.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement opzeggen en over een jaar reactiveren?

  • 29 August 2014
  • 2 reacties
  • 398 Bekeken

Beste Simyo,

In verband met een lang verblijf in het buitenland komend jaar moet ik mijn Simyo opzeggen. Ik vroeg mij echter af of:
a. ik Simyo dan over een jaar weer kan reactiveren
b. Ik mijn nummer behoud als ik Simyo over een jaar weer activeer

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Groeten,
icon

Beste antwoord door Naomi 30 August 2014, 18:58

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je je abonnement opzegt, ben je je nummer kwijt. Providers herbruiken ongebruikte nummer, want anders is 8 cijfers na de 06 niet genoeg!

Ik kan als Forum-expert niet zien wat voor abonnement je hebt. Bij een jaarabonnement kun je altijd terugschakelen naar Simyo 100. Dan betaal je 4 euro per maand voor eigenlijk niets meer dan het behoud van je nummer. Dat is vaak nog best te doen!

Als je abonnement maandelijks opzegbaar is, dan raad ik aan om naar prepaid te gaan door een prepaid simkaart te bestellen en daarvoor nummerbehoud aan te vragen om je huidige nummer op de prepaid aansluiting te krijgen. Prepaid kun je 6 maanden niet gebruiken voordat die aansluiting voorloopt en daarmee zijn nummer verliest. Het gebruiken is echter simpel: stuur elke 5 maanden een SMS via Mijn simyo en de aansluiting is weer voor 5 à 6 maanden actief. Dat kost 0,10 euro per 5 maanden! Na het verblijf in het buitenland kun je weer terug gaan naar Simyo Sim-only binnen enkele dagen.

Als ik weet welk of je een jaarabonnement hebt en welk jaarabonnement je oorsponkelijk had besteld (en hoelang dat jaarabonnement nog loopt) dan kan ik kijken welke van de bovenste opties voordeliger is.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi,

Leuk om je op het Simyo forum te zien, welkom!

Je topic heb ik verplaatst naar het onderwerp Buitenland. Andere forumleden kunnen je vraag zo sneller terugvinden 🙂 Ik denk dat Groentjuh je vraag al heel goed heeft beantwoord. Bedankt daarvoor Groentjuh! Er is weinig aan toe te voegen 😉

Ik zie dat je een maandabonnement hebt. Zoals Groentjuh aangaf vervalt je nummer na je opzegging. De goedkoopste oplossing is om een prepaid simkaart te bestellen met nummerbehoud. Ik raad je aan om een keer in de zes maanden je prepaid simkaart te gebruiken. Je kan er voor kiezen om dit om de 5 maanden te doen, dan ben je er zeker van dat je op tijd bent. Na 5,5 maand en 6 maand ontvang je een e-mail om je te helpen herinneren.

We horen graag of je vraag zo volledig is beantwoord? 🙂

Reageer