.

Beantwoord

Kan ik eSIM ook in het buitenland gebruiken?

  • 27 February 2020
  • 13 reacties
  • 1626 Bekeken

Ben je in het buitenland met een eSIM afhankelijk van providers die ook eSIM ondersteunen?

icon

Beste antwoord door Scotsman 28 February 2020, 09:16

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Nee, je kunt van elk buitenlands netwerk gebruik maken waar Simyo of KPN een roamingovereenkomst mee heeft. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jodokus2000,

 

Wat Scotsman zegt, klopt inderdaad! Thanks Scotsman!

 

Groetjes,

Daisy

Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi Jodokus2000,

 

Graag gedaan, mocht je in de toekomst ergens tegen aanlopen dan zien we je graag terug!

 

Groetjes,

Daisy

Ik heb een Iphone XS Max en ik verblijf voor een groot deel van het jaar, ieder jaar, in Thailand.

Daar aangekomen prop ik een Thais SimCard in mijn Iphone en plaats mijn Nederlandse SimyoCard in een andere telefoon die dan alleen wordt gebruikt om gebeld te worden.

Nu dacht ik………. Hé eSim, mijn Thaise SimCard gewoon in de telefoon laten zitten en mijn Nederlandse nummer digitaal toevoegen waardoor ik dus altijd maar één telefoon beschikbaar hoef te hebben en dus niet steeds SimCards hoef te wisselen.

Zou dit zo kunnen werken of is dat té makkelijk van mij gedacht?

IK hoor graag van U, bijvoorbaat hartelijk dank.

Groeten

Marry

 

Reputatie 7
Badge +6

Dit gaat prima hoor😉 hier is het onder andere voor in het leven geroepen... denk bijvoorbeeld ook aan zakelijk en privé in één toestel

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een Iphone XS Max en ik verblijf voor een groot deel van het jaar, ieder jaar, in Thailand.

Daar aangekomen prop ik een Thais SimCard in mijn Iphone en plaats mijn Nederlandse SimyoCard in een andere telefoon die dan alleen wordt gebruikt om gebeld te worden.

Nu dacht ik………. Hé eSim, mijn Thaise SimCard gewoon in de telefoon laten zitten en mijn Nederlandse nummer digitaal toevoegen waardoor ik dus altijd maar één telefoon beschikbaar hoef te hebben en dus niet steeds SimCards hoef te wisselen.

Zou dit zo kunnen werken of is dat té makkelijk van mij gedacht?

IK hoor graag van U, bijvoorbaat hartelijk dank.

Groeten

Marry

 

Dit werkt inderdaad prima. Ik spreek uit ervaring (eigenaar van een iPhone XR met een fysieke UK simkaart en een Simyo eSIM)!

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Marry Haas,

 

Dat kan inderdaad prima!

 

Groetjes,

Daisy

Ondertussen heb ik eSim ingeschakeld en het lijkt allemaal tot op heden te werken.

Ik begrijp alleen niet dat ik tijdens de installatie vragen krijg als:

  • Installeer mobiel abonnement en
  • voeg mobiel abonnement toe en dan later de mogelijkheid heb van
  • Verwijder mobiel abonnement

Ik heb helemaal geen abonnement maar wel een prepaid sim card.

Ik kon alleen maar op “ga door” drukken anders gebeurde er niets. Nu weet ik niet of er op de achtergrond (onzichtbaar) dingen zijn gebeurd dat ik helemaal niet wilde. Zie hieronder……

Ik hoor graag van u welke functie dit deel van de installatie heeft.

Tot zover weer bedankt en met vriendelijke groeten,

Marry Haas

 

Reputatie 7
Badge +9

De term ‘mobiel abonnement’ die je ziet staan slaat zowel op abonnement als prepaid. Ik zie dat dit ‘abonnement’ al is toegevoegd (geïnstalleerd), je moet alleen nog wel ‘schakel deze lijn in’ activeren (schuifje aanzetten) om van de Simyo eSIM gebruik te kunnen maken. De knop ‘verwijder mobiel abonnement’ gebruik je als je over wilt stappen naar de eSIM (prepaid of abonnement) van een andere provider. Je kunt namelijk niet meer dan 1 eSIM op je iPhone hebben.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Marry Haas, 

Volgens mij heeft Scotsman je al antwoord gegeven op je vraag. 

Is er toch nog iets niet helemaal duidelijk? Let us know :blush:

Groetjes,
Bas

Heel erg bedankt iedereen voor zijn reacties, alles werkt volgens mij naar behoren

en, niet geheel onbelangrijk, ik ben blij!!

Nogmaals dank !!!

Harry

Reputatie 7
Badge +6

He Marry Haas,

 

Graag gedaan! Mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen dan zien we je graag terug!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer