Skip to main content
Ik beschik over alarm een Nuon alarminstallatie, nu nog alarm via de alarmcentrale. Ik ben voornemens een Simkaart te laten installeren in de alarminstallatie. Bij alarm moet dan via de ingebouwde simkaart mijn mobiele nummer worden gebeld. Is dat zonder meer te realiseren? Zo niet waar moet ik dan aan denken bijv. speciale simkaart nodig?
Hoi CorBouman,



Welkom op het Simyo Forum.



Helemaal officieel zal het niet mogen, KPN (dus ook Simyo) heeft ergens in de voorwaarden staan dat de simkaarten alleen voor het doel waarvoor ze verstrekt worden gebruikt mogen worden, je ontvangt de simkaart ook alleen maar in combinatie met een beltegoed via prepaid of abonnement.

Omdat de kaart wel gebruikt wordt om te bellen, maar niet vanuit een mobiele telefoon, denk ik niet dat het een echt probleem zal zijn. KPN biedt zelf ook een pakket aan :)

Welke simkaart in de alarminstallatie hoort weet ik uiteraard niet, Simyo levert 3 in 1 simkaarten, de normale gangbare versies.



Een interessant artikel vind je hier https://www.prepaidsimkaart.net/prepaid-voor-alarminstallaties



Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen.
Hoi Corbouman,



De Simyo simkaarten werken over het algemeen wel in alarminstallaties. Dat zou dus geen enkel probleem hoeven zijn. Het is natuurlijk wel van belang dat er gebruik wordt gemaakt van de simkaart. Als de Prepaid aansluiting binnen zes maanden niet is gebruikt, dan komt de simkaart en het nummer te vervallen.



Verder zie ik dat franswon je aardig op weg heeft geholpen! Heel erg bedankt, franswon!



Laat je nog even weten of je 't snapt?



Groetjes,

Ilias
Is door vele reacties helemaal duidelijk geworden., Pincode verwijdering lukt ook. Ik vraag me wel af of het gebruiken van de Simkaart in de alarminstallatie door het bellen vanaf de simkaart naar eigen mobiele nummer ook als gerbruik wordt gezien, het overkomt je zeker één keer per halfjaar dat je zelf een alarm veroorzaakt al was het alleen maar om de installatie te testen,
Het bellen naar jouw eigen nummer wordt ook als verbruik gezien, de simkaart heeft een eigen telefoonnummer.
Wat leuk om te lezen dat je zo goed bent geholpen op het forum.



Jouw laatste vraag is ook al door Franswon beantwoord zie ik 😃 Het bellen vanaf de simkaart in de alarminstallatie wordt inderdaad als verbruik gezien



Kan ik je nog ergens anders mee helpen?



Groetjes,

Sean

Reageer