over een aantal dagen gaan we op familiebezoek in Nederland. Voor dit verblijf heb ik bij Simyo een maandabonnementje met beltegoed en data gekocht, met een telefoonnummer in Nederland.

Ik zou de eSIM graag al op dit moment, terwijl ik nog in de VS ben, willen activeren. Niet om het dan daadwerkelijk hier in de VS te gebruiken, maar om er voor te zorgen dat zodat we landen op Schiphol ik mijn eSIM direct kan gaan gebruiken. Is het mogelijk om hier in de VS de eSIM te activeren of zou dat problemen of extra kosten opleveren?

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@apsalverda,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit navraagt! 

Je kan de eSIM vrijwel overal installeren, het maakt dus niet uit of je in het buitenland bent. Wel raad ik aan om het internet dan even uit te schakelen in jouw Mijn Simyo account via Instellingen > Internet en bellen. Zo kan er niet per ongeluk toch internet worden verbruikt op het moment dat je de eSIM wilt installeren. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • June 26, 2025

Hoi ​@apsalverda,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit navraagt! 

Je kan de eSIM vrijwel overal installeren, het maakt dus niet uit of je in het buitenland bent. Wel raad ik aan om het internet dan even uit te schakelen in jouw Mijn Simyo account via Instellingen > Internet en bellen. Zo kan er niet per ongeluk toch internet worden verbruikt op het moment dat je de eSIM wilt installeren. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy